Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

لباس های رسمی مردانه کدامند؟ + ویژگی لباس های رسمی مردانه چیست؟

همه چیز در رابطه با لباس رسمی مردانه

لباس رسمی مردانه از جمله لباس هایی است که وجود آن در کمد همه آقایان الزامی است. زمانی که یک دعوتنامه برای شرکت در یک مراسم یا مهمانی رسمی دریافت می کنید، یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن بپردازید، انتخاب لباس و اکسسوری های مربوط به آن است. تا چند سال گذشته، استایل رسمی آقایان یک استایل ساده و مشخص شامل کت و شلوار، پیراهن، کراوات و یک جفت کفش شیک بود. اما امروزه با توجه به تنوع لباس ها، لباس های رسمی، می توان در لباس های رسمی نیز کمی تنوع ایجاد کرد. در این مطلب بر آن شدیم تا نکاتی را درباره لباس رسمی مردانه و قوانینی که باید در انتخاب آن رعایت کنید، بیان کنیم. اگر با ویژگی های این نوع لباس و قوانین ست کردن و پوشیدن آن ها آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

ویژگی های لباس رسمی مردانه را بدانید

اندازه لباس

مثل همیشه اولین نکته ای که در انتخاب لباس از اهمیت بالایی برخوردار است، اندازه لباس است. لباس رسمی باید کاملا فیت تن شما باشد. بزرگ یا کوچک بودن لباس شما، باعث می شود نامرتب و بهم ریخته به نظر برسید. پس اگر لباس یا همان کت و شلواری کاملا مناسب اندام خود نیافتید، بهتر است سراغ یک خیاط حرفه ای بروید و کت و شلوار خود را سفارش دهید. کارشناسان و طراحان برند آرسام آماده خدمت رسانی به شما برای تهیه یک کت و شلوار شیک و اندازه شما هستند. با اعتماد به آرسام می توانید بهترین و مناسب ترین لباس رسمی مردانه را برای خود تهیه کنید.

رنگ لباس رسمی مردانه

اگر می خواهید استایلی رسمی داشته باشید، پوشیدن کت و شلوار با رنگ روشن را فراموش کنید. همان طور که در مقاله   بیان کردیم. تاکسیدو رسمی ترین نوع لباس است و تنها به رنگ های تیره تولید می شود. بنابراین حتی اگر از کت و شلوارهای معمولی استفاده می کنید، توجه کنید که رنگ آن باید تیره باشد.

پیراهن

اینکه از زیر کت پیراهنی به چه رنگ بپوشید موضوعی است که می تواند تا حد زیادی در شیک پوش بودن شما موثر باشد. بهترین رنگ برای پیراهن، سفید است. اما اگر به هر دلیلی نمی خواهید این رنگ را برای پیراهن خود انتخاب کنید، باید رنگی روشن که تفاوت چندانی با سفید نداشته باشد در اولویت باشد. اگر از کراوات یا پاپیون به عنوان یک اکسسوری رسمی استفاده می کنید، طبیعتا دکمه یقه پیراهن خود را می بندید، اما اگر این اکسسوری را نادیده می گیرید، می توانید به دلخواه خود دکمه یقه را باز یا بسته بگذارید

جیب های کت و شلوار

در جیب کت و شلوارتان هیچ وسیله بزرگ و یا سنگینی قرار ندهید. این وسیله ها جیب های شما را برجسته و ظاهر شما را بسیار بد نشان می دهد.

لباس مجلسی مردانه

لباس مجلسی مردانه موسوم به بلک تای Black Tie معمول‌ترین نوع لباس رسمی مردانه است که در عروسی‌ها و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر مردی حداقل به یک دست بلک تای در کمد لباس‌های خود نیاز دارد چون هر کسی حداقل چند بار در سال به یک عروسی یا جشن دعوت می‌شود و لازم است که لباس مناسبی برای این موقعیت داشته باشد. بلک تای ااز یک دست کت و شلوار مشکی رسمی (طبق شرایطی که در بخش قبل گفته شد) به همراه یک پیراهن رسمی مردانه، یک جفت کفش چرم مشکی براق کاملا رسمی و اکسسوری‌های مورد نیاز یعنی کراوات یا پاپیون و پوشت و ساعت رسمی و … تشکیل شده است.

اصولا اشتباه در پوشیدن چنین استایلی بعید است اما یک نکته مهم را در این امر باید همیشه مد نظر داشته باشید و آن این است که لباس‌ها در استایل مجلسی مردانه باید مثل یک دستکش اندازه تن شما باشند. پس فرقی نمی‌کند اگر از یک فروشگاه معمولی خرید می‌کنید یا سراغ برندهای معتبر می‌روید، حتما در انتخاب این کت و شلوار دقت کافی داشته باشید و لباسی را انتخاب کنید که کاملا اندازه باشد. اگر در این کار موفق نشدید و مثلا فقط آستین کت کمی بلند بود یا کمر آن گشاد بود نگران نباشید، نزدیک‌ترین لباس به اندام خود را تهیه کنید سپس به خیاط مراجعه کنید تا آن را برای شما اندازه کند.

لباس رسمی مردانه

لباس رسمی مردانه با نام بلک تای Black Tie از متداول ترین انواع لباس رسمی مردانه است که در مراسم های مهم و جشن‌ها و میهمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه آقایان باید لزوما یک دست کت و شلوار بلک تای در کمد خود داشته باشند.چرا که  همه آقایان چند بار در سال به یک میهمانی یا جشن دعوت می‌شوند و شایسته است که لباس مناسبی برای این موقعیت داشته باشد.

ست مردانه بلک تای متشکل است از یک دست کت و شلوار مشکی رسمی به همراه یک پیراهن رسمی مردانه، یک جفت کفش چرم مشکی براق کاملا رسمی و اکسسوری‌های مورد نیاز یعنی کراوات یا پاپیون و پوشت و ساعت رسمی

در پوشیدن چنین استایلی اشتباه بعید است اما یک نکته مهم را باید همیشه توجه داشته باشید که لباس‌ها در استایل رسمی مردانه باید مثل یک دستکش اندازه و سایز شما باشند. پس اهمیتی ندارد که از یک فروشگاه معمولی خرید می‌کنید یا یک برند معتبر! شما حتما در انتخاب کت و شلوار باید دقت کافی داشته باشید و لباسی را انتخاب کنید که کاملا اندازه باشد.

شاید فکر کنید لباس مجلسی مردانه بسیار محدود است و دست شما برای انتخاب باز نیست اما باید بگویم می‌توانید برای لباس مجلسی خود سراغ پارچه‌های مختلف مثل مخمل و لینن بروید. مخمل بافتی خاص دارد که شما را از بقیه افراد متمایز می‌کند. مخمل را همراه با پارچه ساتن برای یقه کت خود انتخاب کنید و حتی می‌توانید سراغ رنگ‌های متفاوت مثل زرشکی، سرمه و کله غازی هم بروید و روحیه تنوع طلبی خود را راضی کنید.

کت و شلوار غیررسمی

ه این مورد کمی نامربوط به نظر می‌رسد و اصولا نباید جایگاهی در لباس‌های رسمی مردانه داشته باشد اما کت و شلوار غیررسمی هم در صورت استفاده صحیح می‌تواند در جایگاه رسمی جا بگیرد  فرضا به یک مهمانی در تابستان دعوت شده‌اید لازم نیست کت و شلوار رسمی بپوشید و ساعت‌ها گرما را تحمل کنید. لذا پوشیدن یک دست کت و شلوار غیررسمی انتخابی مناسب است.

جالب است بخوانید  کاماویژگی های کت و شلوار غیررسمی چیست ؟ اولین نکته این است که کت‌های اسپورت  در دسته رسمی ها جای نمیگیرند و کت و شلوار غیررسمی هنوز هم حالت نیمه رسمی تا رسمی را داراست. منظور از کت و شلوار غیررسمی کت و شلوار همرنگی است که با لباس‌های نیمه رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگبندی متنوع‌تری نسبت به کت و شلوارهای رسمی و اداری دارد.

اگر به دنبال یک دست کت و شلوار غیررسمی هستید. رنگ‌های خنثی روشن را انتخاب کنید مثل بژ، کرم، آبی، خاکستر روشن و یا سرمه‌ای. فراموش نکنید که رسمی نبودن یک لباس به معنای تیپ بد با آن نیست و کت و شلوار غیررسمی هم حتما باید به خوبی به تن شما اندازه باشد

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز