Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
16 آبان 1401

ویژگی کفش خوب چیست ؟ + اجزای کفش!

همه چی درباره ویژگی کفش خوب !

در این مقاله قرار است در مورد ویژگی‌های مختلفی که لازم است یک کفش داشته باشد تا کفش مناسبی برای شما به حساب بیاید صحبت کنیم  و یکسری نکات ضروری برای موفقیت در تهیه یک کفش مناسب را هم به شما آموزش دهیم. همچنین برخی از شرایط خاص را هم در نظر گرفته و نکاتی برای تهیه کفش مناسب برای افرادی که با اینگونه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند را هم مطرح می‌کنیم.

یک کفش برای اینکه لقب خوب و مناسب را به خود بگیرد باید بسیاری از ویژگی ها را داشته باشد، اما به طور کلی مهم ترین ویژگی هایی که مدنظر داریم در این مقاله توضیح بدیم این است که: به طور خلاصه و مفید کفش مناسب کفشی است که پس از استفاده، پاهای شما در آن سالم و راحت باشد. کفشی که مانع از عرق کردن پای شما شده، کفشی که سفت نبوده، بر قسمت خاصی از پا فشار مضاعف نمی‌آورد، مطابق با آناتومی پای شماست، با انعطافی که دارد به پای شما اجازه تحرک می‌دهد و در مقابل هر عامل آسیب‌زایی مقاوم است.

 

در مورد نقش پاها در سلامتی بدن چقدر خبر دارید؟ آیا مطلعید اهمیت پا بسیار بیشتر از یک اندام حرکتی است؟ حتی بیشتر از قلب دوم؟! بله “اهمیت پا بسیار بیشتر از قلب دوم است” پاها با داشتن ارتباط مستقیم با زانوان، لگن و ستون فقرات و با داشتن پایانه‌های عصبی فعال از اعضای مختلف بدن مانند گوش، چشم، غددی مانند هیپوفیز در سلامتی یا آسیب دیدن سایر اعضای بدن نقشی جدی دارند؛ پس اگر به دنبال حفظ سلامتی بدنتان هستید به هیچ وجه از سلامتی و راحتی پاهایتان غفلت نکنید

 

 

نکات ضروری که جهت خرید کفش مناسب باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • اطلاعات کافی:
    برای انتخابی مناسب حتما باید اطلاعات کافی داشته باشیم. پس اول اجزای کفش ها و انواع آن ها را بشناسید، برای اینکار کافیست مقاله آناتومی کفش را مطالعه کنید.

 

  • تعیین اولویتتان:
    تکلیف خودتان را مشخص کنید، اولویتتان در انتخاب کفش چیست؟ مد یا سلامتی؟ رنگ و مدل خاص کفش یا راحتی پاها؟ اگر سلامتی در اولویتتان است به جنس و کیفیت رویه، زیره و آستر درونی کفش توجه فراوانی داشته باشید

 

  • اندازه دو پا برابر نیست:
    در اکثر افراد اندازه هر دو پا کاملا یکسان نیست، لذا در انتخاب سایز کفش ملاک خود را پای بزرگتر در نظر بگیرید تا پای بزرگترتان در اثر تنگی کفش آسیب نبیند

ویژگی‌های کفش مناسب را بشناسید:

اندازه کفش:
كفشی کفش مناسب است که برای پاهایتان گشاد نباشد، در غیر این صورت منجربه ساییده شدن پوست با بدنه کفش و تاول زدن پا شده و گاهی هنگام راه رفتن تعادل شما را هم برهم می‌زند. کفش تنگ هم یک کفش مناسب نیست، شست پا، باید بتواند به سادگی تحرک داشته باشد به طوری که بین نوک پا و کفش اندکی فاصله باشد، کناره های کفش به پاها فشار وارد نکند و اندازه پنجه کفش باید به میزانی باشد که انگشتان پا بهم فشار نیاورده و روی هم نروند.

 

مقاومت کفش در برابر عوامل آسیب‌زا:
کفش باید ضخامت مناسبی داشته تا در حد امکان از پا در برابر سرما، گرما و ضربه‌های وارد شده محافظت کند، همچنین کفش مناسب در کف خود مقداری عاج دارد یا جنس زیره کفش نوعی است که می‌تواند جلوی سرخوردن را بگیرد

 

جنس کفش:
جنس رویه کفش باید از نوعی باشد که تهویه مناسبی برای پاهای شما فراهم نموده تا از عرق کردن، بو گرفتن و رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها روی پاهای شما جلوگیری کند؛ با توجه به این موضوع کارشناسان کفش‌ چرمی را مناسبترین کفش برای سازگاری با پاهای انسان معرفی می‌کنند.

 

انعطاف کفش:
کفش باید از انعطاف کافی برخوردار باشد تا در هنگامی پیاده روی پاهای شما را آزار ندهد و منجربه تغییر نحوه راه رفتن شما نشود؛ در صورت تغییر  نحوه عادی راه رفتنتان آسیب‌هایی مانند میخچه گریبانگیر شما می‌شود.

 

مشخصات قسمت های مختلف کفش مناسب و استاندارد

 ساق پا:

ساق پای خوب و ثابت با حمایت بیشتری به شما کمک می کند. نباید انعطاف پذیر باشد و شما نباید به راحتی بتوانید پاشنه پا را با یک جفت کفش جدید فشار دهید.

 

کف پا:

کفی کفش باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتواند شوک ناشی از ضربات را بگیرد و خنثی کند. کفی سفت و سخت می توانند باعث درد زیادی شوند. کفی نیز باید مطابق شکل تنها پایه پا شکل داده شوند.

پاشنه:

به طور کلی توصیه می شود یک کفش با پاشنه کم، حدود نیم سانت داشته باشد و می تواند تا کمی بلندتر هم برود، اما ناگهانی بلند نشود.

پنجه کفش

پنجه کفش یکی از مهم ترین ویژگیهای کفش مناسب می باشد و از نظر قالب بندی، فضای پنجه کفش باید طوری باشد که به انگشت های پا فشار وارد نکند. شما باید بتوانید به سادگی پنجه پای خود را در کفش به هر طرف حرکت دهید، بدون آنکه پای شما از زیره کفش بیرون بزند. در واقع پهنای کفش باید به گونه‌ای باشد که در پهن‌ترین بخش پا، شما از هر طرف حدود 6 میلی‌متر جا داشته باشید. کفش هایی که پنجه آنها تیز است باعث می شوند انگشت های پا روی هم بیافتند. این کفش ها، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و آنها را بدفرم می کنند. این مساله در خانم ها شایع تر است؛ به طوری که انحراف شست پا در خانم ها 9 برابر آقایان است و جلوی کفش باید به گونه ای باشد که پنجه های پا از هم باز بشود.

 

 

جنس و مواد اولیه های متداول در تولید کفش کدامند؟

هر تولید کننده نسبت به مدل، هدف و کیفیتی که برای تولید یک کفش در نظر دارد از مواد اولیه متفاوتی استفاده می کند. در این بخش برخی از این مواد معرفی می شوند تا با آشنایی بیشتر انتخاب درست تری داشته باشیم.

 

پیو (PU) یا پلی یورتان در کفش چیست؟

کلمه PU  مخفف دو کلمه پلی یورتان می باشد و از ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته می شود. جنس سبک و دوام بالایی که این ماده اولیه دارد موجب استقبال تولید کنندگان جهانی شده است. همچنین انعطاف پذیری ، عایق حراراتی بودن و کم بودن احتمال شکستگی و مقاومت در برابر لغزش و رطوبت از دیگر دلایل استفاده ازاین جنس یعنی پلی یورتان است.

 

نهایتا کفش خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

اهمیت پوشیدن کفش مناسب و استاندارد به قدری ست که هرچه در موردش صحبت کنیم کمه . ما سعی کردیم در این مطلب تا حد امکان به مهمترین نکات آن اشاره کنیم. سعی کردیم در این مطلب به اهمیت پا در عملکرد کلی بدن بپردازیم تا به اهمیت کفش استاندارد برای بدن پی ببریم. همچنین سعی کردیم از اجزا و جنس اولیه مطلوب برای یک کفش مناسب بگیم. سعی کردیم تجربیات خودمون و مشتریانمون رو در قسمت نکاتی برای خرید اینترنتی کفش بیاریم. همچنین با هم مرور کردیم که نپوشیدن کفش مناسب می تواند چه عوارضی داشته باشد. امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله کمک کوچکی برای انتخاب کفش به شما کرده باشیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز