Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آبان 1401

کفش کتونی چیست ؟ + انواع کفش کتونی !

همه چی درباره کفش کتونی !

کفش یکی از رایج ترین لوازم جانبی است که بشر در طول تاریخ از آن استفاده کرده و از آن استفاده می کند. کفش توسط افراد در هر سنی و با هر جنسیت و قومیتی استفاده می شوند. در حقیقت ، یک فرد در تمام طول زندگی خود یعنی از زمانی که یاد می گیرد روی زمین راه برود تا روزی که فوت می کند، کفش می پوشد. کفش ها نوعی لوازم جانبی هستند که افراد به منظور حفاظت از پاهای خود در مقابل گرما و سرما و همچنین به منظور حفاظت از پاهای خود در مقابل سنگ و شیشه و خاک و سایر موارد موجود در روی زمین از آن ها استفاده می کنند. البته امروزه علاوه بر راحتی پاها، شیک شدن و مد روز شدن هم دلایلی برای پوشیدن کفش هستند

 

. کفش از چرم و پارچه های مصنوعی مانند نایلون و پلی اورتان ساخته شده است که در بالا و پایین کفش های مختلف و به خصوص کفش های ورزشی استفاده می شود. اکثر مردم از این کفش ها استفاده می کنند که به راحتی، تمیز و نگهداری می شوند زیرا برای تمیز کردن آنها فقط یک تکه پارچه مرطوب لازم است. زیره این کفش ها از پلی اورتان ساخته شده است که ماده ای منعطف است و در مقابل تمام موانع موجود در جاده ها مقاوم است.

 

برای کسانی که در زمین های سخت تمرین می کنند یا می دوند ، بهتر است کفش هایی با زیره سخت بپوشند زیرا این نوع زیره ها در برابر سایش مقاومت می کنند و بسیار بادوام هستند. کفش هایی با کفی نرم هم برای پوشیدن روزمره مناسب هستند زیرا راحتی زیادی را هنگام راه رفتن برای فرد ایجاد می کنند.

 

کفش کتونی چیست؟

کفش های ورزشی دقیقا شبیه کفش های عادی هستند. وقتی برای خرید کفش کتونی به بازار می روید، تشخیص تفاوت بین کفش های مخصوص دویدن با کفش های ورزشی برای افراد بسیار دشوار می شود. اگرچه کفش کتانی یا همان کفش کتونی همان هدف کفش عادی را دارد ، اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد که در این مقاله برجسته می شود.

 

کفش کتونی این روزها در بین مردم بسیار رایج شده است زیرا مردم از آن به عنوان کفش های ورزشی استفاده می کنند، گویی استفاده از کفش کتونی مترادف کفش ورزشی است. مردم انواع کفش هایی با کف لاستیکی را به عنوان کفش ورزشی می شناسند و از آن ها به جای کفش ورزشی استفاده می کنند ، هرچند که این کار درست نیست.

 

این نوع کفش ها به دلیل کفی لاستیکی ، هنگام راه رفتن صدای بسیار کمی ایجاد می کردند به نحوی که کسی متوجه راه رفتن شما نمی شد. امروزه تنوع بسیار زیادی از کفش های کتانی در بازار وجود دارد و می توانید یکی از این کفش های کتونی را برای استفاده در سالن بدنسازی تهیه کنید این در حالی است که کفش های ورزشی مخصوص دویدن نیز در بازار وجود دارد. Sneaker یک اصطلاح است که بیشتر در آمریکای شمالی استفاده می شود در حالی که در انگلستان و استرالیا از اصطلاح joggers برای توصیف این نوع کفش ها استفاده می کنند.

 

چکمه کتونی

چکمه کتانی نوعی کفش است که راحتی یک کفش ورزشی را دارد و از طرف دیگر در طراحی چکمه ارائه می شود. از آنجایی که کفش های کتانی اغلب کفش های پشتیبانی کننده بیشتری نسبت به چکمه ها دارند ، در چکمه کتونی هم یک کف ضخیم و تکیه گاه گنجانده می شود (همانطور که معمولاً در کفش کتانی پیدا می شود).

 

از سوی دیگر مانند یک چکمه ، چکمه کتونی برای قدم زدن در برف یا صرفا برای داشتن ظاهری شیک ، دارای ضلع های بالایی هستند. در روزهای سرد از چکمه کتانی استفاده می کنند تا هنگام راه رفتن در برف پا را گرم و خشک نگه داشته شود. چکمه های کتانی دارای یک زیره بزرگتر و ضخیم تر برای جذب بیشتر روی یخ هستند. البته ممکن است هنگام پیاده روی در جنگل هم از آنها استفاده شود. در واقع ، کفش های پیاده روی اغلب یک نوع چکمه کتانی هستند ، زیرا طوری طراحی شده اند که راحت راه می روند ، در حالی که هنوز از پا و مچ پا در برابر پیچ خوردگی یا آسیب دیدن محافظت می کند.

 

به طور کلی استفاده از این نوع چکمه های کتانی برای ورزش های هوازی ایده خوبی نیست. آنها ممکن است نتوانند هنگام دویدن یا انجام سایر فعالیت های با شدت بالا ، پشتیبانی کافی را ارائه دهند و احتمالاً در این سبک بوت ، پاها بیش از حد داغ می شوند. چکمه های کتانی مانند این در درجه اول برای فعالیت های زمستانی در فضای باز در نظر گرفته شده است. چکمه کتانی می تواند از پیچ خوردن مچ پا جلوگیری کند.

 

 

معرفی و بررسی کلی انواع کفش کتانی مردانه و زنانه

انواع کفش کتانی مردانه و زنانه بیشتر به اسم اسنیکرز شناخته شده و در دسته کفش‌های اسپرت قرار می‌گیرد. رویه اسنیکرز‌ها و کفش‌های اسپرت اغلب از پارچه بوده و کفی زیرین آن از پلاستیک ساخته می‌شود.

 

کفی پلاستیکی نرم و بی‌صدا بوده و مانع از تق تق کفش در حین راه رفتن می‌شود. راحتی و بی‌صدایی کفش اسپرت آن را از کفش‌های مجلسی متمایز می‌کند. در ابتدا انواع کفش کتانی در استایل‌های کژوال و رویداد‌های غیر رسمی استفاده می‌شد.

 

اما حالا استایلیست‌ها و برند‌های مختلف، تیپ‎‌های شیک و رسمی را با انواع کفش کتانی یا اسنیکر ست کرده‌اند. توجه داشته باشید که اگر هدف شما از تهیه کفش کتانی، انجام فعالیت‌های ورزشی است باید به سراغ گزینه‌هایی چون کفش ترینر بروید. همچنین اکثر مدل‌های کفش اسنیکر هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده بوده و Unisex محسوب می‌شوند.

 

بررسی انواع کفش اسپرت مردانه و زنانه

در حقیقت انواع کفش اسنیکر و کتونی زیر مجموعه‌ای از کفش‌های اسپرت محسوب می‌شوند. کفش اسپرت اغلب با شلوار لی و تیشرت پوشیده شده و بسیار راحت هستند اما همه مدل‌های آن برای ورزش کردن طراحی و تولید نشده‌اند. این کفش‌ها از نظر طرح، رنگ، مدل و نوع کاربری در گروه‌های مختلفی قرار گرفته و بسیاری از سلایق را پوشش می‌دهند. کفش اسنیکر، کفش پیاده روی، رانینگ، کفش چسبی یا بندی برخی از انواع کتونی اسپرت محسوب می‌شوند.

 

1.     کفش ورزشی Plimsoll

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کتانی، کفش ورزشی Plimsoll است که اغلب برای استایل‌های روزمره و ساده به کار می‌رود. رویه این کفش پارچه‌ای و تخت بیرونی آن از جنس پلاستیک بوده و در حین راه رفتن یا دویدن به کاربر احساس پابرهنه بودن می‌دهد.

 

کفش کتونی مدل Plimsoll با شلوار جین مردانه تنگ و پیراهن ساده به کار رفته و استایلی شیک برای فرد می‎‌سازد. دیده شدن مچ پا و پوشیدن جوراب بدون ساق، نکته کلیدی در به کار بردن کتانی Plimsoll در استایل مردانه و زنانه است. چرا که این کفش ورزشی با طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارد، باید به مرکز توجه استایل خیابانی تبدیل شود. مدل کفش plimsoll در بین انواع کفش کتانی دخترانه بیشترین فروش را دارد.

 

کتانی بسکتبال ساقدار (High Top Basketball Sneakers)

در دهه هشتاد میلادی بود که کفش‌های بسکتبال ساقدار مد شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. این کتانی‌ها برای ایمنی بیشتر ورزشکار در انجام فعالیت‌های بدنی طراحی شده و تا بالای مچ را پوشش می‌دهد. این طراحی مانع از آسیب و صدمه به مچ پای ورزشکار می‌شود. کتانی بسکتبال با جوراب‌های بلند پوشیده شده و با شلوار جین یا شلوارک ورزشی مردانه ست می‌شوند.

 

3.     کفش کتانی Slip-on Sneakers (ونس مدل اسلیپ آن)

این مدل از کفش‌های کتونی که در بازار به عنوان کفش بدون بند نیز شناخته می‌شوند بسیار راحت و مقرون‌به‌صرفه هستند. کفش‌های بدون بند به سادگی پوشیده شده و طراحی و شکل خاصی ندارند. به همین دلیل است که با هر تیپی هماهنگ شده و اغلب برای استایل‌های مینیمال و روزمره به کار می‌روند. ‌در هنگام پوشیدن این مدل از کفش‌های کتانی نباید از جوراب‌های ساقدار و بلند استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز