Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 خرداد 1402

نحوه شستن لباس پشمی چگونه است؟

شستن لباس بافتنی و پشمی کار ساده‌ای نیست و نیاز به صبر و حوصلۀ زیادی دارد. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در پاییز و زمستان لباس پشمی خود را نشویند تا گوله یا جمع نشود. با این حال شستشوی لباس پشمی و بافتنی اهمیت بسیاری دارد، چرا که ممکن است باکتری و میکروب‌ها در داخل بافت لباس‌های پشمی رشد کنند و تکثیر شوند. بنابراین شستن این مدل لباس‌ها را در برنامه شستشوی خود قرار دهید. اگر می‌خواهید هنگام شستشو لباس پشمی شما آسیب نبیند و سالم بماند، این مقاله را دنبال کنید تا یک لباس بافتنی یا پشمی سالم و تمیز در اختیار داشته باشید.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

اگر لباس پشمی‌تان بزرگ است، یک قاشق چای خوری ماده شوینده به ظرف آب سرد اضافه کنید. اگر می‌خواهید یک لباس کوچک، شال گردن یا دستکش بشویید، از نصف یک قاشق چای خوری ماده شوینده استفاده کنید.

پیش از شستشوی لباس، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فرصت دهید تا آب به بافت لباس پشمی یا بافتنی نفوذ کند و کاملا خیس شود.

به آرامی لباس بافت را بشویید

مواد شوینده حل شده در آب را روی لباس پشمی بریزید تا مواد شوینده جذب لباس شوند. سپس به آرامی لباس پشمی را بشویید.

اگر ناخن‌تان بلند است از دستکش پلاستیکی آشپزخانه استفاده کنید تا لباس‌تان نخ‌کش نشود و آسیب نبیند.

پس از شستشوی کامل لباس پشمی، آن را از آب کثیف بیرون آورید و با ملایمت فشار دهید تا آب چرک از آن خارج شود.

دوباره لباس پشمی یا بافتنی را با آب سرد بشویید

لباس، شال گردن یا دستکش بافتنی یا پشمی را زیر آب سرد قرار دهید تا هیچ‌گونه ماده شونده در بافت لباس باقی نماند. در آب کشی لباس پشمی دقت کنید، چرا که ممکن است مواد شوینده، لکه یا کثیفی لابه‌لای بافت لباس باقی بماند.

مرحله آب کشی را چندین بار تکرار کنید تا لباس بافتنی یا پشمی کاملا پاک شود. در این مرحله نیز به لباس چنگ نزنید و آن را محکم فشار ندهید تا گوله نشود.

شستن لباس های پشمی با دست یا با ماشین لباسشویی؟

پشم الیافی ظریف است که در تولید لباس‌های زمستانی کاربرد فراوان دارد. لباس ‌های پشمی را می‌توانید با ماشین لباسشویی بشویید به این شرط که کاملا به دستورالعمل درج شده روی لباس عمل کنید. هنگام شستشوی لباس های پشمی با ماشین لباسشویی این نکات را در نظر داشته باشید.

  • دقت داشته باشید که روی برچسب لباس عبارت “قابل شستشو با ماشین لباسشویی” قید شده باشد.
  • دستورالعمل نوشته شده روی برچسب لباس را به دقت انجام دهید.
  • دفترچه ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید و از برنامه شستشوی مناسب برای لباس های پشمی کمک بگیرید.
  • لباس های پشمی هنگام شستشو و آبکشی نباید چلانده شوند، چون فرم خود را از دست می‌دهند.

نکات کلیدی شستن لباس پشمی

  • اگر یک لباس پشمی آب رفت، آن را کاملا با آب سرد خیس کنید و به اندازه قبلی بکشید، این کار کمک می‌کند تا موهای فر شده در آب شل شوند و سپس آن را آب بکشید. و صاف پهن کنید تا خشک شود.
  •  آب داغ یا خشک کن گرم موجب آب رفتن لباس پشمی می شود و اندازه اش را کوچک خواهد کرد. حتی آب ولرم نیز خیلی داغ است.
  • مالش و چنگ زدن لباس پشمی نیز موجب خراب شدن آن می شود (یعنی لباس آب می رود (کوچک می شود) و از لباسی نرم و خوش بافت و دارای بافت با کیفیت به لباسی نرم تر و البته با بافت سفت تر تغییر شکل خواهد داد). صابون و گرما نمدین ساختن بافت لباس پشمی کمک خواهند کرد.
  • شلوارهای پشمی که بر روی برچسب آنها استفاده از خشکشویی قید شده را با استفاده از دست شستشو ندهید، چرا که بافت آنها نرم و نمدی شده و بیشتر شبیه به شلوارهای ورزشی می شود.

 

خشک کردن و اتو کردن لباس های پشمی

لباس های پشم موهر را با خشک کن، خشک نکنید. یک حوله تمیز را روی سطحی صاف پهن کنید، لباس پشمی را روی حوله قرار دهید و حوله را با لباس روی آن رول کنید و کمی فشار دهید تا آب باقی مانده بعد از شستشو از بافت پارچه خارج شود. وقتی آب اضافی لباس گرفته شد، پارچه را روی سطحی پهن کنید تا با جریان هوا خشک شود. هیچوقت از گرمای بخاری و یا شوفاژ برای خشک کردن لباس‌های پشمی استفاده نکنید. اگر نیاز بود لباس پشمی خود را اتو کنید حتما از اتو بخار استفاده کنید. اگر اتو بخار در اختیار ندارید یک پارچه سفید و تمیز روی لباس پهن کرده و سپس لباس را اتو کنید. توصیه می‌شود که لباس پشمی را وقتی که خیس است اتو نکنید ابتدا لباس را خشک کنید و سپس نسبت به اتو کردن آن اقدام کنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز