Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 آذر 1401

ویژگی حلقه ازدواج چیست ؟ + تاریخچه حلقه ازدواج !

همه چی درباره حلقه ازدواج و بله برون!

حلقه ازدواج و انتخاب آن یکی از مهمترین و البته لذت‌بخش‌ترین بخش‌های ازدواج است. نشانی از پیوند همیشگی و عاشقانه دو نفر برای تمام زندگی، همراه با تعهد و پشتیبانی. به دست کردن این حلقه به معنی پیوند، وفاداری و همراهی با شریک زندگی و نشان دهنده عشق و علاقه به همسر، خانواده و حفظ این رابطه است.

 

انتخاب حلقه ازدواج بسیار مهم است که با فرهنگ، آداب و رسوم هر خانواده و عرف اجتماعی محل زندگی زوجین، باید تناسب داشته باشد. جنس حلقه، شکل و فرم حلقه و کیفیت ساخت آن باید حتما مدنظر قرار گیرد. در این مقاله به طور کلی مواردی از این دست بررسی شده است.

 

حلقه ازدواج از کجا آمده و چطور باید انتخابش کرد؟

حلقه ازداواج در فرهنگ ایرانی برگرفته از حلقه مهر در آیین میترائیسم است. حلقه‌ای که نشان از پیوند عمیق بین زن و شوهر دارد. بنابر این خرید انگشتر یکی از مهمترین خریدهای قبل از عروسی برای زوج‌ها محسوب می‌شود. حلقه ازدواج نماد عشق و وفادری در بین زوجین است.

 

این زیورآلات زیبا که معمولا به‌صورت دایره‌ای شکل می‌باشد، نشان از عشق بی‌پایان و بینهایت عروس و داماد به یکدیگر دارد. جنس حلقه معمولا از طلا است؛ زیرا طلا عنصری ماندگار و ارزشمند در بین عناصر دیگر است. انتخاب این عنصر برای حلقه ازدواج نشانه‌ای از علاقه بی‌پایان و بدون خدشه زوجین نسبت به هم است.

 

انگشت حلقه، چهارمین انگشت دست چپ زوجین می‌باشد. انتخاب این انگشت به عنوان انگشت حلقه به دلیل نزدیکی این انگشت به قلب است، که نمادی از تعهد قلبی زوجین به یکدیگر است.

 

تاریخچه حلقه ازدواج در ایران

حلقه ازداواج یک رسم چند هزار ساله در فرهنگ ایرانی برگرفته از حلقه مهر در آیین میترائیسم یا مهرپرستی است. میترا یا مهر که ایزد بزرگ این آیین است، همواره حلقه‌ای از مهر (خورشید) را در دستان خود داشته است.

 

بیشتر از سه هزار سال بعد از آن افرادی که پیوند زناشویی می‌بستند، حلقه‌ای را به نشانه پیروی از میترا به دست می‌کردند. در بسیاری از نقش نگاره‌های ساسانی و هخامنشی نیز پادشاهان حلقه‌ای را به شخصی می‌دهند یا از شخصی می‌گیرند، که نشان از پیمان میان آن‌‌ها دارد.

 

تفاوت حلقه و انگشتر

حلقه به نسبت انگشتر ظرافت بیشتری دارد. حلقه ازدواج معمولا ظریف و ساده است. حلقه ازدواج رینگ ساده‌ای است که یه ردیف نگین روی آن کار شده است. در برخی موارد نیز یک نگین درشت بر روی رینگ تعبیه می‌شود. اما انگشتر به نسبت حلقه، ظرافت کمتری دارد و شامل طرح‌های شلوغ‌تری نیز می‌شود.

 

حلقه‌های ازدواج به دلیل اینکه همیشه و در ساعات مختلف روز در دست باقی می‌ماند باید وزن، اندازه و ضخامت کمتری داشته باشد تا انگشت را اذیت نکند.

 

همچنین باید در عین سادگی، شیک و چشم‌نواز باشد. همچنین باید به شکلی طراحی و ساخته شود که نمونه مردانه و زنانه آن تا جای ممکن شبیه و لنگه هم باشند. هرچند هر کدام جداگانه برای عروس یا داماد (به سبک زنانه و یا مردانه) طراحی شده است. به همین دلیل باید با سلیقه هر دو نفر همخوانی داشته باشد.

 

از طرف دیگر انگشتر به صورت تکی و با طرح‌های مختلف ساخته می‌شود، در نتیجه ممکن است کاملا با سلیقه یک نفر هماهنگ باشد اما با سلیقه همسرش هیچ همخوانی نداشته باشد.

 

ایده کلی برای انتخاب حلقه ازدواج

قبل از اینکه حلقه ازدواج خود را انتخاب کنید. باید ایده کلی آن را در ذهن خود شکل دهید. باید بدانید که مدل و مناسب با سلیقه و سبک زندگی شما کدام است و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. سپس زمان کافی برای انتخاب حلقه  خود اختصاص دهید، زیرا ممکن است که ایده ذهنی شما در طلافروشی‌ها موجود نباشد.

 

در چنین مواردی می‌توانید سفارش ساخت آن را بدهید. در ادامه این مقاله فاکتورهایی که ایده ذهنی شما را شکل می‌دهد بررسی می‌کنیم تا شما راحت‌تر بتوانید حلقه ازدواج خود را انتخاب کنید

 

  • شیک و خوش فرم

اگر کاربر می خواهد یک حلقه نامزدی با زرق برق خیره کننده داشته باشد او می تواند یک حلقه نامزدی انتخاب کند که الماس های آن بالاتر باشد و یا ردیفی از الماس های پر زرق و برق روی نوار حلقه قرار گرفته باشد. حلقه های درخشان و پر زرق و برق بسیار محبوب هستند.

 

  • سایر و اندازه او را بدانید

دقیق ترین روش برای تعین اندازه حلقه شریک شما این است که همراه همدیگر به جواهر فروشی مراجعه بکنید و خرید خود را انجام دهید، اما اگر این امر ممکن نبود می توانید از والدین و دوستان شریک خود در مورد اندازه حلقه سوال کنید و یا می توانید یکی از حلقه های شریک خود را امانت بگیرید و یا از راهنماهای آنلاین خرید حلقه استفاده کنید.

 

سعی کنید حلقه ای که انتخاب میکنید کاملا با نظر و ایده های خود یکسان باشد و به این فکر نکنید که در آینده آن را تغییر می دهید . حلقه ای که با آن خاطرات شما ثبت شده و لحظات شیرین نامزدی را سپری کرده اید را به آسانی تغییر ندهید. می توانید از حلقه های دو تیکه هم استفاده کنید .

 

حلقه هایی هستند که قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارند و وقتی که قصد دارید حلقه نامزدی را در جاهایی که مثل محل کار یا خیابان دست کنید حلقه ای را که کوچکتر و ساده تر هست را همراه خود ببرید که از آسیب رسیدن و یا گم شدن حلقه هم جلوگیری کرده باشید.

 

در انتخاب حلقه به سبک زندگیتان توجه کنید

در انتخاب حلقه ازدواجتان سبک زندگی خود را در نظر بگیرید و نوع فلز حلقه‌تان، اندازه و طرح آن را بر اساس استفاده مستمر از حلقه و میزان استفاده ازشوینده ها و… انتخاب نمایید.

 

عیار و جنس حلقه ازدواج را در نظر بگیرید

طلای 18 عیار به دلیل استفاد روزانه و مستمر از حلقه ازدواج پیشنهاد مناسبی برای حلقه ازدواج است زیرا طلای 14 و 18 عیار به نسبت طلای 22 عیار از ترکیب با فلزهای مقاوم‌تری ساخته شده‌اند.

 

حلقه ازدواج از جنس پلاتین یا پلاتینیوم به نسبت طلای زرد و سفید مقاومت بالاتری دارد و ماندگارتر است اما در عین حال کمیاب‌تر و گران‌تر نیز می‌باشد. طلای سفید نیز اگر خط یا خشی روی آن بیفتید قابل تعمیر است.

 

  • مدرن و معاصر

آیا شریک و محبوب شما قدر اشیا مدرن و مدل های به روز و مد را می داند؟ به حلقه های تندیسی و مجسمه ای فکر کنید، حلقه هایی که که با اشکال غیر سنتی تجربه متفاوتی را به او می دهند. حلقه های گود را انتخاب کنید که الماس آن توسط یک نوار باریک فلزی نازک نگه داشته شده است.

 

اگر او بخواهد کلا الماس مرکزی که مرسوم است را نادیده بگیرید می توانید حلقه ای با نوار پهن تر انتخاب کنید که با جزئیات زیبا تزئین شده است. می توانید زرق و برق بیشتری با اضافه کردن الماس و سنگ های قیمتی به حلقه خود بدهید.

 

  • رمانتیک، عاشقانه و بی انتها

آیا شریک شما دوست دارد همه چیز عاشقانه و مرغوب و عالی باشد ؟ حلقه های با تزئینات ریز با سنگ های ریز و طوماری شکل و یا پیچیده و یا خوش فرم انتخاب کنید. و یا اینکه اگر شریک شما عاشق اشیا قدیمی و منحصر به فرد است می توانید یک حلقه عتیقه  انتخاب کنید. بسیاری از سایت ها دارای مجموعه های عظیم از حلقه های عتیقه هستند که دائما هم به روز می شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز