Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 شهریور 1401

میکرو چه پارچه ایی است؟ + ویژگی و انواع پارچه میکرو!

پارچه میکرو را بشناسید

پیدایش پارچه میکرو به دهه 90 در کشور سوئد بر می گردد. در مورد ویژگی های پارچه میکرو می توان گفت پارچه ای با تارو پود پر تراکم است که پشت و روی آن باهم فرق دارد.  قسمت رویی پارچه میکرو نرم و لطیف و تاحدودی شبیه به پارچه جیر است.

جنس پارچه میکرو از الیاف مصنوعی پلی استر و پلی آمید و تاحدودی ضد آب می باشد و بسیار سبک و لطیف است. مقاومت و ماندگاری بالا یکی از ویژگی های پارچه میکرو می باشد.

ویژگی های پارچه میکرو چیست؟

پارچه میکرو ویژگی های بسیاری دارد و در واقع همین ویژگی ها هستند که سبب شده اند این پارچه در گروه پارچه های پرکاربرد قرار بگیرد و محبوبیت بسیاری نیز در میان مصرف کنندگان داشته باشد. در ادامه نمونه هایی از ویژگی های میکرو را بیان می کنیم:

  • ظاهری زیبا و تن خوری فوق العاده
  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • عدم جذب و نفوذ رطوبت به دلیل وجود پلی استر در پارچه
  • ظرافت و لطافت بالا
  • کاربردهای متنوع
  • و…

همه این خصوصیات در کنار یکدیگر پارچه خاصی به نام میکرو را تشکیل داده اند که همانطور که گفته شد این پارچه به دلیل مزایای بسیار در کنار جذابیت ظاهری خاصی که دارد، در موارد گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تاکنون از این پارچه استفاده نکرده اید توصیه ما به شما این است که حتما یک بار برای موارد مختلف این پارچه را امتحان کنید

انواع پارچه میکرو کدامند؟

پارچه میکرو انواع مختلفی دارد که از آنها برای تولید مانتو پالتو و کت دامن استفاده می شود. تولید لباس ورزشی از دیگر کابردهای پارچه میکرو می باشد. خنک و سبک بودن پارچه های میکرو باعث شده برای انجام فعالیت های ورزشی گزینه مناسبی بنظر برسد.

پرکاربردترین انواع پارچه میکرو عبارتند از:

میکرو ساده

که رایج ترین مدل میکرو برای دوخت مانتو و پالتو و بسیار سبک و راحت است.

پارچه میکرو کجراه

این مدل پارچه میکرو کمی برجسته است، رنگ های متنوعی داردو برای دوخت دامن، بارانی و مانتو مناسب است.

پارچه میکرو میله ای

این نوع از پارچه میکرو حالت راه راه عمودی و اسپرت دارد و با توجه به جنس راحت و سبکی که دارد برای دوخت پالتو و مانتو مورد استفاده قرار می گیرد.

از پارچه میکرو در کجا استفاده میشود؟

پارچه میکرو امروزه در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد زیرا همانطور که گفته شد این پارچه از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار است. از مدرن ترین محصولاتی که در آنها از این نوع پارچه استفاده می شود، می توان به این موارد اشاره کرد:

مانتو

اگر طرفدار مد باشید احتمالا می دانید که یکی از کاربردهای پارچه میکرو، استفاده از آن در تولید مانتوهای سبک است. در واقع باید بدانید که این روزها تولید کننده های داخلی و خارجی در زمینه تولید مانتو با این نوع پارچه صاحب سبک هستند. اگر شما مد مانتو را دنبال می کنید، احتمالا به سراغ خرید مانتوهای میکرو رفته اید.

کت و دامن

پیش از این به شما گفتیم که پارچه میکرو دارای زیبایی بسیاری است و سبب می شود لباس هایی که با این پارچه دوخته می شوند، جلوه ای خاص به خود بگیرند. به همین دلیل است که باید بگوییم یکی از مهمترین کاربردهای این نوع پارچه در دوخت کت و دامن مجلسی است.

در واقع این پارچه به دلیل ظاهر خود توانایی این را دارد که در لباس های رسمی به خوبی خودنمایی کند و سبب شود لباس، به اصطلاح تن خور بسیار خوبی داشته باشد. به همین دلیل اگر سری به فروشگاه هایی که کت و دامن می فروشند بزنید، به راحتی می بینید که چندین مدل کت و دامن با پارچه میکرو وجود دارد که مشتریان بسیاری را نیز به سوی خود می کشاند.

پالتو

از دیگر کاربردهای میکرو، می توان به استفاده آن در دوخت انواع پالتو اشاره کرد. پارچه های میکرو نازک هستند و همچنین عایق سرما محسوب نمی شوند اما اگر همراه با پشم یا کرک به عنوان لایه داخلی، دوخته شوند، می توانند پیشنهاد مناسبی برای انواع پالتو باشند؛ زیرا ظاهر پارچه های میکرو گرم و پاییزی است و اگر تجربه لمس کردن این پارچه ها را داشته باشید، متوجه این قضیه می شوید که این پارچه ها حس گرمی را به بیننده القا می کنند. به همین دلیل پارچه های میکرو پیشنهادهای مناسبی برای دوخت انواع پالتوها و همچنین مانتوهای پاییزی به شمار می روند.

میکرو، ضد آب هستند و همچنین به دلیل فرایند تولید خاصی که دارند، از استحکام بالایی برخوردارند. به همین دلیل اگر فرد از پالتو ها و مانتوهای خود که از جنس میکرو تهیه شده اند، به خوبی محافظت کند، می تواند چندین سال به صورت متعدد از آنها استفاده نماید.

از سویی دیگر در صورتی که این پارچه ها به صورت انواع پالتوهای پاییزی اعم از پالتوهایی با یقه های بلند، پالتوهایی که در پشت گردن کلاه دارند و همچنین پالتوهایی با قد بلند که جلوباز نیز هستند، دوخته شوند، جذابیت ظاهری بیشتری دارند.

کلام آخر…

امید واریم با مطالعه این پست، پارچه میکرو را شناخته باشید و‌در انتخابتان کمک کرده باشیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز