Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
30 مرداد 1401

پارچه ملانژ و ویژگی های آن را بشناسید!

این محصول یکی از بروزترین و زیباترین و پرکاربرد ترین پارچه های موجود در بازار بوده که در رنگ بندی متنوع دارای تنوع بافت بالا مانند :

  • جودون بافت
  • ریزبافت
  • کجراه بافت میباشد.

این محصول در صنعت تولید سیسمونی، کیف، چمدان، صندلی تاشو و جامدادی مورد استفاده میباشد.
این محصول در متنوع ترین رنگ بندی بصورت پارچه خالی و یا آغشته به PVC ویا فوم ویا یولی بسته به نیاز و سفارش مشتری قابل ارائه میباشد. پارچه ملانژ یکی از پر کاربرد ترین در نوع خودشان هستند،

ویژگی پارچه ملانژ چیست!؟

نخ هایی که در تولید و ساخت پارچه های ملانژ استفاده می‌شوند از معروف به نخ ملانژ هستند که دارای ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد های بی‌شماری در صنعت نساجی و تولید انواع پارچه دارند، نخ های ملانژ از نگ سیاه و تیره شروع می‌شوند و به سمت رنگ طوسی و طوسی روشن تغییر می‌کنند.
ولی با پیشرفت علم در تکنولوژی های جدید از رنگ های بیشتری در تولید بهتره می‌برند، پارچه های ملانژ به علت استفاده از همچین رنگ های خاصی دارای نام و شهرت خاصی هستند که آن‌ها را از دیگر پارچه ها متمایز می‌کنند.

در تولید پارچه ملانژ ترکیب نخ طبیعی و مصنوعی بکار رفته است که پس از بافت هر دو نخ آن را رنگ می‌کنند و به دلیل اینکه نخ مصنوعی نسبت به نخ طبیعی کمتر رنگ را به خود می‌گیرد رنگ نخ تیره و روشن می‌شود که پارچه ملانژ را به وجود می‌آورد. بعضی از افراد گمان می‌کنند که قیمت پارچه های ملانژ بالا می‌باشد که در واقع پارچه‌های ملانژ به دلیل پایین بودن قیمتشان جزء پارچه های محبوب می‌باشد و در صنعت پوشاک جزء پارچه های پر کاربرد می‌باشد.

انواع پارچه ملانژ را بشناسید

به دلیل استفاده از نخ های مختلف در تولید این مدل پارچه که شامل نخ های لاکرا، اسپان، فلامنت، ویسکوز و ترویرا می‌باشد مدل های مختلف نیز تولید می‌کنند که شامل پارچه های بسیاری می‌باشد که در مصارف گوناگون کاربرد دارد، در زیر نام انواع پارچه ملانژ برده شده است:

  • دورس ملانژ
  • اسپان ملانژ
  • ویسکوز ملانژ با لاکرا
  • ویسکوز ملانژ بدون لاکرا
  • ملانژ کجراه
  • ملانژ دورس

کاربرد پارچه ملانژ چیست؟

پارچه های ملانژ بیشتر در لباس های گرم و ورزشی کاربرد دارد اما در دوخت و تولید بسیاری از لباس های دیگر نیز کاربرد دارد که عبارتند از: تی شرت، لباس های خانگی و سویشرت، پارچه تریکو ملانژ جزء پارچه هایی است که برای همه سنین کاربرد دارد.

آن‌ها به صورت یک رو که در مدل های راحت و نازک مثل تاپ و تی شرت کاربرد دارد، دورو که در لباس های گرم و ورزشی و نسبتا ضخیم کاربرد دارد، دورس که در لباس های پشت کرک دار مناسب گرمکن و اسلش کاربرد دارد و فانریپ که مناسب لباس های ورزشی، پیراهن و تیشرت می‌باشد، وجود دارد و به دلیل وجود نخ پلی استر در پارچه های ملانژ باعث درخشندگی و شفافیت رنگ این مدل پارچه شده است که برای خانم ها جذاب می‌باشد و بیشترین مخاطب خرید این مدل پارچه ها خانم ها می‌باشند.

نرخ پارچه ملانژ چقدر است؟

اگر بخواهیم از مزایای پارچه های ملانژ سخن بگوییم باید به قیمت مناسب آن اشاره کنیم که به دلیل قیمت ارزان آن فروش بالایی نیز دارد و از دیگر مزایای این مدل پارچه کاربرد این پارچه در تمام فصل ها می باشد. به دلیل قیمت مناسب این مدل پارچه، خرید پارچه عمده برای تولیدی ها انجام می شود که سود نسبتا خوبی نیز برای تولیدی ها دارد.

انواع پارچه ی ملانژ را بشناسید

نخ ملانژ به دلایل خوب محبوب است. این نخ صنعت نساجی مدرن کاربرد دارد. این یک نخ سازگار با محیط زیست است که از عناصر ارگانیک ساخته شده است. قبل از فرآیند ریسندگی رنگ آمیزی می شود که در نهایت انرژی را حفظ کرده و به ایمنی محیط زیست می افزاید. نخ های ملانژ نیز در صنعت مد رواج دارند. با یک هزینه مناسب، خریدار، ترکیبی از رنگ های مختلف را بر روی پارچه یکسان، استحکام کششی بالا و ظرفیت نگهداری رنگ عالی را با هم دارد. نخ های ملانژ باعث می شوند پارچه پایدار و یک دست تر به نظر برسد. برای تهیه و تولید این پارچه از نخ های مختلفی استفاده می شود. به طور مثال: نخ های لاکرا، اسپان، فلامنت، ویسکوز و ترویرا و… براساس این الیاف ترکیبی پارچه ی ملانژ انواع مختلفی دارد که شامل: دورس ملانژ، اسپان ملانژ، ویسکوز ملانژ با لاکرا، ویسکوز ملانژ بدون لاکرا، ملانژ کجراه و ملانژ دورس می باشد.

چرا ملانژ برای صنعت پوشاک کاربرد دارد؟

ملانژ یک ماده پر کاربرد و همه کاره است که در حال حاضر می تواند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد. متریال منحصر به فرد پارچه ی ملانژ باعث شده همواره پر طرفدار باشد و تولید کنندگان پوشاک تلاش می کنند با خلاقیت لباس هایی مناسبی تولید کنند. ملانژ که از آن به عنوان پارچه گرمایی نیز یاد می شود، به صورت سنتی از نخ های رنگ شده و رنگ نشده تولید شده است که به طور ناهماهنگ در هم بافته شده اند و در نتیجه نمایی منحصر به فرد و زیبا ایجاد می شود. نخ های ملانژ به علت ظاهر زیبایی که به پارچه می بخشند بسیار محبوب هستند. طرح های موج دار به دلیل ترکیب الیاف مختلف و طیف زیادی از رنگ ها، آن را از نظر ظاهری بسیار غنی می کند

پارچه ملانژ مناسب چه فصلی است؟

امروز قصد داریم درباره پارچه ملانژ با شما صحبت کنیم.اکثرا این نوع پارچه را برای لباس های زمستانی استفاده می کنند و بسیار پر طرفدار می باشد.اما از این نوع پارچه برای چه نوع لباس هایی استفاده می شود؟!
دلایل پر طرفدار بودن پارچه ملانژ چیست و آیا این نوع پارچه مناسب برای عموم مردم می باشد و آیا این نوع پارچه ها ضد حساسیت هستند؟ در ادامه به صورت کامل درباره این موضوعات با شما صحبت خواهیم کرد ، پس با ما همراه باشید!
پارچه های ملانژ مولینه را یکی از انواع پارچه های تریکویی می شناسند. از این نوع پارچه ها( پارچه های ملانژ مولینه) بیشتر برای دوخت لباس ها و گرم کن های ورزشی و شلوار های جدید اسلش و لباس های زمستانی استفاده می کنند.

پارچه تریکو ملانژ

تریکو ملانژ در خیلی از موارد از نخهای دیگر هم در بافت این منسوج استفاده می کنند که در ادامه به شما خواهیم گفت :

  • ویسکوز
  • فلامنت
  • ترویرا
  • لاکرا
  • پلی استر
  • اسپاننخهایی که در بالا نام برده شد برای دوخت مدلهای مختلفی از پارچه‌ملانژ کاربرد دارند .به عنوان مثال پارچه هایی مانند :

پارچه ویسکوز ملانژ، پارچه‌ویسکوز ملانژ با لاکرا، پارچه اسپان ملانژ، پارچه اسپان ملانژ با لاکرا، پارچه‌ملانژ پشت ترویرا، پارچه‌ملانژ کجراه و …

همه این نمونه هایی که نام برده شدند باعث اضافه شدن خواص گوناگونی میشوند.

پارچه ویسکوز ملانژ

یکی دیگر از چندین نوع پارچه‌ملانژ می باشد که با نخ ملانژ و ویسکوز با هم تولید می شود و خاصیت شگفت انگیز پارچه های پنبه ای را به خود می دهد.

پارچه اسپان ملانژ با لاکرا

یکی دیگر از محصولات کشسانی پارچه‌ملانژ همین نوع می باشد و این محصول بسیار شبیه پارچه‌اسپان‌ملانژ است با این تفاوت که از نخِ لاکرا در آن استفاده شده است این امر باعث به وجود آمدن خاصیت کشی این منسوج می شود.

پارچه ویسکوز ملانژ با لاکرا

شاید با پارچه‌ملانژ کشسانی برخورد کرده باشید. این نوع پارچه حالت کشسانی دارد. این پارچه در بافت آن علاوه بر نخ ملانژ و ویسکوز از نخ لاکرا هم استفاده می شود این امر باعث ایجاد حالت کشسانی می شود.

پارچه اسپان ملانژ

در مورد این باید به این نکته اشاره کنم که در بافت این منسوج از دو نخ اسپان و ملانژ را به کار می برند.
حالا این سوال پیش می آید که نخ اسپان چیست؟! کاربرد آن و خواص آن جیست؟!
عموم فکر می کنند که نخ اسپان یک نخ جدید می باشد که وارد بازار شده اما نخ اسپان همان نخ پلی استر است و نام دیگر پلی استر است.

پارچه ملانژ پشت ترویرا

در بازار این محصول را با نخ ملانژ و فلامنت ترکیب و استفاده می کنند که این محصول دورو می باشد و پشت آن از نخ فلامنت یا ترویرا استفاده می کنند.
این نوع محصول برای فصل پاییز و زمستان مناسب می باشد بدلیل اینکه ضخامت بیشتری دارد و نسبت به دیگر نمونه های پارچه‌ملانژ گرم تر است.

پارچه ملانژ کجراه

این منسوج هم به مانند محصول پشت ترویرا دورو تولید می شود و پشت این محصول حالت کجراه می باشد.
این محصول را هم با نخ لاکرا تولید می کنند که خاصیت کشی دارد و یکی از محصولات پر طرفدار ملانژ می باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز