Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
30 مهر 1401

کلاه چیست؟ + انواع کلاه را بشناسید؟

همه چیز در رابطه با کلاه و انواع آن!

با محبوب شدن دوباره کلاه ها، حال بیشتر از قبل کلماتی مانند فدورا (fedora)، بولر (bowler)، گمبلر (gambler) و سافاری (safari) را می شنویم. مسئله این است که مردم اغلب اوقات نمی دانند که چه سبکی از کلاه مناسب آنان است و غالباً زمانیکه در مورد سبک خاصی از کلاه حرف می زنند، نوع دیگری از کلاه به ذهن شان متبادر می شود. شما می توانید از این راهنما برای انتخاب و شناخت سبک های مختلف کلاه، کلاه ها با لبه های مختلف و کلاً هر چیزی که در حیطه کلاه (چه زنانه و چه مردانه) قرار می گیرد استفاده کنید. بعد از خواندن این مقاله، چنانچه کسی در مورد سبک خاصی از کلاه حرف بزند دیگر گیج و منگ به او نگاه نخواهید کرد.

گذشته کلاه! 

طبق اظهارات و نقل قول های صورت گرفته ، در گذشته از کلاه برای محافظت از سر در مقابل آسیب های احتمالی استفاده می شد. در شش ماهه دوم سال یعنی در پاییز و زمستان برای محافظت در برابر سرما،باران و برف و در شش ماهه اول سال یعنی بهار و تابستان از کلاه به عنوان محافظی در برابر آفتاب استفاده می کردند. حتی با مطالعه کتب قدیمی میفهمیم از لحاظ تاریخی هم کلاه ها در دوران باستان نماد قدرت بودند ، فلذا افراد با انواع کلاه هایی که استفاده می کردند نشان می دادند که چه جایگاه و منصبی دارند و یا از چه طبقه ای از اجتماع هستند. به همین دلیل خرید کلاه برای هر شخص دارای اهمیت ویژه ای بود.

در دوره هایی کلاه ها صرفا مردانه یا زنانه بودند اما با گذشت زمان و سیر تحولات مختلف اجتماعی و فرهنگی که صورت گرفت ؛ کلاه به یک آیتم مهم مد و فشن روز تبدیل شد که تنوع بسیار زیادی در طرح ها و رنگ برای زنان و مردان داشت. اکنون در دنیای امروز، زنانه و مردانه بودن کلاه ها مورد توجه نیست بلکه طراحی متفاوت و سبک خاص آنها که معرف استایل فرد  می باشد در اولین لحظه توجه به چهره فرد جلب شود.

انواع کلاه را بشناسید! 

کلاه بِرِت (بِرِه)

در گویشی از زبان فرانسه به معنای کلاه پشمی و تخت است؛Beret واژه‌ی به همین دلیل این کلاه به این نام شناخته می‌شود.

تولید انبوه کلاه برت یا بره در قرن 19 در کشورهای فرانسه و اسپانیا آغاز شد به همین دلیل مبدا آن را این دو کشور می‌دانند.
در حال حاضر این کلاه به عنوان بخشی از یونیفرم نظامی برخی از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کلاه را در استایل هنرمندان نیز زیاد دیده‌ایم به همین دلیل گاها به آن کلاه هنرمندی نیز گفته می‌شود.
جنس آن اغلب از پشم است و برای فصول سرد مناسب است.
این کلاه بیشتر توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما گاها آقایان نیز از آن به عنوان بخشی از استایلشان استفاده می‌کنند.

کلاه آفتابی

کلاه‌های آفتابی از جنس حصیر در دهه 1940 میلادی با طراحی‌های کلاسیک در میان مردم محبوب شدند در حال حاضر با جنس‌ها وطراحی‌های متنوع جهت حفاظت از سر و شانه‌ها و هم‌چنین به دلیل زیباییشان تولید می‌شوند.
کلاه‌های آفتابی با طول لبه های 4 تا 7 اینچ در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که کلاه‌های فلاپی( Floppy Hat ) یک نمونه از این کلاه‌ها هستند.

کلاه‌های آفتابی بسیار سبک و خنک هستند وجهت استفاده در فصل تابستان بسیار مطلبوند.

کلاه پاناما

مبدا کلاه پاناما کشور اکوادور است. این کلاه از نی تکیلاStraw) (Toquillaساخته می‌شود به همین دلیل با نام Toquilla Straw Hat نیز شناخته می‌شود؛البته لازم به ذکر است که این کلاه در حال حاضر با الیاف مصنوعی هم ساخته می‌شود که کیفیت پایین‌تر‌ی دارد.
این کلاه با فدورا شباهت زیادی دارد اما از نظر جنس متفاوت است کلاه فدورا از جنس پشم یا نمد است در حالی‌که کلاه پاناما از جنس نوعی گیاه است و نسبت به کلاه فدورا سبک‌تر است.

کلاه بیسبال

کلاه‌های بیسبال را همه می‌شناسند هرکدام از ما حداقل یک بار از این کلاه‌ها استفاده کرده ایم.
این کلاه در سال 1860 توسط Brooklyn Excelsiors بازیکن بیسبال که در یکی از بازی‌هایش این کلاه را بر سر داشت به نام کلاه بیسبال معروف شد و پس از آن در سال 1980 به یک ترند پرطرفدار و همیشگیِ آمریکایی تبدیل شد.
با جنس های مختلف در بازار وجود دارد و در همه ی فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انریکه ایگلسیاس خواننده اسپانیای برای تکمیل استایل‌های کژوال خود از این کلاه استفاده می‌کند.

 کلاه سطلی

فرقی ندارد که شما خانم هستید یا آقا در هر صورت در این روزها که کلاه‌های سطلی و یا ماهی‌گیری دوباره به دنیای مد بازگشته‌اند می‌توانید با این مدل یک استایل کژوال زیبا داشته باشید.
کلاه سطلی در ابتدا توسط ماهیگیران و ایرلندی ها استفاده می‌شد اما به تدریج جای خود را در دنیای مد باز کرد و در دهه 1960 میلادی به کت واک ها راه پیدا کرد.
این کلاه در دهه 1990 میلادی ترند شد و به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت؛این کلاه بار دیگر در سال 2019 و پس از ران وی پاییز- زمستان برند دیور به دنیای مد بازگشت و در حال حاضر از ترندهای پرطرفداراست.
کلاه‌های سطلی با جنس‌های مختلف در بازار وجود دارند و برای هر فصلی قابل استفاده هستند.

جنس کلاه ها از چیست ؟

کلاه هایی که دوست دارید بپوشید معمولا از پنبه ، بوم، پشم یا نمد ساخته می شوند. با این حال، مواد دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد مانند:

جیر، چرم ، اکریلیک ، پلی استر، پلی پروپیلن ، نایلون ،کتان ، مخملی ، پلاستیک ، سخت ، لاستیک….

نکاتی که باید به خاطر بسپارید تا کلاه خوبی داشته باشید! 

  1. به خاطر سپردن کلاه از سر در اماکن عمومی می تواند یک کار دشوار باشد که به شیوه ای متمایز برای حمل کلاه خوب نیاز دارد. بسیاری از مردم به دنبال راهی برای برداشتن کلاه خود بدون نگرانی از آسیب رساندن به لبه هستند، مانند اتفاقی که هنگام گذاشتن کلاه روی زمین رخ می دهد. لباس سر خود را در داخل کیف یا در جیب کلاه بیسبال با خود حمل کنید.
  2. مشکل اصلی نگهداری کلاه این است که باید آنها را تا کنید. به مکانی برای قرار دادن کلاه های تا شده یا جعبه ای نیاز دارید که از آسیب نور محافظت کند. در حالی که هیچ راه حل مناسبی برای پوشیدن کلاه و حمل آن به طور همزمان وجود ندارد، برخی از شرکت ها قطعات شیکی را در فروشگاه ارائه کرده اند که در آن شما می توانید در صورت عدم استفاده، لباس های سر مورد علاقه خود را به طور منظم کنار بگذارید.
  3. حداقل یک بار در ماه آن را با آب و صابون بشویید تا کثیفی و کثیفی از بین برود.
  4. قبل از پوشیدن آن را روی یک حوله تمیز خشک کنید یا آن را در نزدیکی دریچه هوا آویزان کنید تا بخار سیستم گرمایشی رطوبت پارچه را از بین ببرد.
  5. اگر نمی‌خواهید کلاه‌های بزرگ یا حجیم به سر می‌کنید، مراقب باشید.
  6. کلاه ها را باید در صورت عدم استفاده از کلاه بردارید و در یک جعبه کلاه یا یک مکان مناسب نگهداری کنید. این تضمین می کند که آنها ماندگاری بیشتری دارند و لک نمی شوند.
  7. هرگز کلاه را در ماشین رها نکنید. این باعث کوچک شدن و تاب برداشتن آنها می شود.
  8. قبل از نگهداری کلاه، لطفاً آن را با یک شوینده ملایم مانند Woolite بشویید، لکه ها را از بین برده و در صورت نیاز تمیز کردن آن را آسان تر می کند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز