Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1402

پاک کردن لکه لبو از روی لباس‌ ! + چگونه لکه لبو را از روی لباس‌ پاک کنیم؟

لبو ریشه‌ای خوش‌طعم و خوش‌رنگ است و از رنگ آن برای تهیه‌ی سس یا خوراکی‌هایی با رنگ صورتی و قرمز استفاده می‌شود. اما اگر آب یا لکه لبو روی لباس و فرش بریزد لکه‌ای از خود به جا می‌گذارد که به نظر غیر قابل پاک شدن می‌آید. ترفندهایی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند لکه‌ی لبو را از هر سطحی پاک کنید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها. عمده استایل همراه ضمانت قیمت و ضمانت فروش

 

لکه‌ی لبو روی پارچه

  • با کمک یک مسواک روی لکه‌ی تازه آب لیمو یا سرکه بزنید و اجازه دهید ۵ دقیقه باقی بماند. سپس پارچه یا لباس را با آب بشویید.

 

  • اگر لکه باقی مانده بود ۱ قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را با ۳ فنجان آب گرم مخلوط کنید و قسمت لکه شده‌ی لباس یا پارچه را در آن خیس کرده و بشویید.

 

  • اگر لکه قدیمی است یا با روش‌های بالا پاک نشد، مایع لباسشویی آنزیم‌دار را روی آن بزنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه باقی بماند. سپس با آب فراوان بشویید.

 

  • اگر لکه قوی است می‌توانید از محلول آب و آب اکسیژنه استفاده کنید. فراموش نکنید که این کار ممکن است به پارچه آسیب بزند. همچنین از این محلول فقط روی پارچه‌های با الیافت طبیعی می‌توانید استفاده کنید. پس اگر لکه‌ای قوی و قدیمی روی لباستان وجود دارد، برای پاک کردن آن به خشکشویی مراجعه کنید.

 

لکه‌ی لبو روی فرش یا لباس 

  • تکه‌های لبو را با کمک خلال دندان یا یک پارچه‌ی خشک بردارید.
  • ۱ قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را با ۱ فنجان آب مخلوط کنید.
  • با کمک یک مسواک یا یک حوله، محلول شوینده را روی لکه بمالید. این کار را از لبه‌های خارجی لکه به سمت وسط انجام دهید.
  • مراقب باشید این کار را با فشار انجام ندهید. باید خیلی آرام لکه را از اطراف به سمت مرکز هدایت کنید.
  • این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه پاک شود.
  • اگر لکه قوی است می‌توانید از محلول آب و آب اکسیژنه استفاده کنید. فراموش نکنید که این کار ممکن است به فرش یا خوشخواب آسیب بزند. پس اگر لکه‌ای قوی و قدیمی روی فرش یا خوشخواب وجود دارد، برای پاک کردن آن به قالیشویی مراجعه کنید.

 

لیمو راهی ساده برای پاک کردن رنگ لبو از دست

احتمالا می‌دانید که برخلاف تمام تلاش‌های ما، گاهی رنگ قرمز لبو روی لباس، فرش و دستمان می‌ریزد. در این صورت باید سعی کنیم این لکه‌ها را پاک کنیم. یکی از روش‌های از بین بردن رنگ چغندر از روی دست استفاده از لیموترش است. مراحل انجام این کار عبارت‌اند از:

 

  1. ابتدا یک لیمو را از وسط نصف کنید.
  2. آب یک نصف لیمو را بگیرید و سپس روی دستتان بریزید.
  3. دستان خود را به هم بمالید تا اثر آن را بعد از چند دقیقه ببینید.
  4. حالا باید دستتان را با آب بشورید.
  5. اگر همچنان لکه‌های کم‌رنگ روی دستتان قابل مشاهده بود، باید مجدداً این کار را انجام دهید. درنهایت خواهید دید که تمام این لکه‌ها از بین خواهند رفت.

 

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید با آب لیمو انجام دهید. ریختن آب لیمو در یک کاسه کوچک است و سپس نیاز است هر یک از دست‌های خود را به صورت جداگانه در کاسه آب لیمو قرار دهید و بعد از آن دست‌های خود را بشورید.

 

حالا مقدار کمی نمک روی دستتان بپاشید و آن را پخش کنید. به آرامی دست‌های خود را به هم بمالید و بعد از آن با آب گرم بشورید تا هم نمک و هم لکه‌ها از بین بروند.

 

روش‌های پاک کردن لکه‌های میوه از روی لباس با مواد مختلف

برای پاک کردن لکه‌های میوه از روی لباس، علاوه بر استفاده از مواد شوینده، می‌توانید از روش‌های خانگی و مواد در دسترس برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید؛ از جمله این مواد می‌توان به این موارد اشاره کرد: جوش شیرین، سرکه، الکل، گلیسیرین و مواد شوینده

 

پاک کردن لکه لبو با جوش شیرین

اگر به دنبال یک ماده ارزان‌قیمت برای پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌هایتان، از بین بردن بوی آن‌ها و همچنین تمیز و درخشان کردنشان می‌گردید، جوش‌شیرین ماده‌ای قابل‌اعتماد برای این کارها است.

 

جوش‌شیرین (Baking Soda) یا بی‌کربنات سدیم، یک سلاح مخفی برای شست‌وشوی لباس‌هاست. اگر به عنوان بخشی از روتین شست‌وشوی لباس‌هایتان از آن استفاده کنید، به سفید و درخشنده شدن لباس‌هایتان و همچنین از بین بردن بوهای سرسخت و لکه‌ها کمک می‌کند. برای پاک کردن لکه میوه از لباس‌هایتان می‌توانید مطابق با روش زیر از جوش‌شیرین استفاده کنید:

 

با 6 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و یک‌سوم فنجان آب گرم، ماده خمیر مانندی درست کنید. سپس آن را روی لکه بمالید و بگذارید مدتی بماند؛ جوش‌شیرین لکه را از الیاف پاک می‌کند. قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباس‌شویی، خمیر جوش‌شیرین را از روی لباس پاک کنید. برای پاک کردن لکه‌های روغنی، پیشنهاد می‌کنیم که جوش‌شیرین را مستقیماً روی لکه بریزید و بگذارید یک شب قبل از شست‌وشو روی آن بماند.

 

پاک کردن لکه لبو با سرکه

سرکه سفید، یکی از بهترین لکه‌برهای طبیعی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. اسید استیک موجود در سرکه ملایم است؛ بنابراین می‌تواند به خوبی لکه لباس‌ها را پاک کند، بدون این که به بافت لباس آسیبی بزند و آن را خراب کند. برای پاک کردن لکه میوه با سرکه، مطابق روش زیر عمل کنید:

 

لکه‌ها را از قبل با سرکه خیس کنید. قبل از شست‌وشوی لباس، می‌توانید آن را در سرکه رقیق شده با نسبت یک به سه (یعنی هرچقدر سرکه ریختید، سه برابر آب بریزید)، یا در سرکه رقیق نشده خیس کنید و بسته به سرسختی لکه، اجازه دهید از 15 تا 30 دقیقه تا حتی یک شب در آن بماند.

 

برای از بین بردن لکه‌هایی که کمی سخت‌تر هستند، می‌توانید سرکه را مستقیماً روی لکه بریزید یا آن را به لکه بمالید و بگذارید خیس بخورد. همچنین، می‌توانید با افزودن جوش‌شیرین به مخلوط آب و سرکه، خمیر لکه‌بر قوی درست کنید.

 

همچنین، می‌توانید برای روشن‌تر شدن و تمیز کردن لباس‌ها، یک فنجان سرکه را به چرخه آب‌کشی اضافه کنید؛ حتی اگر روی لباس‌ها لکه وجود نداشته باشد، سرکه برای از بین بردن بوی کپک و زردی خفیف لباس‌ها عالی است.

 

از بین بردن لکه لبو روی لباس

برای پاک کردن لکه لبو از روی لباس، بعد از آن که لبو را با شیئی تیز، مانند کاردک از روی لباس برداشتید، سعی کنید قسمت لک شده را با استفاده از دستمال کاغذی تا جایی که ممکن است خشک کنید. پس از آن کمی آب سرد روی قسمت لک شده بپاشید و دوباره با دستمال کاغذی آن را خشک کنید.

 

سپس از یک ماده پاک کننده (مانند مواردی که در بالا ذکر شده) را روی قسمت لک شده بریزید و بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه بماند و پس از آب‌کشی و از بین رفتن لکه، می‌توانید لباس را مطابق معمول بشویید.

 

پاک کردن لکه لبو با الکل

در صورتی که لکه میوهپس از استفاده از مایع شست‌وشو پاک نشد، می‌توانید از الکل سفید برای از بین بردن آن استفاده کنید. مقدار مساوی آب سرد و الکل سفید را ترکیب کنید و قسمتی که لکه‌دار شده را برای چند دقیقه در آن قرار دهید. با این روش می‌توانید بدون تغییر رنگ لباس، لکه میوه آن را برطرف کنید.

 

لکه را خیس کنید و پاک کنید

این ساده‌ترین کار برای شروع پاک کردن لکه است. حوله آشپزخانه را در آب سرد خیس کنید؛ و روی محل ایجاد لکه بزنید؛ تا حجم زیادی از رنگ ریخته شده را جذب کنید. سپس لکه را زیر آب سرد بشویید. این کار را باید تا جایی انجام دهید که آب شفاف شود. برای این کار می‌توانید از یک لگن کوچک در زیر فرش استفاده کرده تا مطمئن شوید فقط همان نقطه را شستشو می‌دهید.

 

از آب داغ بگذرانید و با مواد شوینده شستشو دهید

اگر با وجود مرحله قبلی، هنوز مقداری رنگ سرخ و بنفش لبو روی فرش شما باقی مانده است؛ آن مرحله را چند بار تکرار کنید و در صورت لزوم، به سراغ آب داغ و یک مایع شوینده با کیفیت بروید. برخی از شوینده‌های مایع کارآمد به‌طور خاص طراحی شده‌اند؛ تا به عنوان یک روش جذب و نفوذ سریع عمل کنند. به عنوان مثال انواع شامپو فرش و مایع لباسشویی مناسب ماشین لباسشویی معمولا این ویژگی را دارند.

لکه لبو
تمیز کردن لکه لبو

در این روش باید قبل از خیس کردن فرش به کمک مخلوطی از آب داغ و مواد شوینده به مدت چند ساعت، لکه مدنظر را تنها با مواد شوینده مایع آغشته کرده و بگذارید دقایقی در این حالت بماند. سپس با آب گرم شستشو داده و اگر لکه تمیز نشد، آن را برای چند ساعت در مایع شوینده رقیق شده در آب گرم قرار دهید.

 

اولین روش این است که دستمالی تمیز را جهت خشک کردن لکه ی لبو بر روی آن قسمت قرار داده تا حدی از خیسی فرش کاسته شود و سپس کامل روی لکه بکشید این کار می تواند لکه را از بین ببرد و البته این را در نظر بگیرید که لکه کاملا تازه باشد و مدتی از آن نگذشته باشد تا در همان لحظه پاک شود. اگر لکه کمی مانده بود برای جذب خیسی لبو از فرش از دستمالی مرطوب شده با آب سرد استفاده شود تا به راحتی جذب دستمال شود.

۲- استفاده از پاک کننده که جهت پاک کردن لکه ها استفاده می شود که لازم است جهت انجام این کار از آب سرد استفاده کنید چرا که آب سرد می تواند لکه را پاک کند اما آب گرم باعث می شود لکه بیش تر تثبیت شود و این نکته ای است که ممکن است رعایت نشود پس در حین انجام کار به دمای آب توجه کافی شود. به کمک مسواک و یا برس مخصوص فرش می توانید از محلول آب و مواد شوینده جهت پاک کردن لکه ی لبو استفاده کنید.

۳- استفاده از سفید کننده های مخصوصی که بر پایه ی اکسیژن هستند می توانند لکه ی لبو را به راحتی از بین ببرند و روش انجام آن ها نیز مطابق روشی است که در مورد قبل توضیح دادیم‌.

 

در نظر داشته باشید که از مواد شوینده ای که بر پایه کلر است استفاده نشود چرا که باعث پوسیدگی فرش می شود و اگر هم لکه خشک‌ شده بود می توانید از ژل های شوینده و دستمال های مرطوب جهت نرم کردن لکه ی خشک شده استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز