Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 آذر 1401

مراقبت از پوست در پاییز چگونه است ؟ + نحوه مراقبت از پوست در پاییز!

پوست بزرگترین سپر بدن و عامل محافظتی در برابر عفونت ها و باکتری های بیماری زاست، پس باید به خوبی از آن مراقبت کنیم. مراقبت از پوست در فصل سرد سال از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون در این فصل ها پوست آسیب پذیر تر شده و بیشتر دچار خشکی می شود.

 

در این مقاله راهکارهای مراقبت از پوست در فصل پاییز و زمستان را آموزش می دهیم. پس برای اینکه نحوه مراقبت از پوست در فصل پاییز و زمستان را یاد بگیرید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

مراقبت های پوستی در پاییز

در فصل پاییز با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، رطوبت هوا و همچنین پوست کم می شود و در نهایت به خشکی، خارش و ترک خوردن پوست می انجامد.

 

پس برای در امان ماندن پوست از تاثیرات مضر سرما باید از آن مراقبت کنیم و آن را سالم نگه داریم. در این قسمت راهکارهایی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز را به شما آموزش می دهیم تا با استفاده از آن پوستی سالم، زیبا و با نشاط داشته باشید.

 

مرطوب کننده برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

مرطوب کننده فواید بسیاری از جمله برای محافظت و مراقبت از پوست در برابر خشکی و شرایط نامساعد آب و هوا دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که فقط پوست خشک نیاز به مرطوب کننده دارد ولی این باور کاملا غلط است و همه افراد حتی آن هایی که پوستشان چرب است هم نیاز به کرم مرطوب کننده دارند.

 

برای مراقبت از پوست خشک در پاییز  از کرم هایی با پایه چربی استفاده کنید و برای مراقبت از پوست چرب از مرطوب کننده های با پایه آب استفاده کنید.

 

از شوینده مناسب فصل پاییز استفاده کنید

با کاهش دما، رطوبت نیز کاهش پیدا می‌کند در نتیجه به دلیل خشکی هوا پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. بهتر است از شوینده صورت با خاصیت آبرسانی بیشتر از آنچه در تابستان استفاده می‌کردید، استفاده کنید.

 

استفاده از یک پاک کننده میسلار Micellar Cleansing Water  نه تنها پوست را آبرسانی می‌کند، بلکه آن را در برابر آسیبی که سرمای هوا به پوست وارد می‌کند، محافظت می‌کند. شوینده‌های ملایم نیز سلولهای مرده پوست را از بین می‌برند و مانع از خشکی یا گرفتگی سلول های پوست می‌شوند.

 

یادتان باشد شوینده‌های میوه‌ای که در تابستان استفاده می‌کردید را با شوینده‌های کرمی فاقد صابون جایگزین کنید تا پوستتان کمتر دچار خشکی شود

 

مرطوب کننده قوی‌تری انتخاب کنید

بهتر است با شروع پاییز، با مرطوب کننده سبک و فاقد چربی خود که در طول تابستان استفاده می‌کردید، خداحافظی کنید. استفاده از یک مرطوب کننده آبرسان که حاوی سرامید باشد، انتخاب بهتری است.

 

چون سرامید، اسیدهای چرب مفید و ضروری است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد اما در ماه‌های سرد سال بهتر است میزان بیشتری از آن به پوست برسد. پس با انتخاب یک مرطوب کننده مناسب با جنس پوست خود، علاوه بر از بین بردن خشکی پوست آن را آبرسانی و تغذیه کنید.

 

ضد آفتاب را کنار نگذارید

اگر این باور را دارید که استفاده از ضد آفتاب تنها برای روزهای گرم تابستانی است، پس بهتر است بگوییم اشتباه می‌کنید! اشعه های مضر یو وی در هر فصلی پوست شما را در معرض خطر قرار می‌دهند، پس همانند تابستان به استفاده روزانه از ضد آفتاب ادامه دهید. ضدآفتابی با SPF  حداقل 15 انتخاب کنید و اگر از خانه بیرون می‌روید هر چند ساعت آن را تجدید کنید.

 

دست‌ها را فراموش نکنید

در طول پاییز و زمستان پوست دست‌ها بیشتر خشک و پوسته پوسته می‌شود، بهتر است از همین حالا که سرمای هوا بیشتر نشده برای مراقبت پوست خود از کرم‌های مرطوب‌کننده یا روغن‌های مناسب استفاده کنید.

 

آب و هوا چه ربطی به پوست دارد؟

همه ما می‌دانیم که آب و هوا می‌تواند پوستمان را دچار دگرگونی کند و نیازهای آن را تغییر دهد. اما پاسخ واضح این سوال این است: پوست بیرونی‌ترین لایه محافظ بدن بوده و بیشترین ارتباط را با محیط اطراف دارد.

 

پس واضح است که بیشترین تاثیر را از محیط بپذیرد و نقطه ضعف‌های بیشتری نسبت به آن از خود نشان دهد. تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در وهله اول دما و سپس میزان رطوبت موجود در هوا را کم و زیاد می‌کنند.

 

پوست نیز مانند همه قسمت‌های بدن نیاز دارد تا خود را با شرایط جدید آداپته کند و در روش مراقبت از پوست در پاییز از راه‌های کمکی مانند تغییر سبک زندگی یا رژیم غذایی بهره ببرد.

 

میزان رطوبت موجود در هوا، میزان رطوبت پوست را بالا و پایین می‌کند. هنگامی که در محیط مرطوب باشیم، نیاز کمتری به استفاده از مرطوب کننده‌ها داریم؛ به این معنی که تاثیر هوا بر پوست تا این حد مستقیم و واضح است

 

. رطوبت پوست، لایه‌ای از چربی‌های مفید و آب بوده که سدی محکم و محافظتی ایجاد می‌کنند و اجازه خروج آب از پوست را نمی‌دهند. اگر لایه چربی پوست را سالم نگه داریم و اجازه ندهیم چیزی میزان تعادل سبوم پوستمان را به هم بزند، این لایه کار خود را انجام می‌دهد و پوست را هیدراته نگه می‌دارد. آب و هوای مرطوب پوست را نرم و لطیف می‌کند و سبب افزایش استحکام و قوام پوست می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز