Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آذر 1401

نحوه شستن لباس زیر چگونه است؟

همه چی درباره شستن لباس زیر !

لباس زیر زنانه و مردانه به طور معمول از پارچه‌های ظریفی ساخته شده‌اند که ممکن است در اثر شستن اشتباه، خراب شوند و شکل ظاهری ابتدایی خود را از دست بدهند.

 

بسیار مهم است که لباس زیر، هر روز یکبار تعویض شود تا بهداشت بدن رعایت گردد.

 

به طور کلی دو روش جهت شستشوی لباس زیر مردانه و زنانه وجود دارد که در ادامه به انها خواهیم پرداخت:

  • شستشوی دستی

بهترین روش شستن لباس زیر، روش سنتی و دستی است که در آن لباس را با دستان خود در داخل ظرفی پر از آب و مقداری مواد شوینده می‌شویید.

 

در این حالت کمترین آسیب به بافت پارچه وارد خواهد شد و عمر لباس زیر شما بیشتر می‌شود. در هنگام شستشوی دستی لباس زیر، باید به چند نکته توجه کرد تا بهترین نتیجه را داشته باشید:

 

لباس زیر را با آب سرد بشویید

پیش از این گفتیم که معمولا جنس لباس زیر ظریف و نخی است و ممکن است با آب داغ آسیب ببیند. بهترین دمای شستشوی لباس زیر مردانه و زنانه، آب سرد است. آب سرد کمترین آسیب را به بافت و ریز بافت لباس وارد می‌کند.

 

برخی به مواد شوینده همچون تاید حساسیت دارند. در این صورت برای شستشن لباس زیر از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقداری مایع نرم‌کننده استفاده کنید تا لباس‌تان نرم‌تر شود. در صورتی که نمی‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از سرکه سفید نیز بهره‌مند شوید.

 

لباس زیر را با نور خورشید خشک کنید

ساده‌ترین روش به منظور خشک کردن لباس زیر مردانه و زنانه با کمک نور خورشید است. آفتاب نه تنها باعث تسریع در خشک شدن لباس‌ها می‌شود، بلکه به از بین بردن باکتری نیز کمک می‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم لباس زیر زنانه حریر یا توری را زیر نور خورشید قرار ندهید.

 

پارچه‌های ظریفی همچون حریر را نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. در این صورت بهتر است آن‌ها را روی یک حوله تمیز بگذارید تا لباس کاملا خشک شود. به یاد داشته باشید که هرگز لباس زیر نم یا مرطوب را استفاده نکنید یا آن را درون کشو قرار ندهید. چرا که رطوبت محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری خواهد بود.

 

لباس زیر را جدا از دیگر لباس‌های بشویید

ممکن است یک لباس زیر کثیف باعث بروز عفونت یا بیماری شود. اگر می‌خواهید لباس زیر را در ماشین لباسشویی بشویید، حتما آن را از لباس‌های دیگر جدا کنید. ممکن است لباس‌های دیگر آلوده باشند و به لباس زیر نفوذ کنند.

 

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که لباس‌های کثیف یا نیمه کثیف را می‌توانند در کنار لباس‌های زیر قرار دهند. اما ممکن است این کار باعث ورود آلودگی به لباس زیر شود. همچنین لباس زیر خونی یا لکه‌دار را با لباس‌های زیر دیگر نشویید. این مسئله نیز ممکن است دیگر لباس‌های زیر را آلوده کند.

 

شستشوی لباس زیر به صورت دستی

بهترین روش و نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه، روش سنتی و دستی است. شما باید لباس های خود را با دست در یک کاسه آب و مواد شوینده بشویید. در این صورت آسیب به پارچه کمتر می شود و عمر لباس زیر زنانه و مردانه بیشتر می شود.

 

اگرچه می توانید لباس زیر خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید. اما شستن دستی بهترین گزینه است. به طور کلی جنس لباس زیر نخی و نازک است، بنابراین شستن لباس زیر زنانه و مردانه با دست باعث کاهش آسیب می‌شود، اما شستن لباس‌ های زیر توری یا ابریشمی را به خانم‌ ها توصیه می‌ کنیم.

 

جنس توری و ابریشم نازک است و ممکن است با شستشو در ماشین لباسشویی آسیب ببیند، علاوه بر این بهتر است لباس زیر ابری به روش سنتی شسته شود تا به پارچه لباس زیر آسیبی وارد نشود.

 

نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه

خشک کردن لباس در هوای آزاد بهترین و راحت ترین روش است، اما با روش هایی می توانید لباس ها را در زمان کوتاه تری خشک کنید.

 

برای خشک شدن سریع لباس ها و استفاده از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید که قبل از انجام هر کاری به برچسب لباس و ردهای روی آن دقت کنید. در ادامه چند روش خشک کردن سریع را به شما معرفی می کنیم.

 

نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه و مردانه

 

  • برای خشک کردن سریع لباس ها در خانه، می توانید از حوله استفاده کنید.

 

  • پس از برداشتن آب اضافی از لباس، آن ها را در یک حوله تمیز و خشک بپیچید و آن ها را بغلتانید.

 

  • سپس لباس را در هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید تا سریع خشک شود.

 

  • هرچه حوله ضخیم تر و بزرگتر باشد، آب بیشتری از لباس جذب می کند و لباس شما سریع تر خشک می شود.

 

  • برای خشک کردن سریع لباس ها می توانید از خشک کن لباسشویی استفاده کنید.

 

  • برای این کار لباس ها را در ماشین لباسشویی بشویید و اگر عجله دارید هنگام خشک کردن لباس های خیس یک حوله خشک تمیز به آن اضافه کنید.

 

نحوه شستشوی لباس زیر در ماشین لباسشویی

برای اطلاع پیدا کردن از نحوه شستن لباس زیر زنانه و مردانه باید برچسب مراقبت از لباس را بخوانید. این نشان می دهد که لباس های شما چگونه باید شسته شوند. اگر لباس زیر شما برچسب مراقبتی ندارد، می توانید براساس تجربیات خود و نوع و جنس آن متوجه شوید که آیا امکان شستشوی با ماشین لباسشویی وجود دارد یا خیر.

 

  برخی از لباس های زیر ظریف را فقط می توان با دست شست و این روی برچسب مراقبت از لباس مشخص شده است. هر لکه ای را فوراً پاک کنید. از لکه‌ برهای قوی یا شوینده‌ های لباسشویی مانند مایع ماشین لباسشویی استفاده کنید و آن را روی پارچه لکه‌ دار بمالید. لباس زیر خود را رول نکنید؛ زیرا ممکن است کشیده یا تغییر شکل دهد. در عوض، آب اضافی را فشار دهید و لباس ها را به سمت بیرون بچرخانید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز