Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آبان 1401

کفش والیبال چیست؟ + ویژگی های کفش والیبال !

همه چی درباره کفش والیبال !

کفش والیبال یکی از تجهیزات مهمی است که عملکرد شما را در زمین بهبود می دهد. این دسته از کفش ها از پاهای شما پشتیبانی خوبی می کنند و احتمال آسیب را کاهش می دهند. کفش های والیبال به ورزشکاران کمک می کند تا به حرکات خود اعتماد داشته باشند و روی بازی متمرکز بمانند.

 

در این مقاله نگاهی به ویژگی هایی که یک کفش والیبال باید داشته باشد، می اندازیم. مطالعه این مقاله به شما کمک کند کفش مناسب خود را برای ورزش والیبال انتخاب کنید. در واقع، والیبال یکی از بازی های محبوب و رایج برای دختران و پسران است.

 

به دلیل تحرک و بالا و پایین پریدن های بسیار بالای این ورزش، برای انجام این بازی به بهترین کفش نیاز دارید. سه کفش ورزشی توصیه شده برای بازی والیبال وجود دارد، این سه کفش عبارتند از میزانو و Asics و نایک. این سه مارک تجاری، مارک های کاملا معتبری هستند. دانستن برخی ویژگی های کلیدی می تواند به شما کمک کند بهترین کفش ها را برای خود انتخاب کنید. در اینجا چهار ویژگی اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید کفش به خاطر بسپارید را بررسی می کنیم.

 

تفاوت کفش والیبال با دیگر کفش های اسپرت

شاید کفش های والیبال بسیار شبیه به کفش های بسکتبال و یا کفش های اسپرت باشند. اما در زیره یا کف کفش والیبال دنیای متفاوتی است. در حقیقت چیزی که یک کفش والیبال را از دیگر کفش ها متفاوت می سازد، کف کفش یا زیره آن است.

 

کف کفش والیبال از یک صمغ لاستیکی تشکیل گردیده است. این لایه لاستیکی به گونه ای طراحی گردیده است که بهترین کشش را در کف زمین بازی داشته و از سر خوردن نیز جلوگیری می نماید.

 

این کشش کمک می کند تا این اطمینان را داشته باشید که جای پای سفت و محکمی در اختیار داشته و احتمال صدمه به مچ پای شما نیز کاهش خواهد یافت. این نوع کفی کفش اثری از خود به جا نخواهد نمی گذارد و کمک به حفاظت از کفپوش سالن بازی نیز می نماید.

 

بخش بعدی کفش لایه میانی زیره کفش است که برای حفاظت از ناحیه جلوی پاها بین انگشتان و قوس پا طراحی گردیده است. یک بازیکنان والیبال بیشتر اوقات خود را روی این بخش از پاهایشان می گذرانند این حالت ایستادن به بازیکن اجازه حرکت سریع به جلو و به همان خوبی به طرفین را می دهد.

 

کفش های بسکتبال و اسپرت برای حرکت های رو به جلو طراحی شده اند. در حالی که یک کفش والیبال پایداری و ثبات را در حرکات جانبی فراهم می آورد. این حرکات استرس و فشار زیادی را بر روی پاها ایجاد می کند.

 

کاربرد کفش های والیبال

در حالی که کفش های والیبال از نظر طراحی شبیه کفش های کتونی معمولی هستند، اما پشتیبانی و چسبندگی بسیار بیشتری را ارائه می دهند. داشتن یک جفت کفش والیبال خوب بسیار مهم است چون می تواند از آسیب دیدگی جلوگیری کند و بازی را ساده تر کند.

 

اکثر کفش های والیبال از کفی لاستیکی چسبنده ساخته می شوند که کشش اضافی را فراهم می کند. به همین خاطر از سر خردن کفش و آسیب به مچ پا جلوگیری می کند. برخلاف کفش های بسکتبال، کفش های والیبال به جای خرکات عمودی، روی حرکات جانبی تمرکز می کنند. زیره میانی کفش نیز دارای لایه سازی های اضافی در کف است زیرا والیباست ها در بیشتر اوقات روی پای خود می مانند و روی پای خود فرود می آیند. این محافظت اضافی به حرکات سریع در زمین کمک می کند و به والیبالیست ها اجازه می دهد تا به موقع به توپ برسند.

مواردی  که باید هنگام خرید کفش والیبال در نظر بگیرید

هنگام خرید کفش والیبال باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • از کفش ها برای چه استفاده می کنید؟
  • در چه پست و موقعیتی بازی می کنید؟
  • آیا در خانه بازی می کنید یا در سالن یا در فضای باز؟
  • چقدر باید برای خرید کفش والیبال هسزینه کنید؟
  • آیا برند یا رنگ مورد علاقه ای دارید؟
  • پایداری و چسبندگی چقدر برای شما مهم است؟

 

قابلیت تنفس و گردش هوا در کفش سالنی

این عامل تعیین می کند که کفش در طول بازی چقدر می تواند پای بازیکن را خنک و خشک نگه دارد. برخی از طراحان کفش های والیبال، مش یا دریچه هایی را برای عبور جریان هوا در کفش قرار می دهند. یک ماده خوب برای تنفس در کفش، پلی استر با تکنولوژی بالا است. در واقع بهترین کفش های والیبال به شکلی هستند که در حین بازی والیبال که پاهای شما بیش از حد تعریق می کند، پای شما را سرد و خشک نگه می دارد.

 

در واقع مواد کفش مارک دار و دریچه های آن باعث می شود که در هنگام بازی، هوا به راحتی در کفش جریان پیدا کند. این نوع کفش ها به شما کمک می کند تا رطوبت پا خشک شده تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید و صد در صد بازدهی خود را در بازی ارائه بدهید.

 

 وزن کفش والیبال

بازیکنان والیبال همیشه در حرکت هستند. کفش های سنگین می توانند سرعت را پایین بیاورند. کفش در عین حالی که از دوام کافی برخوردار است باید سبک باشد تا حرکات بایکنان، سریع انجام شود. برندهای معروف سازنده کفش والیبال، با ساخت کفش های سبک و بادوام واقعاً دست به کار بزرگی زده اند.

 

یک والیبالیست هرگز نمی خواهد کفش های سنگینی را بپوشد که در حین پریدن یا دویدن، ورزشکار را به پایین بکشد و برای کار او مشکل ایجاد کند. کفش باید مانند پر باشد که به سرعت به هر حرکت شما پاسخ دهد. این مهمترین دلیل سبك بودن كفشهای والیبال است.

 

می توانید نکات ذکر شده را برای انتخاب بهترین کفش های والیبال برای خود در نظر بگیرید. اما برای اینکه اطلاعات کاملی برای انتخاب کفش والیبال ارائه داده باشیم باید مطالب بیشتری به شما بگوییم. نکات ذکر شده در بالا از ورزشکاری به ورشکار دیگر متفاوت خواهد بود و هر فردی متناسب با ویژگی های بدنی خود به دنبال کفشی خواهد بود که یکی از چهار ویژگی گفته شده در بالا را بیشتر داشته باشد. ضمنا مارک های مختلف کفش والیبال هم با هم متنفاوتند.

 

به عنوان مثال بعضی از مارک ها بر وزن سبک و دوام کفش تمرکز بیشتری داشته اند، در حالی که مارک های دیگر بر تنفس و بالشتک کفش تمرکز دارند.

 

اگر فکر می کنید بالشتک سازی و ثبات برای شما مهمتر است، باید از مارک های ASICS استفاده کنید، زیرا آنها بیشتر بر روی ویژگی بالشتک سازی و ثبات تمرکز دارند. اما اگر کفش های سبک و تنفس می خواهید، باید از کفش های با برند میزونو اسنفاده کنید.

 

مقاومت و دوام کفش والیبال

امروزه می توان گفت که تکنولوژی بکار رفته در ساخت کفش والیبال مشکل مقاومت و دوام را تقریبا حل کرده است.

 

در ورزش والیبال هر لحظه امکان دارد توپ از جهت های مختلفی ارسال شود که باید در ثانیه بازیکن اقدام به انجام واکنش سریع نماید و انجام این واکنش های انفجاری نیازمند کفشی است که در عین سبکی از مقاومت و دوام بالایی در مقابله با فشار وارد شده از پاهای بازیکن را داشته و از آن (پاها) در برابر فشارها محافظت کند.

 

توانایی کفش مناسب والیبال در جذب و یا دفع ضربه ها

از حرکات رایج و پر استفاده در والیبال، حرکت پرشی جهت ضربه به توپ می باشد. و در زمان پایین آمدن از پرش ها امکان ایجاد فشار به کفش زیاد است.

 

کفش مناسب والیبال، کفشی است که تحمل بالایی در مقابل این ضربات دارد. معمولاً از فوم و یا ژل مخصوص به قسمت کفی و زیره این کفش ها تزریق می شود. این کفش ها افزون بر کفی نرم قسمت میانی محکمی هم دارند.

 

این درست نیست که فکر کنیم انتخاب بهترین کفش والیبال به طور کامل از پاهای ما در برابر فشارها و مصدمیت ها محافظت خواهد کرد اما تاثیر بسزایی در کاهش مصدومیت و شدت آسیب دیدگی خواهد داشت.

 

اگر کفش مناسب والیبال را تنها برای بازی در سالن و یا تمرین و مسابقه در این مکان (سالن ورزشی) 3 الی 5 روز در هفته مورد استفاده قرار دهید برای یک فصل کامل می توانید از آن بهره ببرید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز