Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آبان 1401

نحوه تمیز کردن کفش چرم!

همه چی درباره نحوه تمیز کردن کفش چرمی !

چرم یکی از جنس‌های مرغوب برای ساخت وسایل شخصی مانند کیف، کفش، کمربند، کیف پول و غیره محسوب می‌شود و به دلیل دوام و کیفیت بالا می‌تواند برای سال‌های طولانی به عنوان وسیله محبوب مورد استفاده قرار گیرد. در بین این وسایل چرمی، کفش آسیب‌پذیرتر است و از آنجایی که با اشیا و سطوح مختلف در تماس قرار دارند، سریع‌تر کثیف می‌شود.

 

اگر از روش‌های صحیح آگاه نباشید، تمیز کردن کفش چرم به یک فعالیت خسته کننده و گاها ناموفق تبدیل می‌شود. ولی زمانی که با ترفندهای ساده و درست آشنا شوید، به سادگی می‌توانید کفش چرم خود را مثل روز اول سالم نگه ‌دارید.

 

روش‌های تمیز کردن کفش چرم

بهترین روشی که می‌توان معرفی کرد تا کفش چرم در وضعیت مناسب نگهداری شود، رسیدگی به آن بعد از هر بار استفاده است. البته این مراقبت اغلب نادیده گرفته می‌شود، ولی باید بدانید با هر بار پوشیدن کفش مقداری آلودگی روی آن جمع می‌شود که ممکن است به چرم آسیب بزند. پس چه اقدامی باید انجام داد؟

 

تمیز کردن کفش‌های چرمی

چرم تان پرداخت شده است یا پرداخت نشده؟ از روی برچسبی که داخل کفش و یا داخل جعبه‌ی کفش قراردارد نوع چرم را تشخیص دهید.

 

هر یک از این دو نوع چرم نیازمند تمیزکننده‌های متفاوتی هستند. بیشتر کفش‌های چرمی از نوع پرداخت شده هستند.
۲-با استفاده از یک بُرس نرم، کثیفی و لک خشک شده‌ی روی کفش را بگیرید. برس را بر روی سطح کفش بکشید تا رویه‌ی چرم نرم شود.

 

۳- با یک پارچه‌ی خشک و تمیز تمام سطح کفش را دستمال بکشید

 

۴- پارچه را کمی نم‌دار کنید. سطح کفش را با پارچه نم‌دار دستمال بکشید. این‌کار را فقط بر روی چرم پرداخت شده انجام دهید.

 

چرم پرداخت نشده را با صابون زین اسب بشویید. این صابون را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم سوارکاری تهیه کنید. با استفاده از یک پارچه نم‌دار، مقداری از صابون زین را به روی چرم بمالید. در حین این‌که به آرامی روی کفش را دستمال می‌کشید، آن را به کف صابون آغشته کنید. سپس کف صابون را پاک کنید. کفش را در جایی بگذارید تا کاملاً خشک شود.
۵- با قراردادن کفش در فضای باز، بگذارید چرم کاملاً خشک شود

 

کفش‌ها را نزدیک شوفاژ یا بخاری و یا زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید. هر یک از این کارها باعث ترک خوردن چرم و از بین رفتن رنگ آن می‌شود.

 

چرب‌سازی چرم

اگر می‌خواهید چرم پرداخت شده را تمیز کنید، واکس پولیشِ هم‌رنگ با کفش خود را به کفش‌تان بمالید. واکس پولیش را می‌توانید در اکثر مغازه‌های کفش فروشی پیدا کنید. با استفاده از یک پارچه‌ی نرم واکس را به کفش‌تان بمالید.

 

چند دقیقه کفش را کناری بگذارید تا واکس به خورد چرم برود. سپس برای جلا دادن چرم، با استفاده از یک پارچه یا یک بُرس نرم، روی آن‌را بکشید. برای بهتر برق انداختن، یک قطره آب روی پارچه نرم بچکانید.

 

اگر می‌خواهید چرم پرداخت نشده را تمیز کنید، مقداری روغن طبیعی به روی آن بمالید. این‌کار جلوی چروکیدگی و ترک خوردن چرم را می‌گیرد. با استفاده از یک پارچه تمیز روغن طبیعی را به روی چرم بمالید.

 

۷-کفش‌های چرمی را خارج از جعبه نگهداری کنید. هر از چندگاهی یک روز به آن استراحت دهید تا هوایی عوض کنند. پیروی از این مراحل باعث می‌شود کفش شما عمر بیشتری کند.

 

 

لکه‌ها را از روی کفش پاک کنید.

اگر کفش چرم جیرتان خیس است، ابتدا با استفاده از دستمال توالت یا حوله کاغذی آب اضافه را خارج کنید. سپس بگذارید تا به حالت طبیعی خشک شوند. بعد از این‌که کفش خشک شد، آن‌را با استفاده از بُرس مخصوص، بُرس بکشید.

 

اگر بر روی کفش‌های‌تان لکه‌ی گریس یا چربی ریخته باشد، از پودر تالک (یا پودر بچه) برای زدودن لکه استفاده کنید. طوری پودر بزنید که کاملاً روی لکه را بپوشاند و بگذارید چند ساعت همین‌طور باقی‌بماند. سپس با استفاده از یک بُرس مخصوص، روی لکه را بُرس بکشید تا زدوده شود.

 

 اسپری سیلیکونی بر روی کفش بپاشید تا چرم جیرتان در مقابل تغییرات آب و هوا مقاوم شود. بلافاصله بعد از خرید باید دست به این‌کار بزنید. سالی یک‌بار این کار را انجام بدهید.

 

 کفش‌های چرم جیرتان را در فضای باز نگهداری کنید. نه داخل جعبه.

 

برای پاک کردن لکه‌های روی چرم، با یک پارچه نم‌دار مقداری نمک روی سطح چرم بمالید، بدون اینکه خیس شود.

خواهد شد. اگر کفشتان بندی است، بهتر است بندها را جداگانه در ماشین لباسشویی بشویید تا ظاهر اولیه خود را به دست آورند.

 

اگر کفش چرمی‌تان لکه‌دار شده، تنها با پاک کردن براق نمی‌شود. برای پاک کردن لکه‌های روی چرم، با یک پارچه نم‌دار مقداری نمک روی سطح چرم بمالید، بدون اینکه خیس شود. برای پاک کردن لکه‌های ناشی از استفاده نمک نیز، می‌توانید ترکیب مساوی آب و سرکه سفید را با پارچه ای روی سطح لکه‌دار بکشید.

 

سپس با یک پارچه تمیز آن را خشک‌کنید. این کار را تا پاک شدن کامل لکه، تکرار کنید. برای پاک کردن لکه یا خط‌های روی کفش‌های ورنی می توانید از وازلین یا کرم‌های بسیار چرب استفاده کنید.

 

اگر روغن یا واکس مخصوص چرم دارید، پس از پاک کردن کفش، از پارچه‌ای تمیز برای زدن روغن یا واکس استفاده کنید. سپس اجازه دهید کاملاً جذب شود و مواد باقی‌مانده را پاک‌کنید.

 

پس از پاک کردن و واکس زدن، یک پارچه خیس را به‌آرامی روی سطح کفش بکشید و بگذارید خشک شود. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از تغییر رنگ، هرگز کفش چرمی خود را برای خشک شدن زیر آفتاب نگذارید.

 

برای براق کردن کفش چرم ورنی، از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. اما قبل از این کار برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، ابتدا روغن را روی نقطه کوچکی امتحان کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز