Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 شهریور 1401

لکه مداد شمعی را از روی لباس چگونه تمیز کنیم؟ + پاک کردن لکه مداد شمعی از روی لباس!

پاک کردن لکه مداد شمعی آب شده از روی لباس، با استفاده از متد «سرد و گرم»

برای پاک کردن لکه مداد شمعی از روی لباس، در مرحله اول، ابتدا آن را برای مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید. این کار باعث می‌شود تکه‌های مداد شمعی که به پارچه لباس چسبیده، سفت شود. در مرحله دوم، با طرف کند یک چاقو سعی کنید تکه‌های مداد شمعی را از پارچه لباس جدا کنید. اگر دیدید تکه‌های جامد جدا نمی‌شوند، تا هر چند بار که لازم است، لباس را مدتی درون فریز قرار دهید. در مرحله سوم، یک تکه پارچه آشپزخانه روی پارچه قرار دهید.

سپس یک اتو که دمای آن مطابق با دمای مناسب پارچه تنظیم شده است را چند دفعه به آرامی (اما با فشار مستقیم) روی پارچه قرار دهید، چند ثانیه صبر کنید، سپس اتو را بردارید. هر چند بار که لازم است این کار را انجام دهید تا تکه‌های مداد شمعی از روی لباس کنده شوند. فقط یادتان باشد که هر دفعه، از یک تکه پارچه تمیز استفاده کنید. اگر از پارچه قبلی استفاده کنید، ممکن است تکه‌های مداد شمعی به قسمت‌های تمیز لباس بچسبند و زحمتتان دو برابر شود!

نکات پاک کردن لکه مداد شمعی

اگر خوش شانس باشید و بتوانید قبل از شروع مراحل شستشو و خشک کردن، تکه‌های مداد شمعی را کاملا از روی پارچه لباس پاک کنید، پاک کردن ردپای باقی مانده از آنها بسیار آسان‌تر خواهد شد. نکاتی که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم هم به شما کمک می‌کنند لکه‌ها را راحت‌تر پاک کنید.

  1. در مرحله اول، با استفاده از انگشتان دست، یا یک مسواک قدیمی و تمیز، به آرامی مقدار کمی از مایع شستشو را به لکه بمالید.
  2. در مرحله دوم، قسمتی از لباس که لک شده را از پشت، روی یک تکه دستمال آشپزخانه تمیز بگذارید و چند دقیقه آن را به همان حالت رها کنید. این کار باعث می‌شود مقداری از مداد شمعی آب شده، توسط دستمال آشپزخانه جذب شود. سپس لباس را در آب سرد شستشو دهید. حواستان باشد که اصلا از آب داغ استفاده نکنید، چون این کار باعث می‌شود تکه‌های مداد شمعی جذب بافت پارچه شوند.
  3. در مرحله سوم، قبل از اینکه عمل شستشو را انجام دهید، روی لکه مایع تمیز کننده یا لکه بر بزنید.
  4. در مرحله آخر، لباس را با مایع شوینده و در بالاترین دمایی که می‌دانید به آن صدمه نمی‌زند بشویید. این کار، ضربه نهاییست، و تمام ردپای باقی مانده از مداد شمعی را از بین می‌برد.
  5. اگر بعد از تمام این کارها لکه مداد شمعی همچنان باقی مانده بود، قبل از اینکه آن را در دستگاه خشک کن بیاندازید، دوباره مراحل شستشو را تکرار کنید. اما این بار از کمی مایع سفید کننده استفاده کنید و لباس را با آب داغ بشویید. (اگر مطمئن هستید که مایع سفید کننده به لباس صدمه نمی‌زند.) در هنگام استفاده از مایع سفید کننده، حتما دستکش دستتان کنید و قبل از شروع، حتما برچسب درون لباس را بخوانید.

روش پاک کردن مداد شمعی از روی لباس

اگر مداد شمعی روی لباس های شما ذوب شده است، چه این اتفاق در یک روز گرم افتاده باشد و چه این لکه سمج ناشی از کار خشک کن باشد؛ ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا لکه فوق را به آسانی از روی لباسهایتان پاک کنید.

فریزر: لباس را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا موم حسابی خودش را بگیرد و سفت شود.

خراشیدن: با استفاده از پشت چاقو تا جاییکه ممکن است موم سفت شده را از روی لباس جدا کنید.

اتو: مقداری دستمال کاغذی را روی قسمت مورد نظر لباس قرار دهید. برچسب مراقبتی لباس را بررسی کرده و اتو را بر روی درجه حرارت متناسب با لباس تنظیم کنید. اتو را به مدت چند ثانیه روی دستمال کاغذی ها فشار دهید تا اثرات باقیمانده مداد شمعی از لباس به دستمال منتقل شود.

تکرار: در صورت لزوم این روند را تکرار کنید؛ اما مواظب باشید در هنگام اتو قسمت های تمیز لباس هم آغشته به مداد شمعی نشوند.

حذف لکه: حال که موم پاک شده است؛ نوبت مقابله با لکه ها فرا می رسد. در این مرحله ماده لکه بر را با کمک یک برس نرم بر روی قسمت مورد نظر بمالید تا کاملاً مواد رنگی پاک شوند.

خیس کردن: لباس را به مدت یک ساعت در آب گرم خیس کنید. گاهی اوقات لباس را هم بزنید تا مطمئن شوید که قسمت های لکه دار کاملاً با آب پوشانده شده اند.

شستشو: اگر لکه ها کاملاً یا تقریباً از بین رفته اند؛ می توانید لباس را براساس برچسب مراقبتی آن بشویید. فقط از آب گرم استفاده کنید؛ به این صورت بقایای مداد شمعی شل شده و به راحتی از روی لباس شما پاک می شوند.

خشک کردن: اگر بعد از شستن لباس مطمئن شدید که لکه ها از بین رفته اند؛ می توانید لباس را طبق معمول و یا حتی با استفاده از حرارت خشک کنید. اما اگر لکه ها همچنان باقی هستند؛ باید مراحل فوق را دوباره تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین ساینده است؛ از این رو با شکستن ساختار موم و رنگدانه ها بر روی لباس باعث از بین رفتن لکه ناشی از مداد شمعی می شود. برای این کار باید لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ سپس یک فنجان جوش شیرین را با ماده شوینده ترکیب کرده و آن را در محفظه ماشین بریزیرد. در انتها ماشین لباسشویی را بر روی یک برنامه شستشوی مناسب تنظیم نمایید

پاک کننده لکه

یک پاک کننده لکه می تواند به راحتی لکه های مداد شمعی را از روی لباس ها پاک کند. پاک کننده لکه را روی لباس بمالید و آن را به صورت مساوی روی تمام قسمت های لکه پخش کنید. در مورد مدت زمان باقی ماندن این ماده بر روی لباس بهتر است براساس توصیه سازنده عمل کنید. سپس لکه بر را با آب گرم از روی لباس پاک کرده و آن را طبق معمول بشویید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز