Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 آبان 1401

کفش پارچه ایی چیست؟

همه چی درباره کفش پارچه ایی!

پارچه ای که در ساخت کفش از آن استفاده می شود باید دارای مقاومت بالا در برابر پارگی، نرم، سبک و تهویه هوا در کفش صورت گیرد. هر کفش رویه مناسب خود را می طلبد ولی بهترین جنس برای کفش های کتانی استفاده از رویه پارچه ای است. زیرار با توجه به منافذی که در جنس پارچه است تهویه هوا در این کفش ها به راحتی انجام می گیرد.

 

همچنین پارچه وزن بسیار کمی دارد و نرم است که برای انجام فعالیت های ورزشی و پیاده روی بسیار مناسب است. زمانی که قصد خرید کفش های کتونی را دارید به جنس رویه کفش بسیار دقت کنید و از خرید کفش های کتانی با رویه پلاستیکی اجتناب کنید.

 

رویه های مختلف کفش

هر کفش رویه متناسب با خود را می طلبد و جنس هر کدام از این رویه ها با یکدیگر متفاوت هستند. از پارچه های مختلفی برای ساخت کفش میتوان استفاده کرد که بهترین آنها پارچه های چرم، برزنت، دیور، جیر و غیره هستند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه پارچه و با انجام خرید آنلاین پارچه، پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید .

 

 

 

 

 

 

 

کفش ها را می توان از لحاظ کارایی، کیفیت، جنس به چند دسته کلی ، کفش های اسپرت، کفش های پارچه ای، کفش های چرمی تقسیم کرد. برای کفش های غیر ورزشی و مجلسی بهترین جنس پارچه برای رویه این کفش ها چرم است. در گذشته بیشتر از چرم های طبیعی مانند پوست گاو، گوسفند و بز استفاده می کردند ولی امروزه بیشتر از چرم های مصنوعی استفاده می کنند.

 

پارچه بوم

بوم پارچه ای است که معمولاً در تولید کفش های کتانی استفاده می شود. بوم که در اصل از کنف ساخته شده بود، اکنون از سایر مواد پایدار مانند پنبه و کتان ساخته می شود. بوم یک ماده کفش بسیار همه کاره است زیرا به راحتی تمیز می شود و به راحتی رنگ آمیزی می شود. با چنین طیف گسترده ای از کفش های بوم رنگارنگ برای انتخاب، ممکن است انتخاب یک جفت برای شما دشوار باشد.

 

  • پارچه نایلون

نایلون یک پارچه مصنوعی است که معمولا در کفش های دویدن یافت می شود. نایلون که در اوایل دهه 1930 ساخته شد، پارچه ای سبک و هوادار است که می توان آن را برای پوشاندن قسمت بیرونی کفش دویدن بافته کرد. نایلون برای کفش های دویدن ایده آل است زیرا به پا اجازه تنفس می دهد که به ویژه برای ورزشکارانی که دائما در حال حرکت هستند بسیار مهم است.

 

کفش پارچه‌ای ، خنک و تابستانه

امروزه پوشیدن کفش‌های پارچه‌ای، جایگاه خاصی در بین مردم عادی و حتی مدل‌ها، افراد مشهور و اعضای خانواده‌ی سلطنتی پیدا کرده است.

 

کفش‌های پارچه‌ای، به دلیل راحتی و خنکی که دارند، بیشتر در تابستان‌ها استفاده می‌شوند.

 

جنس فوم برای کدام نوع کفش مناسب است؟

فوم‌های مختلف از جمله موادی هستند که در ساخت کفش‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

مثلا برای کفش ورزشی یا کفش تنیس، می‌توان از فوم‌های پلی اورتان و پلی استر استفاده کرد.

 

فوم‌های پلی استری مقاومت سایشی بالاتر و استحکام کششی قابل توجه‌تری دارند

 

و به همین سبب گزینه‌های بهتری برای کفش‌های ورزشی به شمار می‌روند.

 

آنچه در بالا خواندیم، تنها بخش کوچکی از دنیای مد بود.

همانطور که پیش از این هم گفتیم، کفش‌ها از چندلایه ساخته شده‌اند و ما جنس برخی از رویه‌های مورد استفاده برای کفش را بررسی کردیم.

 

آیا می‌دانید برای ساختن لایه‌های دیگر، مانند زیره، کفی و پاشنه از چه موادی استفاده می‌شود؟

زیره‌ی کفش

برای ساختن بخش زیری کفش که کف پا مستقیما روی آن قرار می‌گیرد، بنا به کاربری کفش، از مواد مختلفی استفاده می‌شود؛

از میان آن‌ها می‌توان به پی‌وی‌سی، ترمو، لاستیک، چرم و ابر اشاره کرد.

 

کفی کفش

کفی کفش معمولا زمانی استفاده می‌شود که کفش اندازه نباشد و بخواهیم با قرار دادن یک کفی آن را به سایز مناسب برسانیم.

 

بسیاری از کفی‌ها نیز، کاربرد طبی دارند. برای ساخت کفی‌های کفش از جنس‌های مختلفی مانند فوم، چرم، پلاستیک یا فلز استفاده می‌شود.

 

بسیاری از کفش‌های پارچه‌ای با یک دوردوزی کنفی، زیباتر شده‌اند و به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمیز می‌شوند.

 

تابستان رو به اتمام است اما اگر در فکر خرید کفش‌های خنک و راحت برای روزهای گرم هستید، حتما به کفش‌های پارچه‌ای فکر کنید.

 

نکته‎ی مثبت این است که این کفش‌ها، هم مدل‌های زنانه دارند و هم مدل‌های مردانه.

 

پارچه مناسب کفش ورزشی و انواع رویه کفش ورزشی

رویه کفش اسپرت و کتانی بهتر است از جنس پارچه باشد تا مانع از عرق کردن و بوی بد پا شود. همچنین پارچه به دلیل مشبک بودن جریان هوا را به خوبی رد و بدل می کند. رویه های پارچه ای به کفش های ورزشی زیبایی خاصی می دهند و باعث سبکی و راحتی کفش می شوند. کفش های ورزشی به هر میزان که سبک تر و راحت تر باشند برای استفاده بهتر هستند.

 

یکی از پرکاربردترین پارچه هایی که در ساخت کفش های کتانی از آن استفاده می شود، پارچه های دیور هستند. پارچه های دیور در رنگبندی های متفاوتی در دسترس هستند که همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این پارچه ها در تولید کفش های ورزشی شده اند. 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز