Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آذر 1401

نحوه شستن مانتو چگونه است؟ تمیز کردن مانتو اداری!

همه چی درباره شستن مانتو !

مانتو جزو لباس‌هایی است که به صورت روزمره در پوشاک خانم‌ها و دختران دانش آموز مورد استفاده قرار می‌گیرد و احتمال کثیف شدن و لک شدن آن‌ها همیشه وجود دارد. اما شستن مانتو و اتو کردن آن کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت اصول و نکاتی دارد تا از آسیب به لباس و کاهش عمر آن جلوگیری شود.

 

بسیاری از مردم به خصوص ساکنان مناطق کوهستانی از منابع آبی استفاده می‌کنند که املاح زیادی در خود دارد و به اصطلاح سخت است. شستن لباس در آب سخت مشکلات خاص خود را دارد

 

آیا شستن مانتو در ماشین لباسشویی امکان پذیر است؟

تصور کنید کودک شما از مدرسه به خانه بازگشته است و لباس‌های او از جمله مانتوی مدرسه، کثیف و پر از لک شده است. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا بلافاصله مانتو را در ماشین لباسشویی می‌اندازید و در دمای بالا و با شوینده‌های قوی می‌شویید؟

 

اگر این کار را انجام دهید پس از مدتی کودک شما مجبور است با مانتویی رنگ و رو رفته و کهنه به مدرسه برود اما اگر شما روش صحیح شستن مانتو را بدانید و نکات کلیدی را در مورد آن رعایت کنید مانتوی خود شما و کودک شما به اندازه کافی عمر خواهد کرد و مجبور نخواهید بود زود به زود برای او و خودتان مانتو تهیه کنید. باور کنید یا نکنید مانتوها لباس‌هایی بادوام هستند و تا زمانی که درست با آن‌ها رفتار شود ماندگاری خوبی خواهند داشت.

 

خبر خوب در مورد شستن مانتو این است که مانتوها نیاز به شستشوی مکرر ندارند، چون معمولا مستقیما روی بدن پوشیده نمی‌شوند و بوی بدن را نمی‌گیرند. اما این لباس همیشه در معرض آلودگی‌های مختلف مثل غذا، جوهر خودکار، چمن و … قرار دارد و نیاز به شستشو پیدا می‌کند.

 

  • ابتدا برچسب مراقبتی مانتو را چک کنید تا از جنس آن مطمئن شوید. اگر جنس مانتو از پلی استر باشد (که معمولا بیشتر مانتوهای مدرسه از این جنس هستند) به سادگی می‌توان آن را در ماشین لباسشویی شست. اما اگر مانتو از جنس پشم باشد نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارد.

 

  • اگر از امکان شستن مانتو در ماشین لباسشویی مطمئن شدید ابتدا جیب‌های آن را خالی کنید. سپس تنظیمات دما را روی پایین‌ترین دمای ممکن قرار دهید. مثلا اگر همیشه لباس‌ها را در دما چهل درجه می‌شویید این بار دمای سی درجه را انتخاب کنید. البته برچسب مراقبتی لباس را هم چک کنید تا مطمئن شوید دمایی پایین‌تر از حداکثر دمای مطلوب را انتخاب کرده‌اید.

 

  • استفاده از آب ولرم و خنک برای شستن مانتو استرس پارچه را کاهش می‌دهد و عمر آن را افزیش می‌دهد. به این ترتیب پارچه مانتو کمتر چروک شده و رنگ آن کمتر آسیب خواهد دید.

 

  • گام بعدی انتخاب شوینده مناسب است. اگر جنس مانتوی شما پلی استر باشد برای شستن آن از پودر رختشویی یا مایع رختشویی مخصوص لباس‌های رنگی استفاده کنید. اما رنگ آن تیره است از مایع مخصوص لباس‌های تیره و مشکی برای شستن مانتو کمک بگیری

 

  • اگر جنس مانتوی شما پشم باشد بهتر است از شوینده‌های ملایم و در صورت امکان از نرم کننده مو برای این کار استفاده کنید. البته فراموش نکنید که مانتوهای پشمی قابل شستشو در ماشین لباسشویی نیستند و شستن آن‌ها باید با دست انجام شود.

 

چرا نباید مانتو شلوار اداری را با لباس‌شویی بشوییم؟

برای دوخت مانتو شلوار فرم اداری، معمولا از لایی و چسب‌های خاصی استفاده می‌شود تا هنگام پوشیدن، فرم زیبایی داشته باشد و صاف‌تر و زیباتر دیده شود؛ اما وقتی لباس اداری داخل ماشین لباس‌شویی شسته می‌شود، به دلیل فشار و دمای بالای لباس‌شویی، ساختار لباس آسیب می‌بیند و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب عمر لباستان کمتر خواهد شد.

 

درصورت  شستشوی درست و رعایت برخی نکات، طول عمر لباس افزایش یافته و ظاهر خود را حفظ می‌کند و شما می‌توانید یک تا دو سال از آن استفاده کنید.

 

چرا نباید مانتو شلوار اداری را با لباس‌شویی بشوییم؟

 

چه مواد شوینده‌ای مناسب شستشوی لباس فرم اداری است؟

برخی از شوینده‌ها باعث آسیب رساندن و تغییر رنگ پارچه مانتو می‌شوند، بنابراین بهتر است هنگام شستن مانتو شلوار اداری از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص لباس استفاده کنید. به این ترتیب لباستان پس از شست و شو کدر نخواهد شد، به بافت پارچه آسیب نخواهد رسید و عمر و کیفیت لباس افزایش خواهد یافت.

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث روشن شدن و رنگ پریدگی لباس می‌شود، استفاده از تاید و پودر لباس‌شویی در شستشوی مانتو فرم اداری است. برای شستن مانتو فرم اداری باید به جنس و رنگ آن نیز توجه کرد. برای شستن مانتوهای تیره، می‌توانید از مشکین شوی استفاده کنید.

 

شستشوی لباس فرم اداری با رنگ تیره

برای نگهداری مانتوهای اداری، علاوه بر جنس، رنگ هم اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از کدر شدن و روشن شدن رنگ پارچه‌های تیره، باید به نحوه شستشوی مانتو اداری توجه کرد، سعی کنید از تاید و پودر لباس‌شویی برای شست و شو استفاده نکنید؛ از برخی مواد شوینده مثل شامپو، مایع ظرفشویی، نرم‌کننده لباس، مشکی شوی و یا سرکه سفید برای شستن مانتو شلوار فرم اداری تیره بهره ببرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز