Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 خرداد 1402

پاک کردن لکه شمع از روی لباس‌ ! + چگونه لکه شمع را از روی لباس‌ پاک کنیم؟

پارافین یا موم شمع ممکن است به هر دلیلی روی لباس ایجاد شود و به سرعت همچون لکه‌ای روی آن باقی بماند. پاک کردن لکه شمع از روی لباس نیاز به انجام دقیق چند مرحله دارد و در صورتی که مراحل را به دقت انجام دهید، به سادگی می‌توانید لکه شمع را از روی لباستان پاک کنید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

پاک کردن شمع از روی لباس مشکی یا سفید یا حتی پارچه ساتن تفاوتی ندارد، اما توصیه می‌کنیم به تمام نکاتی که در این مقاله توضیح داده‌ایم، با دقت توجه نمایید تا شاهد از بین بردن لکه شمع روی لباس شوید.

توصیه می‌کنیم در صورتی که در از بین بردن شمع از روی لباس تردید دارید یا زمان و حوصله کافی برای انجام این کار ندارید، به منظور حفظ کیفیت بافت لباستان می‌توانید از خشکشویی آنلاین کمک بگیرد. خشکشویی اینترنتی تنها با ثبت سفارش تمام لباس‌های شما را از درب محل تحویل می‌گیرد، تمام لکه لباس‌ها را پاک می‌کند و لباس‌های تمیز را با سرعت و کیفیت کم‌نظیر در محل تحویل می‌دهد.

لکه شمع روی لباس را پاک کنید

تا این مرحله، ممکن است لکه شمع از بین رفته باشد، اما احتمالاً لکه رنگی شمع روی لباس باقی بماند. به منظور از بین بردن لکه شمع از روی لباس مشکی یا رنگی، توصیه می‌کنیم در یک ظرف مقداری آب و هیدروژن پراکسید یا حتی آب ولرم و مایع ظرفشویی را با یکدیگر مخلوط کنید.

سپس لکه باقی مانده شمع یا اثر رنگی شمع روی لباس را درون ظرف محلول پاک کننده قرار دهید. توصیه می‌کنیم تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا لکه کاملاً از روی لباس پاک شود و لباستان همچون روز اول نو و تمیز گردد.

پاک کردن لکه شمع از روی لباس

اینکه لباس شما چه جنسی دارد تفاوت چندانی در پاک کردن لکه شمع از لباس ندارد. همیشه برای پاک کردن انواع لکه ها از روی لباس خشکشویی بهترین گزینه است اما اگر می خواهید با روش های خانگی لکه شمع را از روی لباس پاک کنید از این چند روش استفاده کنید:

  1. در اولین مرحله برای پاک کردن لکه شمع از روی لباس، اجازه دهید لکه ایجاد شده بخوبی خشک شود و به هیچ عنوان سعی نکنید با دست یا دستمال لکه را بردارید. (برای اینکه لکه شمع روی لباس سریع تر خشک شود می توانید از یک تکه یخ استفاده کنید و آنرا بر روی لکه ی شمع بکشبد.)
  2. بعد از خشک شدن لکه شمع با یک چاقو آنرا از روی لباس جدا کنید. (این کار را به آرامی انجام دهید تا به بافت لباس آسیب وارد نشود.)
  3. بعد از برداشتن حجم اصلی شمع از روی لباس،می توانید باقی مانده شمع را با کمک اتو از بین ببرید.(بخار اتو را ببندید)
  4. برای این کار در زیر لباس یک حوله و روی لکه شمع دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید.  اتو را با درجه حرارت کم بر روی دستمال کاغذی بگذارید و بعد از چند ثانیه اتو را بردارید. در صورت چسبیدن لکه شمع به دستمال کاغذی حوله ای، یک دستمال تمیز را جایگزین آن کنید.
  5. اگر با انجام این کار هنوز لکه ی شمع بر روی لباس باقی مانده بود، کمی مایع ظرفشویی را با آب ولرم ترکیب کنید و قسمتی از لباس که روی آن لکه شمع ایجاد شده را به مدت نیم ساعت داخل محلول قرار دهید و در آخر لباس را به شیوه معمول بشویید.

نکته:

  • در صورت عدم به دسترسی به دستمال کاغذی حوله ای، از یک کیسه کاغذی سفید ساده استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه ی شمع از روی لباس های ظریف می توانید سشوار را جایگزین اتو کنید.

 

سرد کردن موم شمع

یخ بهترین وسیله برای سرد کردن موم شمع می باشد. برای این کار تنها کافی است که سطحی که با پارافین شمع لکه دار شده است تا را در تماس مستقیم با یخ و در فضایی بسیار سرد قرار دهید. در صورتی که سطح لکه دار شده، جسمی همانند رومیزی و امثال آن باشد که به راحتی قابل حمل بوده و فضای نسبتا کوچکی اشغال می کند؛ می توانید با قرار دادن آن در فریزر به فرایند سرد کردن موم شمع سرعت ببخشید. در غیر این صورت، استفاده از قالب های یخ در حوله ی جاذب و قرار دادن آن روی لکه شمع راه حل مناسبی می باشد. این کار باید تا زمانی ادامه یابد که موم به طور کامل سرد شده و ظاهری کاملا سفت و منسجم داشته باشد؛ به این ترتیب لکه به راحتی از بین رفته و به سایر سطوح منتقل نمی شود. به طور معمول این حالت پس از یک ساعت رخ داده و بسته به حجم موم می تواند کمتر یا بیشتر شود. حال با استفاده از ابزاری همانند کاردک به راحتی می توانید لکه شمع را تراشیده و با پوسته پوسته کردن آن، لکه را از سطح جدا نمایید. توجه داشته باشید از ابزاری استفاده نمایید که لبه ی آن تیز نبوده و باعث خراشیدگی سطح نشود. بخش های اضافی و باقی مانده پس از تراشیدن لکه را نیز به راحتی با استفاده از لکه بر مناسب می توان از بین برد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز