Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 خرداد 1402

نحوه مراقبت از لباس های نخی! + نگه داری از لباس تابستانی

نگهداری از لباس های نخی و تابستانی که باید بدانیم چطور باید عمل کنیم,فصل تابستون خصوصیات ویژه ای دارد که مهمترین آن گرماست که در این فصل اکثریت مردم از لباس های خنک استفاده میکنند تا از گرما و تعریق زیاد بدن در امان باشند که هرکدام از لباس ها با پارچه هایی با جنس های مختلف نیاز به شستشو و نگهداری خاصی دارد که ما باید در رابطه آن اطلاعات کافی داشته باشیم.
لباس هایی که از جنس نخ هستند اولین و بهترین نوع لباس برای فصل تابستان است که با توجه به گرمی هوا پارچه ی نخی پارچه ی بسیار خنکی هست که حساسیتی را ایجاد نمیکند و همه ی افراد حتی با پوست های مختلف از این لباس استقبال میکنند اما وقتی لباس نخیتان را میشورید و اتو میکنید برای اینکه لباستان حالت روز اول رو داشته باشه توجه به یه سری نکات ضروریست.
در این مقاله به چند نکته میپردازیم که شما با یادگیری این نکات میتوانید از لباس های نخیتان برای مدت طولانی تری استفاده کنید و آنها را از پارگی، کهنه و یا لکه شدن حفظ کنید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

1.رنگ لباس:
بهترین راه برای جلوگیری از، از بین رفتن رنگ لباس شستن لباس ها با دست در آب سرده.
اما اگر از ماشین لباسشویی استفاده میکنید،درجه حرارت ماشین رو روی آب سرد و همینطور جنس لباس رو هم روی گزینه لباس‌های لطیف تنظیم کنید.
بلافاصله بعد از شستن لباس ها آنها را آویزان کنید تا خشک شوند.
2.جلوگیری از لکه شدن:
برای پیشگیری از لکه شدن لباس های نخی از یک پاک کننده محافظ رنگ و لکه بر استفاده کنید.
همچنین روی نواحی در معرض عرق ( مثل زیربغل و قسمت های گردن) بیشتر تمرکز کنید.
این امر نه تنها به شما در حفظ رنگ لباس و نگهداری از پارچه ی نخی کمک میکند بلکه در ریشه کن کردن بوی بد بدن هم موثره.
اما اگر لباس شما لکه دار شد باید چیکار کنید؟
اگر لکه تازه هست باید لباستوان را در شیر سرد به مدت ۳ تا ۵ دقیقه قرار دهید و هر دقیقه محل لکه رو به آرامی مالش بدید.
اگر لکه پاک نشد و باقی ماند، این کارها رو ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.

اتوکشی:
از اونجایی که پارچه نخی پارچه نسبتاً خشنی هست بدون نگرانی از سوختن میتوانید از دماهای بالا برای اتوکشی آنها استفاده کنید.
هنگام اتو اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های لباس شامل قسمت پشتی یا داخل پارچه و همچنین قسمت بیرونی را  اتوکشی کرده باشید.
برای شروع بهتره اول از قسمت داخلی پارچه شروع به اتوکشی کنید تا در حین اتو کردن چین و چروک قسمت های بیرونی هم از بین بره‌.
اما به این نکته توجه کنید که اگر روی لباستان لکه های قدیمی وجود دارد شما با اتو کشیدن باعث میشوید که اون لکه ها ماندگارتر شوند.
پس برای جلوگیری از این کار پیشنهاد میکنیم که یک پارچه مرطوب رو روی لباس بیاندازید و بعد شروع به اتوکشی کنید.
در مجموع پارچه نخی به آسونی چروک میشود اما شما می توانید برای جلوگیری از این کار زمان خشک کردن لباس هایتان آنها را به چوب رختی آویزون کنید

شستشوی لباس‌های نخی

لباس‌های ۱۰۰% نخ، قابل شستشو هستند. با این حال، پیش از تصمیم برای شستشوی دستی یا با ماشین لباسشویی، برچسب اطلاعات مربوط به دستور العمل شستشو و مراقب همه لباس‌ها را مطالعه کنید. در حالی که لباس‌های نخی قابل شستشو هستند، در تهیه و تولید بعضی از لباس‌ها یا اکسسوری‌های نخی ممکن است متریال دیگری هم به کار رفته باشد که قابل شسشتو نیست.

بنابراین، اگر تجربه زیادی در شستشوی انواع لباس‌ها ندارید و روی لباس شما هم نوشته شده «فقط خشکشویی»، مراقب باشید و ریسک نکنید. نکته دیگری که در زمینه تمیز کردن لباس‌های نخی باید به آن توجه داشت این است که بهتر است لباس‌های نخی را بعد از هر دو یا سه بار پوشیدن، بشویید. این موضوع به مقدار کثیف بودن لباس بستگی دارد.

روش‌های خاصی برای شستن و تمیز کردن لباس‌های صد در صد نخ وجود دارند که نقش موثری در حفظ دوام و ظاهر لباس‌ها ایفا می‌کنند. اصلی‌ترین دغدغه افرادی که لباس‌های نخی را خیلی دوست دارند، ماهیت خاص الیاف آن است. اما همین الیاف ممکن است به راحتی حین شسشتو آب برود. با مراقبت درست می‌توان از آب رفتن لباس‌های نخی جلوگیری کرد.

برای شستن لباس نخی به چه چیزهایی نیاز دارید

مواد

  • ماده شوینده
  • ماده لکه‌بر
  • سفید‌کننده کلر یا اکسیژن دار
  • نشاسته شستشو
  • نرم ک‌ننده پارچه

وسایل

  • ماشین لباسشویی یا یک تشت بزرگ مخصوص شستشو
  • ماشین خشک‌کن خودکار، طناب رخت در فضای بیرونی خانه
  • اتو یا دستگاه بخار لباس

دستور العمل شستشوی لباس نخی

پیدا کردن و از بین بردن هرگونه لکه موجود روی لباس پیش از شستشو

اگر لباس نخی شما لکه شده، پیش از اینکه آن را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید یا با دست بشویید، لکه‌های موجود را با استفاده از مواد لکه‌بر مناسب از بین ببرید. زمان مورد نیاز برای باقی ماندن ماده لکه‌‎بر روی لباس، به تازه یا کهنه بودن لکه بستگی دارد.

نکته: الیاف مختلف، واکنش‌های متفاوتی به مواد لکه‌بر دارند. اگر بار اول است که از یک ماده لکه‌‌بر برای لباس نخی رنگی استفاده می‌کنید (به خصوص برای لباس‌های نخی تیره)، این ماده را روی یک گوشه کوچک و دور از دید لباس تست کنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز