Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 دی 1401

میکاپ چیست؟ + انواع میکاپ آرایشی !

میکاپ همان آرایش عادی صورت است که به منظور رفع معایب احتمالی صورت و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. میکاپ بر خلاف گریم که از تکنیک سایه روشن و تیره برای اصلاح چهره استفاده می کند، این کار را تنها با رنگ ها انجام می دهد. در واقع میکاپ روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید. با عمده استایل همراه باشید 

 

سبک یا استایل در میکاپ به چه معناست؟

سبک یا استایل به معنای شیوه انجام آرایش است که به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. انواع سبک های آرایشی را می توان بر اساس چگونگی استفاده از عمق و رنگ و همچنین توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت دسته بندی کرد.

 

در دنیای میکاپ، چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سبک کلاسیک، اروپایی، عربی، هالیوودی و … اشاره کرد. تمامی این سبک ها دارای زیر مجموعه های وسیعی از انواع افکت ها هستند.

 

افکت در میکاپ به چه معناست؟

افکت یا مدل به معنای بازی با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت است. در افکت، با دنیایی از رنگ ها و سبک های بدون محدودیت مواجه هستیم که خلاقیت در آن حرف اول را می زند.

 

میکاپ

 

در واقع، میکاپ آرتیست می تواند با حفظ سبک آرایشی مورد نظر خود، دست به خلق هر گونه افکت یا مدلی در آرایش بزند.

سبک کلاسیک در میکاپ

در سبک کلاسیک به طور کلی قاعده بر این است که اگر آرایش در ناحیه چشم ها تند و غلیظ باشد باید حتما از رنگ های لایت و ملایم در ناحیه لب ها استفاده نمود و بر عکس. یعنی هر چه رژ لب تیره تر و غلیظ تر باشد، باید حتما در ناحیه چشم ها از مواد و رنگ های لایت تر و نا محسوس تری استفاده نمود.

 

در سبک کلاسیک از رژ لب هایی با رنگ های کلاسیک همانند قرمز، زرشکی و… استفاده شده و در ناحیه چشم از خط چشم هایی مشکی و متناسب و سایه هایی با رنگ های ملایم استفاده می شود. در سبک کلاسیک معمولا از رژگونه به طرزی نامحسوس استفاده شده و بیشترین تاکید بر رژ لب و آرایش چشم به صورت صحیح می باشد

 

سبک شرقی و استفاده از رنگ های زنده

در میکاپ با استایل شرقی استفاده از رنگ های شاد و زنده در لب ها و چشم ها بدون محدودیت، مجاز بوده و در یک چهار چوب تعریف شده می توان شاهد آرایش های رنگارنگ و جالب توجه در این سبک از میکاپ بود.

 

استفاده از رنگ های گرم و شاد به میزان قابل توجهی در این سبک از میکاپ مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ هایی مانند قرمز، بنفش تیره، زرشکی، قهوه ای، سرخابی و… در این نوع از میکاپ به وفور دیده می شود

فرق گریم با میکاپ

امروز گریم به معنی استفاده از تکنیک سایه و روشن و ابزار زیبایی برای اصلاح چهره شخص است.

▪ در گریم شخصیت پردازی و حتی زیباسازی به کمک عواملی که خود را نشان ندهد انجام می شود.
اما آرایش تغییر صورت با استفاده از رنگ و لعاب است. آرایش روی فرم ها تاکید نمی کند و تنها به چهره رنگ می افزاید.

▪ گریم همیشه اغراق آمیز یا در راستای تغییر چهره نیست
و خانم ها با رعایت کامل حجاب و شئونات اسلامی می توانند هر روز خود را گریم کنند

 

و بدون جلب توجه خاصی، در طول روز از آن استفاده کنند. گریم برخلاف آرایش بدون رنگ است
و فقط با سایه روشن اقدام به تعادل سازی می کند؛
که البته برای حضور در اماکن غیررسمی و میهمانی های زنانه به هر میزان می توان لوازم آرایش رنگی به آن افزود.

 

معرفی سبک های میکاپ

از گذشته تاکنون، شیوه انجام آرایش صورت به دلیل سلیقه و فرهنگ های مختلف در سراسر جهان با سبک های مختلف انجام می شود. بنابراین سبک های آرایشی بر اساس عمق و رنگ استفاده شده و دسته بندی می شوند.

 

مثلاً در میکاپ به سبک عربی از رنگ هایی با غلظت بالا و در سبک های اروپایی از رنگ هایی طبیعی و ملیح استفاده می شود. انواع آن شامل:

 

  • میکاپ به سبک کلاسیک
  • میکاپ به سبک اروپایی
  • میکاپ به سبک عربی
  • میکاپ به سبک هالیوودی
  • و …

 

ابزارهای مورد نیاز میکاپ

مانند هر حرفه دیگری، قطعاً برای انجام آرایش صورت نیاز به ابزار دارید. ما در این بخش به معرفی برخی موارد مورد نیاز میکاپ می پردازیم. ناگفته نماند، ابزار مورد استفاده در میکاپ و گریم ممکن است با هم کمی متفاوت باشد.

 

ابزار مورد نیاز میکاپ شامل:

  1. کرم مرطوب کننده و پرایمر
  2. استفاده از کانسیلر و فاندیشن
  3. استفاده از قلم یا براش ابرو
  4. استفاده از ریمل و خط چشم
  5. استفاده از رژ لب در میکاپ
  6. استفاده از انواع براش
  7. استفاده از رژ گونه و هایلایتر
  8. استفاده از پالت سایه چشم
  9. استفاده از پودر و اسپری فیکس
  10. استفاده از گوش پاک کن و دستمال مرطوب

استفاده از رژ لب در میکاپ

رژ لب یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی خانم ها می باشد. یقیناً شما برای میکاپ روزانه از رژ لب استفاده می کنید. بنابراین، برای زیباتر جلوه دادن رژ لب، بهتر است از آن متناسب با آرایش چشم ها استفاده شود (استفاده از آن از قاعده خاصی پیروی می کند). به عنوان مثال:

 

  • اگر آرایش چشم ها را ملایم در نظر گرفته اید، بهتر است از رژ لب تیره استفاده کنید.
  • اما، اگر آرایش چشم ها را تیره در نظر گرفته اید. بنابراین، بهتر است از رژلب روشن استفاده کنید.

استفاده از رژ گونه و هایلایتر

استفاده صحیح از رژگونه به جذابیت شما می افزاید.

استفاده از رژ گونه و هایلایتر
استفاده صحیح از رژگونه به جذابیت شما می افزاید. بنابراین، در هنگام میکاپ شما می توانید برای جلوه بیشتر روی قسمت های مختلف صورت از رژ گونه استفاده کنید. بنابراین، در هنگام انتخاب رژگونه دقت داشته باشید که رژگونه را متناسب با تناژ پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

 

اگر پوستی روشن دارید، بهتر است از رژگونه صورتی، هلویی و بژ استفاده کنید.
اما، اگر پوستی تیره دارید، بهتر است از رژگونه هایی با رنگ های کرم و برنز استفاده کنید.
هم چنین، شما می توانید علاوه بر استفاده از رژگونه، با استفاده از رنگ های تیره و روشن هایلایتر برای برجسته سازی صورت استفاده کنید. با این کار می توانید تناسب بین اجزای صورت (گونه، پیشانی، گردن) را برقرار کنید و نواقص صورت را بپوشانید.

 

بنابراین، در هنگام میکاپ شما می توانید برای جلوه بیشتر روی قسمت های مختلف صورت از رژ گونه استفاده کنید. بنابراین، در هنگام انتخاب رژگونه دقت داشته باشید که رژگونه را متناسب با تناژ پوست خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

 

  • اگر پوستی روشن دارید، بهتر است از رژگونه صورتی، هلویی و بژ استفاده کنید.
  • اما، اگر پوستی تیره دارید، بهتر است از رژگونه هایی با رنگ های کرم و برنز استفاده کنید.

 

هم چنین، شما می توانید علاوه بر استفاده از رژگونه، با استفاده از رنگ های تیره و روشن هایلایتر برای برجسته سازی صورت استفاده کنید. با این کار می توانید تناسب بین اجزای صورت (گونه، پیشانی، گردن) را برقرار کنید و نواقص صورت را بپوشانید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز