Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آذر 1401

نحوه شستن لباس پشمی چگونه است؟

همه چی درباره شستن و نگه داری لباس پشمی!

لباس‌های پشمی و اکرلیک جزو لباس‌هایی هستند که در زمستان کاربرد زیادی دارند. در عین حال که این لباس‌ها در زمستان کاربردی و پراستفاده هستند نحوه شستشو و لکه بری و نگهداری از آن‌ها به آسانی لباس‌های نخی و الیافت مصنوعی نیست.

 

چگونه از لباس‌های پشمی و اکرلیک نگهداری کنید

شوینده‌ها معمولا با بالا بردن PH (خاصیت قلیایی) آب و همچنین افزودن قابلیت ضد باکتریایی، جرم ها و باکتری های مضر را از بین برده و باعث شستشویی بهتر می شوند. در طی فرایند شستشو ماده‌ای به نام آلکالاین ایجاد می‌شود که رنگ لباس‌ها را از بین می‌برد.

 

اگر میزان آلکالاینی که تولید می‌شود بالاتر از حد مجاز باشد. الیافت لباس آسیب می‌بیند و لباس سریعتر از آنچه که تصورش را بکنید رنگ و رو رفته و کهنه می‌شود. برای شستشوی لباس‌های پشمی از آب داغ استفاده نکنید. بهتر است لباس‌های پشمی را با آب ولرم بشوئید. دمای ۳۰ درجه معمولا دمای مناسبی برای شستشوی لباس‌های پشمی است.

 

شستن لباس های پشمی با دست یا با ماشین لباسشویی؟

پشم الیافی ظریف است که در تولید لباس‌های زمستانی کاربرد فراوان دارد. لباس ‌های پشمی را می‌توانید با ماشین لباسشویی بشویید به این شرط که کاملا به دستورالعمل درج شده روی لباس عمل کنید. هنگام شستشوی لباس های پشمی با ماشین لباسشویی این نکات را در نظر داشته باشید.

 

  • دقت داشته باشید که روی برچسب لباس عبارت “قابل شستشو با ماشین لباسشویی” قید شده باشد.
  • دستورالعمل نوشته شده روی برچسب لباس را به دقت انجام دهید.
  • دفترچه ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید و از برنامه شستشوی مناسب برای لباس های پشمی کمک بگیرید.
  • لباس های پشمی هنگام شستشو و آبکشی نباید چلانده شوند، چون فرم خود را از دست می‌دهند.

 

روش صحیح شستن لباس پشمی

هر کسی برای شستن لباس پشمی از دستورالعمل خاصی استفاده می‌کند. ما نیز دستورالعملی برای این کار حساس آماده کرده‌ایم که با رعایت نکات و اصول اساسی هم باعث تمیزی لباس می‌شود و هم از خراب شدن لباس جلوگیری می‌کند:

۱. ابتدا لباس پشمی را در آب قرار بدهید و ۵ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. احتمال اینکه با همین کار لباستان تمیز شود وجود دارد. مالش لباس پشمی به آن آسیب میزند و می‌خواهیم اگر این سر درد نمی‌کند الکی دستمال نبندیم!

۲. اگر تمیز نشد آب را خالی کنید و لباس را آب بکشید. اصلاً لباس پشمی را فشار ندهید، حتی برای آبکشی. این کار فرم اصلی لباس را از بین می‌برد.

۳. مقداری از شوینده‌ای که استفاده می‌کنید را در یک تشت بزرگ بریزید. لباس پشمی را در آب قرار دهید و سعی کنید به آرامی آن‌ را در آب تکان دهید و در صورت نیاز بخش‌هایی که کثیفی بیشتری دارند را با حرکت آرام دست‌ها تمیز کنید. فراموش نکنید مالش و چنگ زدن این لباس باعث می‌شود لباس‌های دوست داشتنی‌تان را فقط “یک” زمستان بپوشید!

نکاتی درباره شستن لباس پشمی

۱. ماشین لباس شویی را فراموش کنید

ماشین لباس شویی اصلاً گزینه خوبی برای شستن لباس پشمی نیست. اگر برای شستن لباس پشمی از لباس شویی استفاده می‌کنید احتمال اینکه فرم اصلی لباس از بین برود زیاد است و پس از آن لباس ظاهر خوبی نخواهد داشت.
البته برخی از مدل‌های ماشین لباس شویی هستند که با اطلاع از نحوه عملکرد آن‌ها و انتخاب حالت لباس پشمی می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. اما باز هم شستن لباس پشمی با دست ریسک کمتری دارد.

۲. شیر آب گرم را ببندید

آب گرم دشمن لباس پشمی است. بهتر است برای شست و شوی آن‌ها از آب ولرم استفاده کنید و قبل از شست و شو نیز اجازه دهید لباس به طور کامل خیس بخورد. ۲۰ دقیقه برای خیس خوردن لباس‌های پشمی مدت زمان مناسبی است. این کار در تمیزتر شدن لباس به شما کمک می‌کند.
آبی که برای خیس خوردن لباس استفاده می‌کنید نیز نباید بسیار گرم باشد، در غیر این صورت پس از شست و شو شاهد تغییر شکل و تغییر رنگ در لباس‌های محبوب‌تان خواهید بود.

۳. پودر و مایع چی بریزم؟

درباره مواد شوینده‌ای که برای شستن لباس پشمی از آن استفاده می‌کنید بهتر است بدانید که مواد سفید کننده می‌توانند لباس‌های پشمی را خراب کنند. حساسیت زیاد پشم اجازه استفاده از مواد سفید کننده بسیار قوی را نمی‌دهد.
به عنوان مثال وایتکس را کنار بگذارید و اگر از پودر استفاده می‌کنید سعی کنید ابتدا آن را به خوبی در آب حل کنید. پشم آب زیادی به خود جذب می‌کند، پس بهتر است هم میزان آب و هم میزان کف را زیادتر تهیه کنید.

۴. لکه گیری و جرم گیری

قبل از اینکه اقدام به شست و شو کنید حتماً لباس‌ها را بررسی کنید و درصورتی که لکه یا جرمی روی لباس‌های پشمی‌تان دیدید ابتدا آن‌ها را برطرف کنید. بهتر است طول زمان شست و شوی لباس پشمی کم باشد تا فرم خود را از دست ندهد. تمیز کردن این جرم‌ها باعث می‌شود لباستان زودتر تمیز شود و از شر فرآیند شست و شو خلاص شود.

استفاده از مواد شوینده مخصوص

برای شستشوی لباس‌های پشمی هرگز مواد شوینده‌ای که برای سایر لباس‌ها استفاده می‌کنید را به کار نبرید. مواد شوینده امروزی دارای آنزیم‌هایی هستند که طراحی‌شده‌اند تا سایر مولکول‌های بیولوژیکی را از بین ببرند.

 

این آنزیم‌ها برای از بین بردن لکه غذا و سایر لکه‌ها کاملاً کارایی دارند، اما باعث از بین رفتن الیاف طبیعی پارچه‌های پشمی می‌شوند. بنابراین هنگام شستن لباس‌های پشمی از مواد شوینده مخصوص لباس‌های پشمی و پارچه‌های حساس به همراه آب سرد استفاده نمایید

 

استفاده از مواد شوینده مخصوص

 

ترمیم لباس پشمی آب‌رفته

همان‌طور که می‌دانید لباس‌های پشمی از پشم گوسفند ساخته‌شده‌اند و به همین دلیل دارای الیافی از جنس مولکول‌های بیولوژیک هستند.

 

آب رفتن لباس‌های پشمی زمانی اتفاق می‌افتد که الیاف لباس در اثر شستشو و حرارت به هم فشرده می‌شوند و می‌چسبند. در این حالت در ظاهر به نظر می‌رسد که لباس کوتاه شده و آب‌رفته است. برای آنکه لباس‌های پشمی آب‌رفته را به‌اندازه قبلی خود بازگردانید به مقداری آب ولرم، کمی مایع نرم‌کننده لباس یا شامپو بچه و یک عدد حوله ضخیم احتیاج دارید.

 

تشت و یا سینک ظرف‌شویی را از آب ولرم پرکنید، مقداری از نرم‌کننده یا شامپو بچه داخل آب ریخته و به‌خوبی مخلوط‌کنید. سپس لباس آب‌رفته خود را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه داخل آب بماند.

 

مایع نرم‌کننده یا شامپو بچه کمک می‌کند تا الیاف لباس پشمی از حالت فشرده خارج شود و درنهایت زودتر به حالت اولیه بازگردد.

 

پس از گذشت نیم ساعت آب تشت را خالی کرده و لباس را بدون آنکه بچلانید آب‌گیری کنید. حوله ضخیم را بازکنید و لباس را روی آن قرار دهید تا آب اضافی جذب حوله شود. حال در همان حالتی که لباس هنوز مرطوب است به‌آرامی آن را از هر طرف بکشید و بر روی یک سطح صاف قرار دهید تا کم‌کم خشک شود. برای آن‌که لباس پشمی شکل خوبی به خود بگیرد هرچند دقیقه یک‌بار به‌آرامی مقداری از هر طرف بکشید تا در طول زمان خشک شدن شکل مناسب خود را بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز