Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 تیر 1402

لنز چشم چیست ؟ + ویژگی لنز چشم!

لنز چشم به انگلیسی contact lens، دیسک منحنی‌شکلی است که روی غشای اشک‌ها قرار می‌گیرد و سطح چشم را می‌پوشاند. خود لنز در حالت معمول شفاف و بی‌رنگ است، اما گاهی یک تناژ رنگی کم به آن می‌دهند تا استفاده از آن برای فرد راحت‌تر باشد. در گذشته‌های نه‌چندان دور، لنزهای چشمی فقط از جنس شیشه بودند. اما امروزه بیشتر مردم از لنزهای نرم استفاده می‌کنند.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

شاید لنز به‌ظاهر وسیله مدرنی برای مراقبت از چشم به نظر برسد، اما عملاً قدمت طولانی و تاریخ درخشانی دارد که به زمان رنه دکارت و لئوناردو داوینچی برمی‌گردد. نخستین‌بار یک شیشه‌گر آلمانی در اواخر قرن نوزدهم، لنز شفاف و محکمی تولید کرد. سپس در سال ۱۹۴۹ پزشکی آلمانی به ‌نام دکتر اویگن فیک، به ایده نخسین لنزهای چشمی رسید که به مدت چند ساعت داخل چشم قابل استفاده بود.

انواع لنز چشم از نظر جنس

کاربرد اصلی لنز چشم عمدتاً رفع مشکلات بینایی مثل نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگمات است. اما برخی لنزهای چشمی با هدف صرفاً آرایشی و زیبایی هم تولید می‌گردند که دیگر طبی محسوب نمی‌شوند و در دسته لنز آرایشی قرار می‌گیرند. معمولاً لنز رنگی برای تقویت یا تغییر طیف رنگی بخش عنبیه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی همین لنز رنگی هم بسته به نوع و هدف مصرف‌کننده، می‌تواند از نوع لنز رنگی طبی یا غیرطبی باشد.

همه انواع لنز پزشکی، باید دارای تأییدیه سازمان بهداشت باشند و مجوز رسمی را دریافت کرده باشند. لنز طبی به نسخه پزشک نیاز دارد و اگر هم به دنبال خرید لنز چشم رنگی و غیرطبی با هدف زیبایی و آرایشی هستید هم بهتر است به توصیه‌های دکتر متخصص چشم برای خرید بهترین مارک لنز چشم توجه کنید.

همان‌طور که گفته شد لنزهای آرایشی از نظر کاربرد در دو نوع لنز رنگی نمره‌دار و لنز رنگی بدون نمره عرضه می‌شوند. مدل‌ نمره‌دار در واقع در دسته لنز طبی جهت رفع ضعف بینایی قرار می‌گیرند. لنز رنگی بدون نمره هم کاربرد آرایشی و زیبایی دارد و در طیف‌های رنگی مختلف از سبز گرفته تا لنز چشم طوسی.،آبی، یخی، بنفش، قهوه‌ای و عسلی عرضه می‌شود. بدون شک قیمت لنز چشم طبی در مقایسه با لنزهای غیرطبی تزیینی، بالاتر خواهد بود ولی مزیت اصلی آن، رها شدن از شر عینک و سبک شدن چشم‌هاست. از آنجایی‌که لنز طبی مستقیما با قرنیه چشم ارتباط دارد، به آن‌ لنز تماسی هم گفته می‌شود.

 

انواع لنز چشم بر اساس جنس و ماده تشکیل‌دهنده به دو نوع لنز سخت و نرم تقسیم می‌شوند:

 

۱. لنزهای سخت

 

لنز چشمی تماسی سخت دو مدل لنز سخت استاندارد (hard lenses) و لنز سخت نافذ اکسیژن (GP lenses) دارد.

 

لنز سخت استاندارد

 

نوعی از لنز است که به‌ دلیل مقاومت نسبت به نفوذ اکسیژن، قادر به انتقال اکسیژن نیست. از این‌رو قرنیه، اکسیژن مورد نیاز را از طریق پمپاژ اشک بین لنز و قرنیه به کمک پلک زدن تامین می‌کند. برای استفاده از لنزهای سخت استاندارد باید از محلول نرم‌کننده روی چشم استفاده شود. قیمت مناسب، نگهداری راحت و تأثیر بر رفع عیوب بینایی مثل آستیگماتیسم از جمله مواردی هستند که باعث محبوبیت این مدل لنزها شده است. البته این لنز معایبی مثل تاری دید و عدم رسیدن اکسیژن به اعضای بدن (یا همان هیپوکسی) هم دارند که ممکن است مشکلاتی را برای فرد به ‌دنبال داشته باشد.

لنزهای طبی رنگی چه کاربردی دارند و انواع آن

بیشتر افرادی که از زدن عینک خسته شده اند و یا به هر دلیلی استفاده از عینک برای آن ها محدودیت هایی ایجاد کرده است و تمایلی به انجام عمل های جراحی ندارند به سراغ بهترین و راحت ترین گزینه یعنی خرید لنز چشم میروند. لنز های چشمی طبی چندین سالی هست که در بین مردم بسیار رایج شده است. با اینکه استفاده از لنزها هم مشکلات خاص خودش را دارد اما بیشتر افرادی که دچار اختلالات و مشکلات بینایی هستند لنز را به عینک ترجیح می دهند. علاوه بر این عینک ممکن است برای یکسری از مشاغل محدودیت ایجاد کند و یا خطرزا باشد (مثلن شکستن شیشه عینک در حین انجام ورزش) که به همین خاطر لنزهای تماسی جایگزین مناسبی برای عینک هستند. لنز طبی رنگی لنزهای رنگی نمره دار هستند که بعضی از افراد به آن ها لنزهای زیبایی طبی هم می گویند. این لنزها علاوه بر زیبایی که به چهره و چشم ها می بخشند جنبه درمانی هم داشته و افرادی که چشم های ضعیف و نمره داری دارند می توانند از این نوع لنزها استفاده نمایند. لنزهای طبی رنگی دارای نمره بندی کامل است و کسانی که چشم های ضعیف با نمره ی بالا هم دارند می توانند از آن ها استفاده کنند. اما متاسفانه لنز های طبی رنگی با نمره مثبت در ایران موجود نیست و یا به سختی پیدا می شود.

لنزهای طبی چه کاربردی دارند و انواع آن

لنزهای چشمی طبی فقط جنبه درمانی داشته و بدون رنگ هستند و تنها افرادی که دچار عیوب انکساری و ضعیفی چشم هستند می توانند از این دسته لنزها استفاده نمایند. لنزهای طبی بدون رنگ دارای دو نوع نرم و سخت هستند که با تشخیص پزشک می توان به جای عینک از این نوع لنزها استفاده کرد. استفاده از لنزهای طبی نرم بسیار راحت تر از لنزهای سخت است که البته در حال حاضر لنزهای سخت کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. لنزهای تماسی طبی قادر به درمان بیماریهای چشمی مثل، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم هستند. خوشبختانه لنزهای طبی قادر به درمان چشم های ضعیف از کمترین نمره تا بالاترین نمره می باشد که البته با تشخیص پزشک و تجویز وی، فرد می تواند از لنز چشم طبی استفاه کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز