Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 شهریور 1401

پیراهن هاوایی چیست؟ خصوصیات پیراهن هاوایی!

تاریخچه ایی کوتاه از پیراهن هاوایی!

پیراهن هاوایی که به آن پیراهن Aloha نیز گفته می شود، سبکی از پیراهن های مردانه است که از سرزمین هاوایی منشا می گیرد. این پیراهن ها لباس های یقه دار و دکمه ای هستند که معمولا آستین کوتاه دارند و از پارچه های طرح دار تولید می شوند.

استفاده از پیراهن هاوایی به طور روزمره و در محیط های کاری مرسوم نیست اما می توان آنها را در روزهای تعطیل و سفر به مناطق گرم پوشید. پیراهن هاوایی نه تنها لباس راحتی است بلکه به عنوان لباس غیر رسمی اما تجاری در هاوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 پایان هفته در هاوایی روز پوشیدن پیراهن هاوایی است. این رسم در ابتدا از تلاش برای تبلیغ پیراهن هاوایی شروع شد و اکنون کاملا در میان مردم رایج است.

برای پرداختن جزئی تر به تاریخچه پیراهن هاوایی بد نیست به دوران آغاز رواج آن در آمریکا بپردازیم. در دهه 30 میلادی که پوشیدن این پیراهن ها مد شد مردم آمریكا درگیر سختی و اضطراب های بسیاری بودند. بسیاری از مردان بی كار بودند و بسیاری دیگر برای حفظ وضعیت شغلی خود تلاش های بسیاری می كردند. در همین زمان محبوبیت بدن سازی در میان آقایان سر به فلک کشید و شاید  متناقض به نظر برسد اما ناگهان پوشیدن پیراهن هاوایی با رنگ های شاد نیز با استقبال آقایان مواجه شد. لس آنجلس تایمز در سال 1936 به تمسخر نوشت: “در هنگام خرید پیراهن هاوایی بهتر است دو یا سه عدد از اینها بخرید زیرا این دختر، خواهر، همسر یا حتی مادر شما به محض دیدن این پیراهن رنگی و شاد یک مدل از آنها را می خواهند.” اما علی رغم این تبلیغات منفی همچنان آقایان این پیراهن ها را می خریدند. تا سال 1940 تولید کنندگان پیراهن های هاوایی سالانه بیش از 11 میلیون دلار درآمد داشتند.

ست کردن پیراهن هاوایی با اکسسوری

بیشتر پیراهن های هاوایی دارای گلهای پررنگ و سایر طرح های هندسی شلوغ هستند که واقعا در استایل شما برجسته ظاهر می شوند. برای انتخاب اکسسوری بد نیست تاریخچه پیراهن هاوایی را به یاد داشته باشید و سعی کنید چیزی را پیدا کنید که با رنگ و طرح پیراهن شما مطابقت داشته باشد. اگر فکر می کنید شلوارک شطرنجی یا چهارخانه با پیراهن هاوایی زیبا به نظر می رسد پیشنهاد ما این است که در انتخاب خود تجدید نظر کنید. علاوه بر این به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در انتخاب شلوار و کفش از رنگ های ثابت و خنثی استفاده کنید. زیرا در انتخاب استایل با پیراهن هاوایی باید پیراهن خود را در مرکز قرار دهید.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید روی پیراهن خود ژاکت بپوشید رنگ تیره مانند مشکی و یا یک رنگ خنثی مانند سفید را انتخاب کنید.

اگر قرار است هرگونه گردنبند یا جواهرات نمادین به دور گردن خود بیندازید دقت به تاریخچه پیراهن هاوایی ضروری است. از گذشته تا به حال گردنبندهایی که همراه با پیراهن هاوایی پوشیده می شوند حلقه های گل رنگی به رنگ های صورتی و زرد بوده اند و یا گردنبندهایی که از مهره های قهوه ای گیاهی ساخته می شوند، در نتیجه اگر می خواهید یک اکسسوری به استایل خود با پیراهن هاوایی اضافه کنید بهتر است از طبیعت الهام گرفته باشند. در واقع یک  پیراهن هاوایی در استایل به رقیب نیاز ندارد و اکسسوری خود را نیز باید با توجه به تاریخچه لباس خود انتخاب کنید.

پیراهن هاوایی مورد علاقه مردان ثروتمند

 در واقع یکی از مهمترین دلایلی که مردان این لباس را تهیه کردند که در حالی که به نظر با توجه به فاکتورهای مد در آن زمان، بیشتر مناسب کمد خانم ها بود، این بود که مردان ثروتمند و مشهور آن را می پوشیدند. بیشتر بازدیدکنندگان از هاوایی در دهه 1930 ثروتمند بودند و طولی نکشید که پیراهن های هاوایی توسط افراد مشهوری که هر روز آمریکایی ها سعی در تقلید از آنها داشتند، خریداری می شد. قهرمانان آمریکایی از قهرمان شنای المپیک و پیشگام موج سواری گرفته، خواننده معروف بینگ کرازبی جز مدل هایی بودند که در شکل گیری تاریخچه پیراهن هاوایی تاثیر زیادی داشتند.

به نظر می رسید مهم نیست ظاهر و رنگ بندی این پیراهن ها، زنانه یا جلف است بلکه صرف اینکه توسط افراد معروف و ثروتمند پوشیده می شد، کفایت می کرد تا همه آقایان طرفدار مد به آن علاقه مند شوند.

پس از مدتی پیراهن هاوایی تبدیل به نمادی از شادی، راحتی و سرخوشی شد و حتی افراد طبقه پایین جامعه مشتاق پوشیدن آنها بودند زیرا می توانستند با پرداخت مبلغ نسبتا کمی، تجربه ای نزدیک به یک سفر لوکس و پرخرج داشته باشند.

این مفهوم که هاوایی بهشتی آرام است در سال 1941 با حمله ژاپنی ها به پرل هاربر متلاشی شد و سازندگان پیراهن های هاوایی مانند دیگر افراد در صنعت پوشاک به تأمین نیازهای جنگ روی آوردند. و این نقطه عطفی در تاریخچه پیراهن هاوایی است، پس از مدتی هنگامی که تولید دوباره این پیراهن ها دوباره آغاز شد طرح های متأثر از ژاپن که معمولا متشکل از شکوفه های گیلاس و معابد ژاپنی بودند به طور موقت از مد افتادند و جای خود را به طرح هایی دادند که نماد های فرهنگ محلی هاوایی را برجسته می کرد. این بار مسافرانی که از اقیانوس آرام به سرزمین های خود بازمی گشتند لباسی به تن داشتند که یکی از نمادهای هاوایی روی آن چاپ شده بود در نتیجه پیراهن هاوایی بیش از پیش محبوب شد.

در دهه 1960 پیراهن هاوایی کاملا همه گیر شده بود و پس از گذشت 5 سال برندهای گران قیمتی مانند گوچی شروع به تولید پیراهن های هاوایی با طراح های الهام گرفته از نمادهای ژاپنی کردند که با استقبال فراوانی مواجه شد. تاریخچه پیراهن هاوایی به ما می گوید مردم در آن زمان به دنبال این بودند که مقداری نور، رنگ و شادابی وارد زندگی خود کنند. در واقع پوشیدن یک پیراهن هاوایی با رنگ و طرح خاص و شاد می توانست روز یک نفر را بسازد.

از اکسسسوری‌ ساده و طبیعی استفاده کنید

از آنجا که این پارچه‌ها با گل‌ها و برگ‌های ریز و درشت، پرندگان زیبا، میوه‌های رنگارنگ و سایر طرح‌های شلوغ تزیین شده‌اند با اکسسوری‌های متعدد و پرزرق‌وبرق جلوه زیبایی پیدا نمی‌کنند. در صورت لزوم خوب است از کمربندهای ساده‌ای استفاده کنید که چندان جلب توجه نمی‌کنند. در ضمن، همراه این لباس‌ها بهتر است آویزهای گران‌قیمت را به‌کار نبرید؛ چون اصلا با یکدیگر هم‌خوانی ندارند.

بستن کروات‌ها و پاپیون‌های اسپورت هم با این نوع پیراهن به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ چون به هم نمی‌آیند و در ترکیب با هم ظاهری به‌هم ریخته و عجیب‌وغریب ایجاد می‌کنند. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد، بهترین لوازم جانبی و اکسسوری‌ها برای این استایل آن‌هایی هستند که از مواد موجود در طبیعت درست شده‌اند. برای مثال، در جزایر هاوایی و دیگر نواحی ساحلی استفاده از آویزهایی که با گل‌های درشت گرمسیری یا با صدف‌های زیبا تزیین شده‌اند همراه با این لباس‌ها رواج دارد.

کاربرد پارچه هاوایی در چه چیزی است؟

قبلا هم گفتیم که پارچه هاوایی بیش‌تر برای دوخت پیراهن‌های آستین کوتاه، یقه‌دار و دکمه‌داری به‌کار می‌رود که علاوه بر آقایان، سایر افراد خانواده هم با هر سن‌وسالی می‌توانند از آن استفاده کنند. این پیراهن‌های خنک و زیبا کاملا کژوال هستند. اما پوشیدن آن‌ها در محل کار اصلا توصیه نمی‌شود؛ چرا که از همان ابتدا نماد تعطیلات و خوش‌گذرانی بوده‌اند. در عوض، می‌توانید این پیراهن‌های متنوع را در هنگام سفرهای تابستانی، گشت‌وگذار در شهر، میهمانی‌های دوستانه و تفرج در ساحل دریا به تن کنید.

در حال حاضر، تعداد زیادی از برندهای محبوب با استفاده از این پارچه‌ها، لباس‌های تابستانی زنانه و دخترانه بسیار راحت و زیبایی تولید می‌کنند. دامن‌های بلند، تاپ‌های گل‌دار و پیراهن‌های بلند و کوتاهی که با کمک پارچه‌های هاوایی دوخته می‌شوند در میان همه خریداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این دسته از لباس‌ها هم درست مثل پیراهن‌های Aloha به‌ویژه در مسافرت‌های تابستانی و شهرهای ساحلی کاربرد دارد.

سخن پایانی…

این پست در رابطه با پیراهن هاوایی بود امیدوارم لذت کافی را برده باشید استفاده کرده باشید امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز