Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 دی 1401

پنکیک آرایشی چیست؟ + کاربرد پنکیک آرایشی !

اگر دوست دارید در خصوص کاربرد پنکیک و خواص پنکیک آرایشی بیشتر بدانید، باید قبل از هرچیزی بدانیم که پنکک چیست. شما تا به‌حال با خود فکر کرده‌اید که ترکیب اصلی پنکک آرایشی چیست؟ چگونه شد که به وجود آمد و از گذشته تا به امروز دستخوش چه تغییراتی شده؟

 

البته اگر چنانچه هم از خود پرسیده باشید که پنکیک صورت چیست؛ ممکن است در جواب خیلی کوتاهی به خودتان بگویید که؛ خب معلوم است! پنکک یک نوع کرم‌پودر خشک است!
باید بگوییم که این جواب تا حدودی درست است اما نه آنقدر! همراه عمده استایل باشید 

 

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل و مفصلی در خصوص خواص پنکیک و انواع کاربرد پنکیک توضیح دهیم تا دریابید که مهم‌ترین دلیل برای خرید پنکک آرایشی چیست؟ علت محو شدن چربی پوست به کمک پنکیک صورت چیست و چرا وجود این محصول در هر کیف آرایشی ضروری است؟

 

پس بیایید باهم مطالعه کوتاهی درباره این وسیله آرایشی شگفت‌انگیز داشته باشیم تا با پیدا کردن آگاهی و شناخت بیشتر، دریابیم که در چه شرایطی باید از پنکک صورت استفاده کنیم و در چه صورتی استفاده از آن مناسب نیست. پس با ما همراه باشید و این مطلب مفید و پرکاربرد را از دست ندهید.

 

درواقع پنکک‌ها از محصولات آرایشی پرمصرفی هستند که در دسته کرم‌های پودری قرار می‌گیرند و از دو اصطلاح Pan؛ به معنی ما‌هی‌تابه یا سینی فر شیرینی‌پزی و Cake؛ به معنی کیک، تشکیل شده است.

 

فرمولاسیون پنکیک‌ها از ترکیب رنگدانه‌های پودری (مثل ترکیب تالک و اکسید آهن) در یک پایه دهیدراته از استئارات تری اتانول آمین (صابون) ، لانولین و آب تشکیل شده است.

 

مزایای استفاده از پنکک چیست؟

مهم ترین مرحله از هر نوع آرایشی پوشاندن موثر نواقص پوستی است. به نحوی که سطح پوست کاملا یکدست و یک رنگ به نظر برسد. معمولا این وظیفه را کرم پودر(پنکک) ها انجام می دهند.

 

کرم پودر با ایجاد یک لایه از رنگدانه های یکنواخت روی سطح پوست، ظاهری یکدست و زیبا تر به پوست می دهد و جلوه ای تازه و با طراوت به آن می بخشد. هدف از پایه سازی با پنکک ایجاد یک لایه صاف و مات بر روی پوست است. در نهایت شما بعد از استفاده از پنکک صورت زیباتری خواهید داشت

 

چه پنککی برای پوست چرب مناسب است؟

از آنجا که ترکیب پودری پنکک جذب کننده رطوبت و چربی است به افرادی که پوست چرب دارند بیشتر پیشنهاد می شود که از پنکیک هیدرا (پنکک خشک) استفاده کنند چرا که درخشنده بودن پوست آنها را محو میکند و ریزش آرایش را به حداقل می‌رساند.

 

چه پنککی برای پوست خشک مناسب است؟

اگر پوست خشکی دارید از پنکک های سوپرا (پنکک چرب) استفاده کنید یا می توانید قبل از استفاده از پنکک پوست خود را با مرطوب کننده یا چرب کننده از خشکی مطلق نجات دهید.

 

از آنجایی که پنکک ها جذب پوست می شوند پایه سنگین تری نسبت به کرم پودرها دارند به همین دلیل است که باید از زیاده‌روی کردن در استفاده پنکک خودداری کنید که پوست و چهره ملایم و طبیعی و همچنین صاف و یکدست داشته باشیم

 

انتخاب صحیح پنکک

در انتخاب پنکیک آرایشی صورت دقت کنید. پنکیک هر صورتی با صورت دیگر متفاوت است. شاید شما پوست چرب، خشک و یا معمولی داشته باشید.

 

اگر پوست خشکی دارید حتما برای زیر آرایش خود از یک مرطوب کننده استفاده کنید زیرا پنکیک ها چربی و رطوبت پوست را جذب می کنند.علاوه بر آن پنکیک به خوبی روی پوستتان نمی خوابد و جلوه بدی خواهد داشت.

 

اگر پوست چربی دارید پنکیک برایتان مناسب است زیرا پنکیک با ساختار پودری که دارد چربی پوست را کنترل می کند و از تعرق آن جلوگیری می کند. همچنین براق بودن پوست که بر اثر ترشح بیش از حد چربی می باشد را میگیرد.

 

طرز استفاده از پنکیک

  1. اول از هرچیزی موهای خود را ببندید تا در هنگام آرایش اذیتتان نکند.
  2. صورت و گردن خود را از هر گونه آرایشی پاک کنید. سپس مرطوب کننده بزنید(درصورتی که پوست خشکی دارید) و به مدت پنج دقیقه صبر کنید تا به طور کامل مرطوب کننده جذب پوست شود. لازم به ذکر است می توانید قبل از آرایشتان از پرایمر هم استفاده کنید.
  3. اسفنج را با یک اسپری آب مرطوب کنید و در پنکیک قرار دهید تا به آن کمی آغشته شود.دقت کنید که آب اسفنج را به خوبی بگیرید تا آرایشتان کثیف نشود.
  4. ابتدا مناطق وسیع تر صورت مانند پیشانی و گونه ها را بزنید سپس صورت و گردن را پنکیک بزنید تا صورت یکدست و زیباتری داشته باشید.
  5. در انتها صورت و گردن خود را نگاه کنید تا خطی از آرایش روی صورتتان باقی نمانده باشد و همه لک ها و جای جوش ها پوشانده شده باشد.

 

آیا پنکک برای هر نوع پوستی مناسب است؟

پنکک هم همانند سایر لوازم آرایش صورت برای انواع جنس پوست (خشک، چرب، معمولی و حساس) در مدل های مختلف طراحی و تولید می شود اما از آنجایی که ساختار تشکیل دهنده پنکک ها معمولا پودری و خشک است بیشتر به افرادی پیشنهاد می شود که پوست چرب و مختلط دارند زیرا ضمن از بین بردن برق پوست باعث جلوگیری از ریزش آرایش در اثر رطوبت، تعریق و گرما می شود.

 

پنکیک آرایشی

 

فورمولاسیون پنکیک به گونه ای است که چربی و رطوبت پوست را جذب می کنند بنابراین اگر پوست خشکی دارید و علاقه دارید از پنکک استفاده کنید لازم است قبل استفاده از آن از مرطوب کننده استفاده کنید تا پنکیک به خوبی روی صورت تان بنشیند و حالت ماسیدگی روی صورت تان ایجاد نشود.

 

مواد تشکیل دهند پنکک
آرایش مواد معدنی معمولاً به پایه ای در قالب پودر ساخته شده است. رایج ترین مواد معدنی مورد استفاده به عنوان پایه میکا ، بیسموت اکسی کلراید ، دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی است.

 

آیا مک و مکس فاکتور یکسان هستند؟
MAC از کیفیت بالاتری برای آرایش برخوردار است اما متعلق به همان شرکت با عامل MAX است. مکس فکتور کیفیت داروخانه ها بیشتر است. در واقع همان خانواده ای که صاحب Max Factor است.

 

انتخاب پنکک متناسب با پوست صورتتان

بسیار مهم است که پنکک مناسبی را برای پوست خودتان انتخاب کنید که خواب بسیار مناسبی روی پوستتان داشته باشد. هر چه خواب پنکک روی پوستتان بهتر باشد به زیباتر و طبیعی تر بنظر رسیدن پوست شما کمک خواهد کرد.

 

البته انتخاب رنگ و یا درجه پوشانندگی هم از مسائلی است که باید با توجه به نوع پوست خودتان آن را انتخاب کنید.

 

اگر پوست خشک دارید حتما قبل از استفاده از پنکیک، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. چون ساختار پودری پنکیک آرایشی باعث جذب رطوبت و چربی پوست می شود و ممکن است پوست صورت شما را خشک تر کند.

 

وقتی از مرطوب کننده استفاده می کنید، کمی صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شود تا پنکیک به طور یکنواخت روی پوست پخش شود.

 

پنکیک آرایشی به دلیل نوع بافت و پوششی که روی سطح پوست ایجاد می کند برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار ایده آل است. چون پنکیک به ساختار پودری خود باعث کنترل چربی و تعرق پوست می شود.

 

یکی از موضوعات آزار دهنده برای افزادی که پوست چرب یا حتی پوست مختلط دارند براق شدن پوست بر اثر ترشح چربی روی سطح پوست است.

 

پنکیک توانایی برطرف کردن این مورد را نیز دارد. با پوشش بالایی که پنکیک روی پوست ایجاد می کند باعث می شود براق بودن پوست به ویژه در پوست های چرب به خوبی پوشش داده شود و حالت مات و طبیعی پوست حفظ شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز