Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آذر 1401

پارچه حوله ایی چیست؟ + ویژگی پارچه حوله ایی! + انواع حوله !

همه چی درباره پارچه حوله ایی!

به طور کلی در پارچه حوله‌ای از نخ پنبه‌ای به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود. سپس این ماده اولیه با مقدار کمی نخ (ترکیبی از نخ‌های مختلف) یا نخی از الیاف شیمیایی مخلوط می‌شود. سپس پارچه حوله‌ای توسط دستگاه حوله بافی بافته می‌شود. اگر بخواهیم آن‌ها را براساس روش بافت تقسیم بندی کنیم دو روش بافت و کشبافی وجود دارد.

 

اگر بخواهیم آن‌ها را براساس کارایی تقسیم بندی کنیم، چند دسته حوله صورت، روکش بالشت، لحاف، حوله، روکش محافظ مبل، و غیره را خواهیم داشت. علاوه بر این یک نوع پارچه تری، برای دوخت لباس وجود دارد. پارچه حوله‌ای، قدرت جذب و ذخیره آب بالایی دارد. بعلاوه سطح آن متراکم و نرم، و مقاومت و گرمای آن مناسب است.

 

از انواع آن می توان به حوله سفید، حوله ساده، حوله رنگی، حوله ابریشمی، حوله ژاکارد و حوله چاپی ژاکارد اشاره کرد. جنس پارچه حوله‌ای به صورتی است که می‌تواند به صورت مستقیم با پوست بدن انسان در تماس باشد. تولید صنعتی حوله‌های پارچه برای اولین بار در انگلیس (سال ۱۸۴۸) آغاز شد. چین نیز تولید خود را در سال ۱۹۰۲ در پکن آغاز کرد.

 

دستمال‌های تری را می توان به دو دسته تقسیم کرد: دستمال‌های تری ساده و دستمال‌های تری گلدار، که می‌توانند یک طرفه و دوطرفه نیز باشند.

 

لباس حوله ‌ای بچگانه

همانطور که ذکر شد پارچه حوله ‌ای ، پارچه‌های بسیار نرم و لطیفی هستند و همین ویژگی مثبت آنها را بسیار مناسب برای تولید لباس‌های بچگانه و همچنین نوزاد می‌کند البته برای لباس های نوزاد بسیار دقت کنید تا از جنس مرغوب استفاده کنید زیرا لباس هایی که پرز می‌دهند برای ریه نوزاد مناسب نیستند.

 

کودکان به علت پوست لطیف و نرم و البته به دلیل شیطنت‌های فراوان و جنب و جوش زیاد، نیاز به لباس هایی بسیار لطیف و سازگار با لطافت کودکانه دارند و به همین دلیل این از این پارچه‌ها برای دوخت لباس‌های بچگانه استفاده می‌کنند. شلوارهای راحتی بچگانه با این جنس بسیار محبوب کودکان و البته والدین آنهاست.

 

این پارچه‌ها در انواع طرح‌ها قابلیت تولید دارند و می‌توانند مناسب برای استفاده به عنوان لباس های دخترانه و پسرانه هستند.

 

دستمال یا پارچه حوله ای چیست؟

از آنجایی که پارچه های حوله ای در موارد مختلفی کاربرد دارند بنابراین در طرح ها, رنگ ها و جنس های متفاوتی تولید می شوند.

 

قدرت آبگیری این پارچه ها فوق العاده بالاست. به نوعی می توان گفت قدرت جذب پارچه و دستمال های حوله ای بسیار بیشتر از سایر پارچه های تولید شده است و به همین دلیل برای تولید تن پوش های حوله ای استفاده می شوند.

 

این نوع از پارچه ها گاه به صورت دورو نخ و گاها به صورت دورو متفاوت تولید می گردند که کیفیت آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

اما ترجیح بیشتر تولید به صورت دو رو نخ است زیرا هم کیفیت بالاتری دارد و هم کابردی تر می باشد.

 

پارچه حوله ای ژاکارد

  • این پارچه طراحی و بافت منحصر به فردی دارد.
  • نقش‌ها و رنگ‌های مختلف بر روی ژاکارد، به شکل‌های مختلفی بافته می‌شوند.
  • ساختار این پارچه تار و پودی است.

 

پارچه حوله ای آنتی باکتری

  • پارچه حوله آنتی باکتری نخ پنبه‌ای، حاوی آنتی باکتریال جیفو() یا پارچه اصلاح شده با ماده آنتی باکتری) می باشد.
  • عملکرد گندزدایی این نوع پارچه، بعد شستشوی به ۹۸-۹۴ درصد نیزمیرسد.
  • این پارچه در جای گرم و مرطوب کپک نمی‌زند و بدبو نمی شود.

 

پارچه حوله ای ۱۰۰ درصد پنبه

پنبه یکی از با کیفیت ترین الیافت مورد استفاده در صنعت پارچه است که با نگاه به محصولات تولید شده با آن می توانید به کیفیت بی نظیر آن پی ببرید.

 

علاوه بر تولید پارچه حوله ای می توان از پنبه برای تولید لباس کودکان، تولید پانسمان ها، تولید لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی و… نیز استفاده کرد.

 

پارچه حوله ای ۱۰۰ درصد پنبه، جذب رطوبت عالی و پوشش راحتی دارد. بسیار نرم و لطیف است و به هیچ عنوان ایجاد حساسیت نمی کند.

 

خرید انواع پارچه حوله ای

از انواع این پارچه ها که میتوانید در بازار ایران خریداری کنید میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پارچه‌حوله ای پرزدار بلند
  • پارچه‌حوله ای پرزدار متوسط
  • پارچه‌حوله ای پرزدار کوتاه
  • پارچه‌حوله ای نانو
  • پارچه‌حوله ای نازک
  • پارچه‌حوله ای ضخیم
  • پارچه‌حوله ای یکبار مصرف
  • پارچه‌حوله ای میکروفایبر
  • و …

 

حوله با جنس پشم ارگانیک

منظور از حوله با پشم ارگانیک، حوله ای است که از جنس پشم گوسفند ساخته شده است. این نوع جنس حوله دارای لطافت و نرمی مناسبی است. این نوع جنس دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و چروک نخواهد شد. هم چنین دارای گرمای قابل قبولی است. اما این نوع حوله دارای قدرت جذب آب کمی بوده و برای هر کاربری ای مناسب نمی باشد.

 

هم چنین این جنس ممکن است حساسیت زا باشد و مناسب همه ی افراد نیست. هم چنین این نوع حوله برای خشک شدن نیازمند زمان زیادی است.حوله های پشمی برای استفاده در فصول سرد مناسب هستند.

 

حوله با جنس بامبو

بامبو نوعی الیاف طبیعی است که با طبیعیت سازگاری دارد.به همین دلیل حوله با جنس بامبو از جمله جنس های محبوب بوده و محبوب افرادی است که دوست دار محیط زیست هستند. اما این جنس نیز مانند جنس های دیگر دارای خوبی ها و بدی هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم. اگر شما از جمله افرادی هستید که پوست حساسی دارند

 

. حوله با جنس بامبو

 

و در برابر حوله های مختلف در جنس های مختلف دچار حساسیت می شود. حوله با جنس بامبو می تواند این مشکل را برای شما برطرف کند. حوله با جنس بامبو دارای خواص ضد حساسیت و ضد باکتریایی است. که همین امر آن را به حوله ی محبوب افراد، با پوست های حساس، کرده است. این نوع حوله وزن سبکی داشته و دارای ضخامت کم است.

 

همین نازکی، دوام آن را کمتر نموده است. هم چنین حوله های نازک تر معمولا قدرت آبگیری کمتری نیز خواهند داشت. حوله در جنس بامبو قیمت زیادی دارد و به دلیل نازکی و عمر کم مقرون به صرفه نیست. اما می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که دارای آلرژی هستند، باشد.

 

حوله با جنس ابریشم و ساتن

حوله ها در جنس ابریشم و ساتن جز دسته بندی حوله های لوکس و شیک محسوب می شوند. و کاربرد محدودی نیز دارند. حوله با جنس ساتن و ابریشم برای استفاده در فصول گرم مناسب هستند. این جنس حوله دارای وزن سبک است. و دارای جنسی ظریف و لطیف است.

 

هم چنین ضخامت این جنس حوله کم است. همین امر سبب می شود تا حوله ی ما دوام کمی داشته باشد. و با توجه به قیمت بالای این نوع حوله مقرون به صرفه نباشد. هم چنین ضخامت حوله ارتباط مستقیمی با میزان جذب آب حوله دارد. و هرچه حوله ی شما نازک تر باشد، جذب آب آن نیز کمتر خواهد بود. که با توجه به نازکی این جنس حوله می توان پی برد که جذب آب آن پایین است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز