Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آبان 1401

کفش صندل چیست ؟ ویژگی های کفش صندل !

همه چی درباره کفش صندل !

صندل، پاپوش پرطرفدار روز‌های گرم تابستان است. وقتی دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد، پا حتی درون جوراب نخی نیز عرق می‌کند چه برسد به کفش‌های جلو بسته و کفش‌های کتانی. بهترین کمکی که در این شرایط به پاهایتان می‌توانید بکنید این است که یک صندل خوب بخرید.

 

صندل‌های حصیری، پارچه‌ای و چرم طبیعی که گردش هوایی بسیار عالی برای پا فراهم می‌کنند با زیره‌های مناسب پیاده روی و کاربرد مورد نظر شما می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی باشند و دیگر لازم نیست نگران پاهایتان باشید. در این متن به معرفی کاملی از انواع صندل خواهیم پرداخت

 

تاریخچه صندل

قدیمی‌ترین کفشی که شناخته شده‌است، صندل است. که قدمت آن به 10هزار سال پیش برمی‌گردد. در اکثر کشورهای جهان به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار‌گرفته‌است، زیرا بسیار راحت هستند. ولی بیشتر در کشورهایی که شن و ماسه دارند یا برای جلوگیری از گزند مار و حیوانات سمی کاربرد داشته‌است.

 

از زمان مصر باستان که صندل‌ها را فقط فراعنه اجازه داشتند بپوشند.، تا بعد از آن که در مدل‌های گلادیاتوری توسط ارتش روم بود، این مدل‌ها جزء محبوب‌ترین کفش‌ها محسوب می‌شدند. بعد از آن امپراتوری مسیحی پوشیدن کفش که در آن، انگشتنتان نمایان باشد را، عیب و نقص می‌شمردند.

 

بعد از مدت‌ها که صندل به کناره رانده شده‌بود، دوباره در سال 1930، به مکان‌های رسمی بازگشت. که امروزه جزء کفش‌هایی است که طراحان معروف برای آن مدل‌های متنوعی طراحی می‌کنند.

 

نکات و ترفندهای مهم حین انتخاب و خرید صندل

برخلاف گذشته که تنها ماهیگیران از صندل به دلیل تخلیه آب این نوع کفش ها استفاده می کردند ، امروزه استفاده از صندل بین مردان، زنان و کودکان در در فصل گرم تابستان رواج بسیاری پیدا کرده است .

 

خرید صندل

 

صندل تابستانی در عین زیبایی و شیک بودن از عرق کردن و بدبو شدن پا نیز جلوگیری می کند اما انتخاب نا مناسب این نوع کفش ها سبب آسیب به پا می شود بنابراین باید هنگام خرید صندل های تابستانی به برخی از نکات توجه نمایید

 

معرفی انواع مدل صندل تابستانی زنانه

صندل تابستانی زنانه تخت

این مدل بدون پاشنه و جلو باز است و راه رفتن و تحرک با آن راحت است.

 

صندل تابستانی زنانه لژ دار

این مدل صندل دارای پاشنه لژدار بوده و جلو باز می باشد. کفی تخت این صندل ها موجب راحتی راه رفتن می شود.

 

صندل تابستانی زنانه پاشنه دار

این مدل صندل پاشنه بلند تابستانی دارای پاشنه یا نیم پاشنه مناسب به صورت جداست و دارای طرح های زیبایی است اما راحتی کمتری نسبت به صندل های تخت و یا لژدار دارند و زیبایی منحصر بفرد و افزودن به قد فرد می تواند دلایل انتخاب آن ها باشد.

 

پوشش جلو صندل

برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد . یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت نماید.

 

بندهای محافظ صندل

برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.

 

در انتخاب کفش صندل باید به نکات مختلفی توجه شود تا پای افراد دچار آسیب نشود و درعین حال ظاهری زیبا در افراد ایجاد کند. در این بخش به معرفی این نکات می پردازیم.

 

  • داشتن پوششی مناسب

کفش صندل باید به گونه ای طراحی شود که در مقابل برخی از آسیب های محیطی از پا محافظت کند. کفشی که خیلی باز باشد و دارای چرم و یا پارچه خیلی محدودی باشد، نمی تواند از پای شما محافظت کند. برای مثال، صندل هایی که در بخش جلویی بدون محافظند به این دلیل که بخش جلویی پا با زمین در ارتباط است سبب آسیب به این بخش از پا می شود.

 

با پوشیدن صندل بدون محافظ قدم برداشتن افراد نامناسب و شده و مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل ایجاد می شود.

 

  • داشتن میزان بند متناسب

کفش صندل باید به اندازه متناسبی بند داشته باشد تا شما به راحتی بتوانید با آن قدم بزنید و تعادل خود را حفظ کنید و در عین حال در پایتان احساس فشار نداشته باشید. صندلی که برای استفاده در محیط بیرون انتخاب می کنید باید دارای بند پشت پا نیز باشد و شبیه به دمپایی نباشد زیرا در این صورت با پیاده روی در محیط بیرون احساس خستگی در پایتان ایجاد می شود.

 

در صورت نداشتن بند متناسب امکان آسیب به مچ پا و بروز عوارضی مانند رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ ایجاد می شود.

 

  • داشتن زیره متناسب

زیره کفش صندل نه باید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد. زیره سفت باعث آسیب رسیدن به پا و زیره نرم نیز باعث درد کف پا می شود. جنس زیره نیز دارای اهمیت زیادی است زیره های لاستیکی گرما را به پا منتقل می کنند و پا را می سوزانند. بهترین جنس زیره، استفاده از زیره چرم است زیرا در عین راحتی از پا نیز محافظت می کند.

 

  • داشتن جنس خوب

بهترین جنس برای کفش صندل استفاده از جنس چرم است. کفش چرم از عرق کردن پا جلوگیری می کند و در عین حال باعث ایجاد راحتی در پا می شود.

 

  • داشتن پاشنه متناسب

انتخاب درست پاشنه کفش صندل دارای اهمیت زیادی است. کفشی که کلا بدون پاشنه باشد باعث ایجاد کمردرد می شود و امکان پیاده روی به مدت طولانی با آن وجود نخواهد داشت. پاشنه های بسیار بلند نیز مناسب کفش صندل نیستند و باعث فشار به کف پا و ایجاد زانو درد، کمر درد، تاول، میخچه و یا سایر مشکلات در پا می شوند. بهترین سایز برای پاشنه، پاشنه های 3 سانتی متر است.

 

بندهای محافظ صندل

تعداد فراوان بندها از پا بیشتر محافظت می‌کند، ولی باید در نظر داشته باشید که ممکن است بندها پا را

 

بندهای محافظ صندل

تعداد فراوان بندها از پا بیشتر محافظت می‌کند، ولی باید در نظر داشته باشید که ممکن است بندها پا را تحت فشار قرار دهند. پس بهتر است از صندل‌های بندکشی، یا صندل‌هایی با بندهای سایزبندی‌ شده انتخاب کنید.

 

فشار قرار دهند. پس بهتر است از صندل‌های بندکشی، یا صندل‌هایی با بندهای سایزبندی‌ شده انتخاب کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز