Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 خرداد 1402

چروک لباس را چگونه برطرف کنیم؟ + صاف کردن چروک لباس!

یک لباس چروک هرچقدر هم که گران باشد جذابیت زیادی ندارد. لباس های صاف و اتو کشیده باعث می شوند ظاهر بهتری داشته باشیم اما گاهی اوقات ممکن است به اتو دسترسی نداشته باشیم. صاف  کردن لباس بدون اتو کار چندان سختی نیست و تنها کافیست چند ترفند بلد باشید. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه لباس چروک را بدون اتو صاف کنیم.

نحوه صاف كردن لباس بدون اتو

برای اینکه بدون استفاده از اتو لباس های صافی داشته باشید می توانید یکی از روش های زیر را بکار بگیرید:

اسپری آب 

یکی از در دسترس ترین روش ها برای صاف کردن لباس بدون اتو، استفاده از آب است. مقداری آب را داخل ظرف اسپری بریزید، بر روی چروک لباس اسپری کنید و با دست بر روی آنها بکشید تا صاف شود.

استفاده از سشوار

یک روش برای صاف کردن لباس ها بدون اتو این است که سشوار را بر روی گرمترین درجه قرار دهید و بر روی قسمت های چروک لباس بگیرید. خواهید دید که چروک لباس به شکل قابل ملاحظه ای کم می شود.

بخار کتری

روش دیگر برای اینکه لباس را بدون اتو صاف کنیم استفاده از بخار کتری است. یک کتری را از آب پر کنید، بر روی حرارت قرار دهید و هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، لباس چروک را در نزدیکی کتری نگه دارید تا بخار از دهانه کتری به لباس برسد و چروک های لباس را صاف کند.

استفاده از خشک کن لباسشویی

برای صاف کردن چروک لباس بدون استفاده از اتو، لباس ها را بهمراه یک دستمال تمیز نمدار داخل خشک کن بریزید و روی زمان و دمای کم قرار دهید. بعد از خارج کردن لباس ها، آنها را بسرعت روی بند پهن کنید تا چروک نشود.

اتوی مو

اتوی مو یک جایگزین مناسب اتو برای صاف کردن چروک لباس است. اگر لباس های شما چروک است و به اتو دسترسی ندارید می توانید از اتوی مو با درجه متوسط برای صاف کردن چروک لباس کمک بگیرید. (توجه داشته باشید که حتما اتوی موی شما تمیز و عاری از هر گونه مواد چسبنده مانند تافت یا غیره باشد تا به لباس آسیب وارد نکند)

دوش آب‌ گرم را فراموش نکنید

اشتباه نکنید؛ منظورم این نیست که حالا که با مشاهده چروک‌ها و از بابت ناتوانی در اتو کردن لباس، حسابی ناراحت و عصبی شده‌اید؛ لباس را فراموش کنید و خود را به یک دوش آب‌گرم مهمان کنید. نه! بلکه بهتر است لباس را نیز با خود به حمام ببرید.

این ترفند در مسافرت‌ها بسیار سودمند است. در حالی که دوش می‌گیرید؛ لباس چروک خود را در فضای حمام آویزان کنید. درها و پنجره‌ها را ببندید؛ چرا که هوا باید در حمام محبوس شود. لباس را در فاصله نسبتا نزدیکی به دوش آویزان کنید؛ اما مراقب باشید که خیس نشود. یک حمام ۱۵ دقیقه‌ای کافی است که از شر تمام چروک‌های لباس خود خلاص شوید.

برای رفع چروک لباس بدون اتو حوله نمناک میتواند کمک بسیاری کند

بله اگر کار از کار گذشته است و دیگر از اتو کردن لباس ناامید شده‌اید؛ کمی خلاق باشید. لباس خود را بر سطح صافی پهن کنید؛ سپس یک حوله نم‌دار را بر لباس پهن کنید. رطوبت تمام چروک‌های لباس را باز خواهد کرد. در آخر لباس را آویزان کنید که خشک شود.

اسپری سرکه برای رفع چروک لباس بدون اتو

احتمال اینکه در شرایط اضطراری به اسپری‌های تخصصی رفع چروک لباس دسترسی داشته ­باشید؛ بسیار کم است. از این‌رو بهتر است دست به‌کار شوید و جهت اتو کردن لباس خود یک اسپری خانگی کارآمد تهیه کنید. سرکه سفید جایگزین بسیار مناسبی برای اتو است.

این مایع با کم­ترین هزینه و بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی چروک‌های لباس شما را محو می‌کند. مخلوطی از ۱ سهم سرکه سفید و ۲ سهم آب تهیه کنید. این ترکیب را بر لباس خود اسپری کنید و اجازه دهید که لباس خشک شود. می‌توانید در این مخلوط از کمی نرم‌کننده نیز استفاده کنید. تمام شد؛ دیگر هیچ چروکی بر لباس باقی نمانده‌است.

یخ برای رفع چروک لباس بدون اتو

اگر ماشین لباسشویی شما فاقد سیستم بخار است نیز جای نگرانی نیست. شما باید از این دستگاه جهت اتو کردن لباس‌های خود استفاده کنید. به این منظور کافی است که پس از ریختن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی، چند قالب یخ را نیز در ماشین لباسشویی قرار دهید. سپس ماشین را با درجه حرارت بالا روشن کنید. حرارت یخ را آب می‌کند و فضای ماشین لباسشویی مملو از بخار می‌شود. در نتیجه چروک‌ها از لباس شما ناپدید خواهند­شد. به‌همین سادگی است.

لباس خود را خیس کنید

راه‌های دیگری نیز جهت استفاده از ماشین لباسشویی به عنوان اتو وجود دارد. لباس خود را خیس کنید و خشک‌کن ماشین را روشن کنید که شاهد نابودی چروک‌های لباس باشید. این شیوه جهت مواقعی که قصد استفاده سریع از لباس را دارید؛ بسیار راه­گشا است. اگر لباس چروک شما کمی ضخیم است؛ یک حوله را مرطوب کنید و همراه با لباس در خشک‌کن قرار دهید.

 

حرکت دورانی ماشین با استفاده از رطوبت و وزن حوله چروک‌های لباس ضخیم شما را از بین می‌برد. به خاطر داشته­باشید که هرگز نباید از حوله‌های پرز‌دار استفاده کنید؛ چراکه نتیجه چندان خوشایند نخواهد­بود. برای لباس‌های ظریف‌تر که کمی چروک شده‌اند؛ از یک جفت جوراب خیس استفاده کنید. بخار ناشی از رطوبت جوراب جهت اتو کردن لباس ظریف شما کافی است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز