Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 آذر 1401

هدبند چیست؟ + انواع هدبند را بشناسید! + تاریخچه هدبند

همه چی درباره هدبند!

هدبند وسیله ای است که به کمک آن میتوانید استایل خود را خاص تر کنید. شما تا به حال از آن استفاده کردید؟ اگر تا به حال به فکر آن افتادید اما ریسک اینکه یکی از آنها را بخرید را نداشتید بهتر است با ما همراه شوید تا در مورد آن چیزهایی به شما بگوییم که راحت تر آن را خریداری و استفاده کنید.

 

اول از همه بگوییم فرقی نمیکند موهای بلند دارید یا موهای کوتاه، در هر صورت میتوانید از آن بهره ببرید. حال میگوییم که به چه صورت هایی میتوانید آن را به کار برید.

 

هدبند گره ای

یکی از انواع آن به صورت گره ای است. آن را بالای سر خود گره میزنید و به موهای بلند و کوتاه خود مدل میدهید. مخصوصا از جلوی موی شما چتری باشد خیلی جذاب تر میشوید.

 

آن را در هر قسمت از سر که میخواهید قرار میدهید و سپس با یک گره از پشت، بغل یا وسط سر هدبند را محکم میکنید. آنها قیمت خیلی زیادی ندارند و از این نظر مناسب هستند. پس به راحتی میتوانید چند عدد از آن در رنگ های مختلف را داشته باشید تا با هر لباسی که قرار است بپوشید آن را ست کنید. آن یکی از پوشاک برای ست کردن است.

 

مزایای استفاده از هدبند

هدبند علاوه بر اینکه مد است و باعث به روز شدن شما میشود از طرفی مزایای دیگری نیز دارد. انواع آنها طوری طراحی شدند که بیشتر حکم حفظ سلامت شما را داشته باشند. آنها از جنس بافت های ضخیم هستند تا شما را از سرمای فصول سرد حفظ کنند.

 

مخصوصا اگر سینوزیت دارید با استفاده از آن میتوانید جلوی عفونت های سینوزیتی و در پی آن سردردهای وحشتناک را بگیرید و با خیال راحت در فصل پاییز و زمستان بیرون بروید. از طرفی به دلیل تنوع در طرح و رنگ شما میتوانید انواع آن را تهیه کنید که با هر رنگ لباسی که دارید هماهنگ باشد.

 

همانطور که میدانید یکی از بهترین رنگها مشکی است که با همه رنگ ها به راحتی هماهنگ میشود. مخصوصا اگر اهل موتور سواری هستید خرید آن را به شدت به شما پیشنهاد میکنیم

 

کاربرد هد بند

اگر شما تمایل دارید که در هر سنی ، یک تیپ معمولی و یا اسپرت داشته باشید ، می‌توانید از یک بند اسپرت استفاده کنید. ویژگی خوب یک هد بند اسپرت این است که برای همه سنین مناسب است.

 

در گذشته استفاده از هدبند ها بیشتر کاربرد محافظتی داشت، و جهت پوشاندن پیشانی و سر ، در مقابل سرما استفاده می شد ، مثلا افرادی که سینوزیت دارند میتوانند در هوای سرد از هدبند استفاده کنند تا سینوزیت آنها بدتر نشود ، و دچار سردرد نشوند. اما امروزه کاربردهای زیادی دارد.

 

مثلاً شما مشغول تماشای یک مسابقه تنیس هستید ، مشاهده می‌کنید که تنیس‌بازان از هدبند جهت جمع کردن مو های خود ، استفاده می کنند ، تا موهای آنها جلوی دید آنها را نگیرد و از پریشان شدن موهای خود جلوگیری نمایند. یا مثلا مشاهده می کنید که شخصی در فصل بهار و تابستان نیز ، از یک هدبند طبی استفاده می کند.

 

زیرا ممکن است سینوزیت داشته باشد یا دچار سردردهای میگرنی شده باشد ، و به توصیه پزشک از هد بند طبی استفاده کند. استفاده از هد بند طبی برای افرادی که مبتلا به عفونت های سینوزیتی هستند ، و سردردهای وحشتناک را تجربه می‌کنند ، بسیار مناسب است.

 

نکات مهم در خرید هد بند مناسب

در ادامه قصد داریم به مهمترین نکات در خرید یک بند مناسب بپردازیم ، لطفاً با کارا پارس همراه باشید.

 

نکات مهم در خرید هد بند مناسب

  • خاصیت کشسانی مناسب

یک هدبند مناسب می بایست خاصیت کشسانی داشته باشد ، اما در این حال نباید خیلی سفت باشد ، تا فشار زیادی را روی سر ایجاد نکند.

 

  • جنس الیاف

الیافی که هدفمند از آن تهیه شده است می بایست استاندارد باشد ، یعنی بهتر است جهت عرق گیری بهتر و جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی ، از الیاف پنبه‌ای تهیه شده باشد.

 

  • وسعت پوشش دهی

پهنای هد بند طبی باید به گونه‌ای باشد که در هر شرایطی تمام قسمت پیشانی را پوشش دهد. همچنین در هدبند های تزئینی و اسپرت پیشنهاد می‌شود که برای موهای کوتاه از مدل های پهن تر استفاده کنید.

 

  • طرح و نقش زیبا

علاوه بر خصوصیات بالا ، یک هدبند مناسب می بایست دارای طرح و نقش زیبایی باشد ، تا به چهره شما بیاید. بنابراین باید ویژگی های چهره ، و همچنین رنگ پوست خود را در نظر بگیرید ، تا بتوانید یک هد بند مناسب انتخاب کنید. نکته ضروری دیگر اینکه باید با رنگ و مدل لباس شما همخوانی داشته باشد.

 

و همچنین مکانی که قرار است از آن هد بند استفاده کنید نیز بسیار مهم می‌باشد ، مثلاً شما در انتخاب یک هدبند ورزشی می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید ، اما شاید آن رنگ ها برای یک مهمانی مجلسی مناسب نباشد. برای هدبند هایی که می خواهید در مهمانی ها و مجالس رسمی تر استفاده کنید ، بهتر است رنگ های رسمی تر را انتخاب کنید.

 

تاریخچه­ هدبند

آیا می­دانستید استفاده از هدبند به ۴۷۵ سال قبل از میلاد مسیح در یونان باستان برمی­گردد؟ به نظر شما از چه موادی برای ساخت هدبند استفاده می­کردند و در چه زمینه­ای کاربرد داشت؟

 

در آن زمان، هدبندها از گیاهان مختلف تهیه می­شدند و به شکل­های دایره و نیم­دایره جهت تزئین مو به­کار می­رفتند. همچنین استفاده از هدبندها در زمان­های قدیم در موقعیت­های خاص و مهم مثل، المپیک مرسوم بوده است.

 

از گذشته­های دور تاکنون، هدبندها، در مقاطع مختلف، با شکل­ها و اهداف مختلف عرضه شده­اند. در اوایل قرن بیست میلادی از آنها برای درمان سردردها استفاده شده است. با این حال در دهه­ی ۱۹۰۰ میلادی، شکل­های منحصربه­فردی از هدبندها که بیشتر جنبه­ی زیبایی داشتند، به بازار عرضه شد و مورد استفاده­ی همه­ی اقشار جامعه از جمله ورزشکاران، افراد مشهور، نوجوانان، گروه­های خاص و حتی افراد عادی قرار گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز